اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش لاریجانی به جنجال نطق علی مطهری


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی جلسه روز یکشنبه مجلس در پی نطق علی مطهری گفت که حفظ آرامش کشور وظیفه همه نمایندگان،‌ احزاب، رسانه‌ها و تریبون‌داران است.

خبرگزاری ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی جلسه روز یکشنبه مجلس در پی نطق علی مطهری گفت که حفظ آرامش کشور وظیفه همه نمایندگان،‌ احزاب، رسانه‌ها و تریبون‌داران است.

علی لاریجانی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 94 در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات جلسه علنی مجلس گفت: من فکر می‌کنم ما مسائل خیلی مهمی در کشور داریم و همه باید توجه داشته باشند که فضای کشور هرچه آرام تر و منطقی‌تر باشد تا بتوانیم در شرایط فعلی مشکلات کشور را حل کنیم. این یک وظیفه ملی است و همه باید تلاش کنند که در مجلس فضایی باشد که بشود به مسائل اصلی پرداخت.

وی با بیان این‌که «منطقی شدن فضا به نفع کشور است» یادآور شد: من به رسانه‌ها هم توصیه می‌کنم همین فضا را دنبال کنند. دنبال سوژه‌هایی نگردید که ازنظر کار سیاسی خیلی داغ است بهتر این است که فضا را به سمت آرامش بیشتر هدایت کنیم. اخیرا رهبری در سالگرد تولد پیامبر اسلام(ص) تاکید کردند که وحدت، وفاق و آرامش بسیار ضروری است؛ بنابراین رسانه ها هم تلاش کنند این فضا حاکم شود.

وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به نمایندگان مجلس چیست؟ اظهار کرد: نمایندگان، احزاب، رسانه‌ها و رجالی که تریبون دارند باید تلاش کنند که فضا ، فضای آرامی باشد و به مسائل اصلی کشور و مشکلات معیشتی مردم بپردازیم زیرا این وظیفه ماست.

رییس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که برخی نمایندگان از نحوه اداره جلسه توسط هیات رییسه اعتراض و شکایتی داشتند، گفت: این موضوع را نشنیدم.


ویدیو مرتبط :
نطق پیش از دستور دکتر علی لاریجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش علی لاریجانی به اعلام جرم از سوی دادستان علیه مطهری



اخبار,اعلام جرم از سوی دادستان برای مطهری


اخبار سیاسی - علی لاریجانی: وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستان برای مطهری نیست

اقتضا دارد که دادستان محترم از تفسیر محدود قانون پرهیز نماید و قطعا مقصود من توسع بلا وجه در تفسیر قانون نیز نمی باشد بلکه مراد مر قانون است با نگاه خوشبینانه و آزادی بیان و این رویکرد برای وجهه نظام و آینده آن قطعا بهتر و نافع تر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مطهری و اعلام جرم علیه وی از سوی دادستان کشور، گفت: فارغ از محتوای مباحث مطرح شده توسط آقای مطهری که قابل نقد است، این حد اظهارنظر از سوی نمایندگان وجهی برای اعلام جرم توسط دادستان محترم ندارد.

به گزارش مهر، رئیس مجلس شورای در ابتدای نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی پس از انتخابات باشکوه ریاست جمهوری با تحلیل دقیق شرایط کشور همکاری صادقانه با دولت را مبنای کار خویش قرار داد مخصوصا در مشکلات اقتصادی کشور همکاری سه قوه می تواند هم فضای تحرک را برای کارآفرینان اقتصادی فراهم نماید و هم در مذاکرات هسته ای قدرت بیشتری برای عزیزان مذاکره کننده تدارک نماید.

وی افزود: به همین جهت در اولین گام به وزرای دولت رای اعتماد قابل توجه داد و من شهادت می دهم که در این جهت نمایندگان محترم بسیاری از سلیقه های مختلف را نادیده گرفته اند و صرفا به خاطر همکاری با دولت جدید و ایجاد امید در بهبود شرایط کشور به 15 عضو کابینه رای اعتماد دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اینکه سه وزیر نتوانستند رای اعتماد مجلس را اخذ نمایند کار غیرمعمولی نبوده و قالبا در رای اعتماد وزرا برخی موفق به کسب رای اعتماد نمی شوند و همین طور در لایحه اصلاح بودجه، مجلس با دولت همکاری جدی نمود.

لاریجانی در ادامه نطق خود اظهار داشت: البته روشن است وجه دیگری از وظایف نمایندگی نظارت بر کار وزرا و هیات وزیران است و یکی از شمول نظارت سئوال است که حق نمایندگان است و در کل این گونه نظارت ها همیشه از کژی ها جلوگیری می کند و از انباشتگی اشکالات مانع می گردد.

وی تصریح کرد: نباید انتظار داشت که مجلس نقش مستقل خود را از دست بدهد چرا که استقلال قوا سرمایه اصلی حیات دموکراسی و مردمسالاری است. البته از هر حقی زیادتر از حد معقول استفاده شود به ضد خود مبدل می شود که قطعا همکاران عزیز به این امر هم توجه کافی دارند اما باید توجه داشت که بخش مهم از انتقادپذیری و اصلاح پذیری در درون سیستم حکومتی از طریق سئوال نمایندگان محقق می گردد.

لاریجانی در ادامه گفت: نکته دیگری که باید عرض کنم در واقع سخنرانی همکار گرامی آقای مطهری است که موجب بحث هایی در کشور شده است. فارغ از محتوای مباحث مطرح شده توسط آقای مطهری که قابل نقد است، این حد اظهارنظر از سوی نمایندگان وجهی برای اعلام جرم توسط دادستان محترم ندارد. اگر تصور توهین از عبارات ایشان گردیده باید از مسیر قانونی آن که در تبصره 1 ماده 9 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مصوب 15 فروردین 91 آمده است، اقدام کرد و احتیاج به این همه بحث رسانه ای در کشور نداشت.

لاریجانی با بیان اینکه بنده نیز برخی از دعاوی آقای مطهری به خصوص آن بخش که مربوط به قوه قضائیه بود را نادرست و قدری تحقیرآمیز می دانم اما بحث بر درستی و نادرستی گفتار نیست، بحث در این است که آن ساحتی که قانون اساسی برای صیانت از آزادی بیان مخصوصا برای نمایندگان قائل شده است، اقتضا دارد که دادستان محترم از تفسیر محدود قانون پرهیز نماید و قطعا مقصود من توسع بلا وجه در تفسیر قانون نیز نمی باشد بلکه مراد مر قانون است با نگاه خوشبینانه و آزادی بیان و این رویکرد برای وجهه نظام و آینده آن قطعا بهتر و نافع تر است.

اخبار سیاسی - مهر