اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش لاریجانی به اظهارات اخیر احمدی نژاد: نظرات اخیر درباره هدفمندی تولید را به قهقرا می‌برد



لاریجانی:

نظرات اخیر درباره هدفمندی تولید را به قهقرا می‌برد

رئیس مجلس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور، مبنی بر اصرار بر اجرای هدفمندی یارانه ها و گسترش قلمرو مدیریتی در مرحله دوم اجرای آن ، با بیان اینکه مجلس تحت فشار تصمیم نخواهد گرفت، گفت: طرح اینگونه امور جز متلاطم کردن فضای سیاسی کشور اثری ندارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش  مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس طی سخنانی اظهار داشت: امروز تورم و گرانی و بیکاری مهمترین چالش کشور است که حریف برخی اشتباهات مدیریتی در حوزه اقتصاد را نیز به نفع نتیجه بخش بودن سیاست های کینه ورزانه تحریم ها مصادره کرده و با فرصت طلبی این مسیر را دنبال می کند.

وی افزود: اولین گام این است که تحلیل روشن و واقعی از رفتار حریف و نقاط قوت و ضعف خود داشته باشیم و نیروی خود را جهت رفع نواقص مصروف نماییم نه سایش توان یکدیگر.

رئیس مجلس گفت: گام دوم آن است که همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را مبنای هرگونه تصمیم گیری اقتصادی قرار دهیم. نجات کشور از چالش های موجود چه در زمینه گرانی و بهبود وضعیت مردم و چه در زمینه اشتغال در همین موضوع است. هر تصمیمی در حوزه اقتصاد و مخصوصا در مورد بودجه 92 باید کمک کننده به تولید و رونق بخش آن باشد و به استقلال اقتصادی کشور مخصوصا در محصولات استراتژیک کشاورزی مدد رساند.

وی ادامه داد: برخی آرا که این روزها مطرح شده است نه تنها کمکی به تولید و کاهش تورم نمی کند بلکه تورم سرسام آوری را به مردم تحمیل می کند. نه تنها رونقی در تولید ایجاد نمی کند که تولید را به سمت قهقرا می برد لذا باید خیلی دقیق و از سر مسئولیت شناسی مسائل را مورد بررسی قرار داد.

رئیس مجلس گفت: اینجا حوزه منافع ملی کشور است حقوق ملت در اینجا قرار دارد. مسئله یکی به دوهای کم حاصل سیاسی نیست که البته کار نادرست و فرصت سوزی است و مجلس در این بخش وظیفه خود را صبوری می داند. لکن مسئله تورم و گرانی و بیکاری امری نیست که ذیل تعارفات یا توهمات انتخاباتی قرار گیرد.

لاریجانی گفت: دولت توان و توشه خود را در لایحه بودجه در حل این دو موضوع به خرج دهد، اگر مبنای کار این باشد مجلس با کنترل گرانی و کنترل بیکاری همکاری صمیمانه با دولت خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که مستحضر هستید چند بار رهبر معظم انقلاب به حق تذکر دادند که در این مسائل مثل هدفمندی یارانه ها موضوع به تصمیم مجلس مربوط است. طرح این مسائل در جامعه قبل از آنکه به مجلس داده شود و مورد بررسی کارشناسی واقع گردد و به تصمیم رسیده شود چه فایده ای دارد؟ جز این است که تورم را افزایش می دهد؟ همانگونه که در این روزها قیمت ارز افزایش یافت و قطعا مجلس شورای اسلامی تحت فشار تصمیم نخواهد گرفت. مبنای کار مجلس، کارشناسی واقع بینانه اقتصادی خواهد بود.

رئیس مجلس گفت: بحث در گسترش قلمرو مدیریتی نیز در شرایط فعلی وجهی ندارد. هر قوه ای تعریف مشخص در قانون اساسی دارد و کسانی که با قانون اساسی آشنا هستند توجه دارند که روح قانون اساسی تمرکز مدیریت بی قید و شرط را نمی پذیرد لذا با فرض اینکه یک بحث نظری است مفسر این امور شورای محترم نگهبان است و این امر هم بیان گردیده است لذا خلائی از نظر قانونی وجود ندارد مخصوصا با توجه به شرایط کشور طرح اینگونه امور جز متلاطم کردن فضای سیاسی کشور اثری بر آن مترتب نیست.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی امیدوار است همه اراده ها به جای طرح اینگونه مسائل، معطوف به حل مشکلات معیشتی مردم و رفع گرانی و بیکاری شود و اینگونه اراده های مسئولیت شناس را قدر می نهیم. از خداوند متعال می خواهیم که همگان را در طریق هدایت خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، این بخش از سخنان لاریجانی با بیان "احسنت" از سوی نمایندگان همراه شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
خواندن شعر ترکی توسط احمدی نژاد در سفر اخیر به ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش لاریجانی به اظهارات اخیر احمدی نژاد


اینکه در مصاحبه ای، مجلس یا رییس مجلس را به فحش ببندند؛ اگر با فحش به رییس مجلس مسائل اقتصادی حل شود، ما حاضریم روزی دو جین فحش به ما بدهند. ما به این مسائل عادت کرده ایم.

خبرآنلاین: رییس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده‌ای که خواستار پاسخگویی به اظهارات اخیر رییس جمهور در مجلس بود، گفت: ما به این مسائل عادت کرده​ایم.

ابراهیم نعمتی نماینده اردبیل در اخطار قانونی با اشاره به لزوم پاسخگو بودن رییس جمهور در برابر ملت، رهبری معظم و مجلس، گفت: متاسفانه رییس جمهور در مصاحبه اخیر خود همه مشکلات کشور را متوجه سایر دستگاه‌های کشور کردند، همه را محکوم کردند و به گونه‌ای برخورد کردند که گویا همه مشکلات کشور تقصیر مجلس است.

وی با بیان اینکه هیات رییسه باید از شان و جایگاه مجلس و نمایندگان دفاع کند، خطاب به لاریجانی افزود: اما هیچ عکس‌العملی از سوی شما نشان داده نشد و در جامعه به گونه‌ای منعکس شده که انگار همه مشکلات به مجلس باز می گردد!

درحالیکه رییس جمهور مسئول اجرایی کشور است و باید در برابر همه مسائل مربوط به گرانی و ارز جوابگو باشد.


این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس با توجه با التهابات جامعه بیش از 20 جلسه با وزرا در خصوص مرغ، لبینات، گندم و گوشت و ... برگزار کرد و وارد عمل شد و کمک دولت بود.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این اخطار با بیان اینکه مجلس با توجه به شرایط کشور با طمانینه عمل کرد، گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور متلاطم است، ما نیز وقت خود را صرف امور مهم کشور کردیم، این روش مجلس صحیح بود و به آن افتخار می کنیم.

وی افزود: جلسه امروز هم نمونه ای از همین رویکرد مجلس بود. نمایندگان، استیضاح وزیر ورزش را نه برای اینکه ایرادی به این وزارت خانه نمی دانستند بلکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، منتفی کردند و اولویت را به مسائل اقتصادی دادند.

وی ادامه داد: این افتخار است که مجلس درک درستی از شرایط دارد و در جلسات علنی و غیرعلنی با دولت برای پیگیری مسائل مردم تلاش می کند. این از سر دردمندی است و نگاه مجلس نگاه طبیبانه به حل مسائل مردم است.

رییس مجلس درخصوص اظهارات رییس جمهور نیز گفت: اینکه در مصاحبه ای، مجلس یا رییس مجلس را به فحش ببندند؛ اگر با فحش به رییس مجلس مسائل اقتصادی حل شود، ما حاضریم روزی دو جین فحش به ما بدهند. ما به این مسائل عادت کرده ایم.