اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش عجیب انگلیس به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل



اخبار,اخباربین الملل,قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل

 

 اخباربین الملل - واکنش عجیب انگلیس به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل

انگلیس از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل که خواستار تشکیل کمیسیون مستقل بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده است، انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره غزه را «نامناسب» توصیف کرد.


براساس این گزارش، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، انجام تحقیقاتی در این‌باره را خواستار شد.
از مجموع 47 کشور عضو شورای حقوق بشر 29 کشور به تشکیل این کمیسیون که بنا به درخواست تشکیلات خودگردان است، رای مثبت داده و 17 کشور رای ممتنع دادند. آمریکا تنها کشوری بود که با تشکیل این کمیسیون حقیقت‌یاب مخالفت کرد.


این قطعنامه که شورای حقوق بشر بعد از چند ساعت بحث آن را صادر کرد، «نقض مستمر، سیستماتیک و فاحش حقوق بشر و آزادی‌های اساسی» در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرد.
اخباربین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
قطعنامه های سازمان ملل ، طنز تلخ تاریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تهران به تصویب قطعنامه حقوق بشر ایران در سازمان ملل



قطعنامه حقوق بشر ایران ,حقوق بشر در ایران

واکنش تهران به تصویب قطعنامه حقوق بشر ایران در سازمان ملل

افخم اظهار امیدواری کرد مفهوم حقوق بشر فارغ از نگرش سیاسی، مبنای ترقی و کمال انسان ها ومنبع همزیستی مسالمت آمیز میان کشورها شود.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشر ایران در کمیته سوم نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بانیان قطعنامه در حالی به اغراق گویی و سیاه انگاری در قبال وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته اند که نه تنها چشم خود را بر روی وضعیت وخیم حقوق بشر در کشورهای متحد خود بسته اند، بلکه از پاسخگویی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خویش ناتوان می باشند و در سابقه تاریخی و حتی امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.

 مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش تهران به تصویب قطعنامه حقوق بشر ایران درکمیته سوم نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: متاسفانه و بر اساس روال چند سال گذشته، تعدادی از کشورهای غربی به پیشگامی کانادا با اهداف سیاسی و به ادعای نقض حقوق بشر، قطعنامه ای را علیه کشورمان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح و به تصویب رساندند.

وی افزود:اگر چه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخیر در جمهوری اسلامی ایران از جمله یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اقدامات دولت تدبیر و امید اشارات مختصری شده است ولی در کلیت قطعنامه به طور متعدد نکات خلاف واقع ذکر شده است که منبع و ماخذی جز سایت های رسانه ای مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروههای ترویستی بد نام و وابسته ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را محکوم می کند و از اینکه مکانیزم و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاویز سیاست بازی های کشورهای غربی قرار گرفته متاسف است و تعریف این قطعنامه و همچنین محتوای آن را قویا مردود می داند.

افخم افزود: بانیان قطعنامه در حالی به اغراق گویی و سیاه انگاری در قبال وضعیت حقوق بشر درجمهوری اسلامی ایران پرداخته اند که نه تنها چشم خود را بر روی وضعیت وخیم حقوق بشر در کشورهای متحد خود بسته اند، بلکه از پاسخگویی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خویش ناتوان می باشند و در سابقه تاریخی و حتی امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به اقدامات مداخله جویانه سیاسی، بر اساس شرع مقدس اسلام و همچنین اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمایت و گسترش از حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم بوده ومعتقد است که موضوع حقوق بشر نباید صحنه تقابل کشورها و فرهنگ های مختلف شود، بلکه این مساله می تواند با گفتگو و احترام متقابل که اساس حقوق بشر می باشد. زمینه ساز همکاری ملت ها و انتقال تجارب برای ارتقای کرامت انسانی شود.

افخم اظهار امیدواری کرد مفهوم حقوق بشر فارغ از نگرش سیاسی، مبنای ترقی و کمال انسان ها ومنبع همزیستی مسالمت آمیز میان کشورها شود.

/مهر