اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ظریف به ورود بدون حجاب خانم وزیر


طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده، تمامی بانوان دیپلمات خارجی موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران، وارد کشور شوند.

روزنامه ایران: «باشگاه خبرنگاران» روایتی از کیفیت حضور وزیر خارجه ایتالیا به ایران و اصرار او به نداشتن حجاب متعارف منتشر کرده است.

طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده، تمامی بانوان دیپلمات خارجی موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران، وارد کشور شوند. اما هنگام نشستن هواپیمای حامل «اما بنینو» وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.

وقتی گفته می‌شود طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می‌دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم. اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با همتای ایتالیایی می‌شود.

 ظریف حاضر به مکالمه تلفنی با بنینو نشده و می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود. بنینو با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می‌آید.


ویدیو مرتبط :
وقتی همه این خانم وزیر میبوسن و ظریف میمانه چکار کنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ظریف به اظهارات وزیر خارجه بحرین



واکنش طریف به اظهارات وزیر خارجه بحرین

در واکنش به اظهارات وزیر خارجه بحرین
ظریف: همسایگان برای ما در اولویت هستند/ کشورهای همسایه به حل مساله هسته‌یی ایران کمک کنند

وزیر خارجه ایران با بیان این که همسایگان برای ما در اولویت هستند، تصریح کرد: بحث ما بهبود روابط با آمریکا نیست؛ نمی‌دانم چرا بعضی کشورها درباره این موضوع این قدر نگرانند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درباره اظهارات شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین مبنی بر این که ایران بهتر است قبل از بهبود روابط با آمریکا به فکر روابطش با همسایگانش باشد، افزود: ما همیشه گفته‌ایم همسایگان برای ما در اولویت هستند. الان هم بحث ما بهبود روابط با آمریکا نیست؛ نمی‌دانم چرا بعضی کشورها درباره این موضوع این قدر نگرانند.

او ادامه داد: ما می‌خواهیم موضوع هسته‌یی را حل کنیم. فکر هم نمی‌کنم حل این مشکل برای کشورهای منطقه مشکل ایجاد کند.

وی گفت: آن‌ها باید صبر کنند و به حل مساله هسته‌یی ایران کمک کنند.

/ایسنا