اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش طائب به اظهارات وزیر اطلاعات


یک کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه وزیر اطلاعات نباید به مباحث غیر تخصصی ورود کند،‌ گفت:کسانی که در فتنه 88 جرمی مرتکب نشده و به خارج ازکشور سفر کرده‌اند، چه زمانی برای ورودشان به کشور منعی وجود داشته که وزیر اینگونه موضع می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات درباره فراریان فتنه 88 اظهار داشت: سه نکته در این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد؛ نکته اول این است که دعوت و خواهش برای بازگشت به کشور از افراد مجهولی که جرمی انجام نداده‌اند کار عبثی است و این موضع از جایگاه دولت به عنوان جایی که مظهر رای و حیثیت مردم است بعید به نظر می‌رسد.
 
طائب با طرح این پرسش که چنین موضعی چه ارتباطی با تدبیر و اعتدال دارد،‌ مهم‌ترین وظیفه وزارت اطلاعات را کمک به امنیت کشور دانست و ادامه داد: آیا در رابطه با کسانی که در فتنه 88 جرمی مرتکب نشده بودند منع ورود یا ناامنی وجود داشت که وزیر اطلاعات اینگونه موضع می‌گیرد؟ آنها باید مصداق بیاورند که کسی در عین حال که مجرم نبوده اما به خاطر ترس از کشور فرار کرده است و ما حالا می‌خواهیم به او ضمانت دهیم که به کشور بازگردد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چنین مواضعی تعریف ماموریت‌های بی‌خاصیت و بدون الزام است، یادآور شد: وزارت اطلاعات امروز باید به تهدید‌هایی که در سراسر کشور وجود دارد توجه کند نه موضوعاتی که نه تنها تهدید نبوده بلکه آسیب هم محسوب نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه بهتر است وزرا و به ویژه وزیر اطلاعات از ورود به مباحثی که شائبه عدم تخصص در آن وجود دارد خودداری کنند، تصریح کرد: ما اگر استقلال قوا را قبول داریم باید بدانیم که دولت حق ورود به بحث مجرمان را ندارد و برخورد با جرم و جنایت به صورت انحصاری مربوط به قوه قضائیه است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی شناسایی مجرمان و معرفی آنها به قوه قضائیه را وظیفه دولت عنوان کرد و افزود: اگر جرم کسی معلوم و احراز شود برخورد با آن هیچ ربطی به قوه مجریه ندارد از این رو سخنان اخیر وزیر اطلاعات نیز جنبه اجرایی ندارد.
 
وی ادامه داد: کسانی که در فتنه 88 جرمی مرتکب نشده و به خارج از کشور سفر کرده‌اند چه زمانی برای ورودشان به کشور منع و ناامنی وجود داشته که حالا شخص وزیر اطلاعات اینگونه موضع می‌گیرد تا رسانه‌های بیگانه نیز مواضع نادرست خود مبنی بر وجود اختناق و هراس در ایران را القا کنند.
 
طائب در پایان تاکید کرد: وزرا باید در موضعگیری‌های خود دقت کنند چرا که دولت تدبیر و امید به مردم قول داده مشکلات موجود را برطرف کند نه مشکلاتی که وجود خارجی نداشته و پرداختن به آنها باعث تضییع وقت، سرمایه و دوری از تدبیر و اعتدال می‌شود.


ویدیو مرتبط :
واکنش وزیر اطلاعات نسبت به انتشار عکسش با خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش توهین‌آمیز وزیر اطلاعات احمدی‌نژاد به اظهارات ظریف در دانشگاه تهران



اخبار,اخبارجدید,اظهارات ظریف در دانشگاه تهران


اخبار سیاسی - واکنش توهین آمیز مصلحی به اظهارات ظریف در دانشگاه تهران

وزیر سابق اطلاعات گفت: امروزه برخی‌ها در دانشگاه‌ها می‌گویند آمریکا در مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند تشکیلات نظام و هسته‌ای ما را از بین ببرد و این موضوع نشان‌دهنده نفهمی آنهاست و برای این افراد زود است که قدرت نظامی ایران را بشناسند.

حیدر مصلحی امروز در یادواره شهدای دانشجوی این شهرستان(فومن) در واکنش به اظهارات ظریف در دانشگاه تهران مبنی بر اینکه « آیا شما فکر می‌کنید که آمریکا نمی‌تواند سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد؟ » ، گفت :  امروزه برخی‌ها در دانشگاه‌ها می‌گویند آمریکا در مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند تشکیلات نظام و هسته‌ای ما را از بین ببرد و این موضوع نشان‌دهنده نفهمی آنهاست و برای این افراد زود است که قدرت نظامی ایران را بشناسند.


متن کامل سخنان وزیر سابق اطلاعات در ادامه می آید :
وزیر سابق اطلاعات گفت : دو روز قبل از آغاز هفته بسیج مقام معظم رهبری در فرمایش‌های خود، بار دیگر از چهره استکبار پرده برداشته که این فرمایشات در آستانه پیگیری مذاکرات شکل گرفت.

مصلحی شناخت روزانه استکبار و آشنا شدن با اهداف و برنامه‌های استکبار و نوع حرکت آن‌ها را جزو مسایل مهم ذکر کرد.

وی نخستین برنامه دشمن درباره انقلاب اسلامی را ریشه‌کنی ساختار نظام عنوان کرد و افزود: به همین منظور استکبار جنگ علیه ایران را طراحی کرد.

مصلحی ادامه داد: تغییر شعارهای مبانی نظام شعار دشمن است و دشمن در دولت‌های نهم و دهم مجموعه‌ منسجمی دید که با شعارهای انقلابی به جلو آمدند و می‌خواست این هویت را از بین ببرد و از این رو سرویس‌های سنگین اطلاعاتی را روی کار آورد.

وی اضافه کرد: امروزه وقتی سرویس‌های اطلاعاتی می‌خواهند در سیستم‌های حکومتی فردی را جایگزین کنند به نزدیک‌ترین افراد یکی از مدیران مراجعه کرده و با پیشنهاد مبالغی برای تامین زندگی، از او می‌خواهد مدیران ناکارآمد را به‌کار گیرد و از حضور مدیران قوی در عرصه‌های اجرایی جلوگیری کند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه استکبار می‌خواهد مقاومت در کشورهای اسلامی شکست بخورد، تصریح کرد: برای شکست در این مقاومت، حکومت ایران را انتخاب کرده است.

وی به توافقنامه جدید هسته‌ای اشاره کرد و متذکر شد: یکی از توافق‌ها این است که کنگره آمریکا نمی‌خواهد تحریم جدید بیاورد، در صورتی که دشمن دست از سر ما بر نمی‌دارد.

مصلحی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های آن‌ها این است که اگر بخواهیم ایران را تحریم کنیم، به خاطر مسایل هسته‌ای نیست، بلکه به دلیل نقص حقوق بشر و حمایت از تروریسم است.

مدیریت دشمن روی ایران /حضور نمادین جان‌کری در مذاکرات ژنو

وی با بیان اینکه دشمن دارد روی ما مدیریت می‌کند، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری ما باید روی دشمن مدیریت کنیم.

وزیر سابق اطلاعات حضور فرانسه در کنفرانس ژنو و به‌هم زدن مذاکرات را از جمله اقدام‌های استکبار دانست و گفت: این بازی استکبار و مدیریت دشمن روی ما بود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند کینه مردم ایران را نسبت به استکبار جهانی مدیریت کرده و بشکنند، تصریح کرد: استکبار می‌خواهد دشمنی ما از طرف آمریکا را به طرف صهیونیسم سوق دهد.

وی نمونه بارز این بازی را حضور جان کری در مذاکرات ژنو عنوان کرد و متذکر شد: حضور نمادین جان‌کری پس از دیدار با صهیونیسم در مذاکرات ژنو بازی استکبار بود.

مصلحی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد هویت نظام انقلاب اسلامی را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: استکبار با تغییر هویت نظام می‌خواهد در برنامه بعدی جلوی پیشرفت نظام را بگیرد.

وی به گفته‌های جان کری مبنی بر اینکه توافق جدید ژنو جلوی پیشرفت ایران را گرفته است، اشاره کرد و یادآور شد: تحریم‌ها باعث پیشرفت است.

وزیر سابق اطلاعات افزود: ما در تحریم سیم خاردار را به ساخت موشک تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه برخی‌ها در دانشگاه‌ها می‌گویند آمریکا در مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند تشکیلات نظام و هسته‌ای ما را از بین ببرد و این موضوع نشان‌دهنده نفهمی آنهاست و برای این افراد زود است که قدرت نظامی ایران را بشناسند. 

اخبار سیاسی - سلام نو