اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش شورای امنیت به اعدام‌های دسته‌جمعی توسط داعش در الانبار



اخبار,اخبار بین الملل,اعدام‌های دسته‌جمعی توسط داعش

 

 اخبار بین الملل -  واکنش شورای امنیت به اعدام‌های دسته‌جمعی توسط داعش در الانبار

شورای امنیت سازمان ملل اعدام‌های گسترده شهروندان استان الانبار عراق را به دست تروریست‌های داعش به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: این جرم همانند قتل‌عام دسته‌جمعی در استان تکریت عراق بار دیگر نشان دهنده خوی وحشی‌گری داعش است و به وضوح نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی در عراق تمام فرقه‌ها را هدف گرفته‌اند و آنها را در مقابل چشم سایر ساکنان شهر می‌کشند.

شورای امنیت در ادامه افزود: اعضای شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت عراقی‌ها و اتباع سایر کشورها که در آنجا کشته شده، مورد تجاوز قرار گرفته و یا به دست داعش شکنجه شده‌اند، اعلام می‌کند. کشورهای عضو همچنین نگران مساله جذب کودک‌سربازان هستند.

شورای امنیت همچنین با درخواست از دولت عراق و جامعه بین‌الملل برای مجازات عاملان این کشتارها از آنها درخواست کرد تا وارد عمل شده و اقدام قاطعی انجام دهند.

این بیانیه افزود: داعش را باید ریشه‌کن کرد و باید به تنفر، قتل‌عام و خشونت این گروه تروریستی پایان داد. شورای امنیت همچنین قتل‌عام نظام‌مند اقلیت‌های مذهبی از جمله ایزدی‌ها و مسیحیان را محکوم می‌کند و حمله به غیرنظامیان را غیر قابل قبول می‌داند و آنرا جنایت علیه بشریت در نظر می‌گیرد و عاملان آن باید پاسخگو باشند.


 اخبار بین الملل  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
سوریه ...اعدام دسته جمعی داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش شورای امنیت به اعدام یک آمریکایی


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه اقدام دولت اسلامی را به « قتل بزدلانه و نفرت انگیز » جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی محکوم کرد و آزادی دیگر افراد در اسارت گروه های افراطی را خواستار شد.

واحد مرکزی خبر: شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه اقدام دولت اسلامی را به « قتل بزدلانه و نفرت انگیز » جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی محکوم کرد و آزادی دیگر افراد در اسارت گروه های افراطی را خواستار شد.

15 کشور عضو شورای امنیت در بیانیه ای به اتفاق آرا نوشتند « اعضای شورای امنیت اقدام بزدلانه و نفرت انگیز دولت اسلامی را در قتل جیمز فولی به شدت محکوم می کنند .»

آنها همچنین آزادی « فوری و غیر مشروط همه گروگان های در اسارت دولت اسلامی، النصره و دیگر افراد، گروه ها و سازمان های وابسته به القاعده را خواستار شدند.

به علاوه شورای امنیت سازمان ملل متحد « بر ضرورت محاکمه عوامل این اقدامات نفرت انگیز تروریسم » تاکید کرد.

یک تکفیری عضو دولت اسلامی جیمز فولی 40 ساله را که نوامبر 2012 در سوریه ناپدید شده بود گردن زد و ویدئو اعدام او در اینترنت منتشر شد.

کاخ سفید روز جمعه این اعدام را « حمله تروریستی »‌ علیه آمریکا توصیف و اعلام کرد واشنگتن بررسی گزینه های مختلف را برای پاسخ به این « قتل وحشیانه » در دستور کار قرار داده است.