اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش شمخانی به انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق

اخبار سیاست خارجی - واکنش شمخانی به انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق

شمخانی با دعوت از همه گروه‌ها و ائتلاف‌های عراق به اتحاد و رعایت چارچوب‌های وحدت ملی به منظور حفظ منافع ملی و در نظر گرفتن حاکمیت قانون، توجه به شرایط حساس کشور عراق به منظور مقابله با تهدیدات خارجی را خواستار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از روند قانونی طی شده در خصوص انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (سه‌شنبه) در همایش سالانه سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از روند قانونی طی شده در خصوص انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق حمایت می‌کند.

وی افزود: چارچوب‌های قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی عراق به عنوان میثاق ملی مبنای انتخاب نخست‌وزیر توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان ملی عراق است.

شمخانی با دعوت از همه گروه‌ها و ائتلاف‌های عراق به اتحاد و رعایت چارچوب‌های وحدت ملی به منظور حفظ منافع ملی و در نظر گرفتن حاکمیت قانون، توجه به شرایط حساس کشور عراق به منظور مقابله با تهدیدات خارجی را خواستار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقدیر از نقش مرجعیت دینی به عنوان رکن پایدار حفظ انسجام و اتحاد در عراق بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه و امن به منظور خدمت رسانی به مردم و ارتقاء جایگاه منطقه‌ایش تاکید کرد. 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
شمخانی پاسخ شمخانی را داد (آدرسی که دقیق و خطا بود)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت خارجه ایران به مذاکرات ایران و آمریکا پیرامون انتخاب نخست وزیر عراق



اخبار,اخبارسیاست خارجی,نخست‌وزیر عراق

 

 اخبار سیاست خارجی - تکذیب مذاکرات ایران و آمریکا در مورد تعیین نخست‌وزیر عراق

مذاکرات ایران و آمریکا پیرامون انتخاب نخست وزیر عراق تکذیب شد.

به گزارش ایسنا یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر کذب منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در مورد تعیین نخست‌وزیر دولت عراق اظهار داشت: خبرسازی انجام شده در این خبرگزاری که مسبوق به سابقه است و مکررا در موضوعات مختلف شاهد آن بوده‌ایم، کذب محض است.

 این مقام مسئول وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: جمهوی اسلامی ایران همان‌گونه که بارها اعلام کرده است، تعیین مقامات در عراق را صرفا در چارچوب قانون اساسی، خواست و اراده مردم و همچنین ساز و کارهای سیاسی داخلی عراق دانسته و هر گونه دخالت خارجی در امور این کشور را مردود می‌داند.


 اخبارسیاست خارجی -  ایسنا