اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش شجونی به اظهارات اخیر عسگراولادی: رأس فتنه، آمریکاست اما موسوی و کروبی هم فتنه‌گر هستند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش شجونی به اظهارات اخیر عسگراولادی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت که از مواضع اخیر آقای عسگراولادی در "تطیهر فتنه‌گران" متعجب است و آن را نادرست می‌داند.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا مواضع اخیر آقای حبیب‌الله عسگراولادی مبنی بر "فتنه‌گر نبودن آقایان موسوی و کروبی" موضع حزب موتلفه اسلامی هم هست یا خیر؟ گفت: این مواضع به هیچ وجه موضع حزب موتلفه نیست، بلکه بنده معتقدم موسوی و کروبی مباشران فتنه بودند و کسی که مباشر فتنه است، خودش هم فتنه‌گر است.

وی افزود: بنده در تعجبم از آقای عسگراولادی که چرا سخنانی می‌گویند که "تطهیر فتنه‌گران" از آن برداشت شود.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: رأس فتنه، شیطان بزرگ، آمریکاست اما موسوی و کروبی هم فتنه‌گر هستند.

حجت‌الاسلام شجونی خاطرنشان کرد: بنده در چندین شهر سخنرانی داشتم و معمولاً در این سخنرانی‌هایم، شرکت‌کنندگان از مواضع اخیر آقای عسگراولادی گلایه می‌کردند و همین سوال را می‌پرسیدند که آیا این مواضع، موضع موتلفه است که بنده به آنها هم تاکید می‌کردم که اعضای موتلفه چنین موضعی ندارند.

وی در پایان گفت: تطهیر فتنه‌گران و انداختن همه تقصیرها به گردن خارج مثل این است که بگوئیم در دفاع مقدس 8 ساله هم صدام هیچ تقصیری نداشت بلکه مقصر فقط آمریکا و انگلیس و غرب بودند که وی را تحریک به جنگ علیه ایران کردند و پول و تجهیزات در اختیارش گذاشتند./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
افشای فساد سران فتنه(موسوی و کروبی و مهدی هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عسگراولادی:شب عاشورای امسال تصمیم گرفتم که این حرفها را در مورد موسوی و کروبی بزنم/ فتنه‌گر بودن به اینها نمی‌چسبد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عسگراولادی:شب عاشورای امسال تصمیم گرفتم که این حرفها را در مورد موسوی و کروبی بزنم/ فتنه‌گر بودن به اینها نمی‌چسبد

واکنش‌ها طبیعی است. همان‌طور که من حق دارم نظرم را بگویم آنها هم حق دارند نظرشان را بگویند. من به‌نظر آنها احترام می‌گذارم. قبلاً هم گفتم بازهم اما این خاطره را تکرار می‌کنم. امام (ره) فرمودند اگر شما را از در بیرون کردند. از پنجره وارد شوید اگر از پنجره بیرون کردند. روزنه‌ای پیدا کنید و از آن وارد شوید شما مثل ریگ ته‌جوی بمانید شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه‌سازی فضای سیاسی است.

انتخاب :حبیب‌الله عسگراولادی این روزها حرف‌هایی زده و می‌زند که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. او در حالی از فتنه‌گر نبودن میرحسین موسوی و مهدی کروبی و از تلاش خود برای تبدیل انتخابات به جشن ملی سخن می‌گوید که در آستانه هشتادویک‌ سالگی است.

سن و سال وضعیت جسمانی عسگراولادی یقیناً اتهام و شائبه و شهرت‌طلبی او را از میان می‌برد. عسگر اولادی را باید فرزند تمام قد دو نهاد روحانیت و بازار دانست که سرد و گرم چشیده بازی سیاسی است. مردی که بیش از 60 سال فعالیت مستمر سیاسی را در کارنامه خود دارد عسگراولادی را باید نماد تمام قد اصولگرای معتدل دانست.

مردی که برخلاف تفاوت سلیقه‌اش با مخالفین خود نه تنها از «باب تهدید و ناسزا وارد نشد که اگر روزگاری سعید حجاریان پس از ترور به کما می‌رود بالای سر او «امن یجیب » می‌خواند و برای رقیب سیاسی‌اش سلامتی می‌طلبد. حبیب‌الله عسگر اولادی در گفت‌وگو با آسمان از چرایی اظهارات اخیرش می‌گوید.

این روزها مواضع شما بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشته و دارد. چرا شما آقایان میرحسین موسوی و کروبی را فتنه‌گر نمی‌دانید؟

به این علت که موسوی و کروبی واقعاً‌ فتنه‌گر نیستند و مفتون واقع شده‌اند. همان‌طور که در این چند هفته بارها گفته‌ام فتنه‌گران اصلی را من، مثلث آن سه کشور و رؤسای حاکم بر آن می‌دانم. 

واقعاً‌ چه اتفاقی افتاد که شما به ناگهان بیایید و این حرف‌ها را بزنید. حرف‌هایی که هزینه‌های بسیاری را برای شما داشته و دارد؟

من برای تلطیف فضای سیاسی کشور احساس وظیفه شرعی کردم که در آستانه انتخابات آیتده فضای منازعه را به رقابت تبدیل کنم.

یعنی مبنای این اظهارات شما جلوگیری از استمرار فضای تخاصمی و حذفی‌ای است که در فضای سیاسی کشور به‌وجود آمده است؟

بله، انجام تکلیف ملاحظه و مصلحت‌سنجی و سن و سال ندارد.

برخی گفتند که مبنای این اظهارات آقای عسگری‌اولادی یک خواب بوده است.

نه من که گفتم خواب ندیده‌ام اما هرکسی آن خبر را تنظیم کرده بود بسیار هنرمندانه این کار را انجام داده بود.

چه لحظه‌ای به این نتیجه رسیدید که باید بیایید و بگویید میرحسین و کروبی سران فتنه نیستند و اینچنین باید برمواضع خود پافشاری کنید؟

شب عاشورای امسال بود که به این نتیجه رسیدم باید این حرف را بزنم.

این مواضع بسیار را ناراحت‌کرده و برخی علیه شما موضع‌گیری کردند. حتی یکی از نمایندگان در مجلس شما را کف روی آب نامید.

واکنش‌ها طبیعی است. همان‌طور که من حق دارم نظرم را بگویم آنها هم حق دارند نظرشان را بگویند. من به‌نظر آنها احترام می‌گذارم. قبلاً هم گفتم بازهم اما این خاطره را تکرار می‌کنم. امام (ره) فرمودند اگر شما را از در بیرون کردند. از پنجره وارد شوید اگر از پنجره بیرون کردند. روزنه‌ای پیدا کنید و از آن وارد شوید شما مثل ریگ ته‌جوی بمانید شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه‌سازی فضای سیاسی است.

برخی می‌گویند که آقای عسگراولادی تلاش دارد تا با این اظهارات، حصر میرحسین موسوی و کروبی را بشکند. آیا به واقع این انگیزه را دارید؟

نه چنین منظوری دارم و نه اینکه چنین حرفی زده‌ام. ادامه حصر و پایان حصر این آقایان جزو وظایف دستگاه‌های امنیتی و قضایی است.

این موافقت‌ها و مخالفت‌ها تا چه اندازه‌ای روی شما اثرگذار است؟ آقای عسگراولادی تا کجا حاضر است بابت این عقیده خود هزینه بپردازد؟

همواره سعی کرده‌ام تا به مسائل منصفانه نگاه کنم. تلاش داشته‌ام تا مرده‌بادها و زنده‌بادها اثر بر من نداشته باشد. نباید زنده باد به من سرعت ببخشد یا مرده‌باد کند کند.من به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خود را بگویم. فتنه اتفاق افتاد و مؤسس فتنه، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند من به این مسئله رسیده‌ام و بنابر فهم و اجتهاد خودم پای مواضعم می‌ایستم.

جنابعالی فرمودید به دنبال این هستید که صحنه انتخابات را به جشن ملی تبدیل کنید. رسانه‌ها هم این کلام شما را موردتوجه قرار دادند اما یقیناً‌ اهداف دیگر را در پافشاری بر این مواضع دنبال می‌کنید.

بله قطعاً همینگونه است. بنده ممکن است بتوانم به سربازگیری دشمن از اردوگاه انقلاب خاتمه دهم. متأسفانه عده‌ای برخلاف رفته‌اند راه بازگشت برای فریب‌خوردگان وجود دارد. آنهایی که در فتنه 88 مفتون شدند باید از فتنه‌تبری بجویند. امروز باید انصاف و عدالت را در کشور رعایت کرد. باب گفت‌وگو در کشور بسته نیست و جریان‌های سیاسی می‌توانند با رعایت اخلاق با هم گفت‌وگو کنند. باید یک نفر می آمد و این فضای بسته را می‌شکست. یک نفر می‌آمد و می‌گفت که می‌توانیم به رغم اختلاف سلیقه‌ها با یکدیگر در کمال عزت و احترام سخن بگوییم. اصلاً مبنای انقلاب اسلامی محور قرار دادن رفتارهای اخلاق‌گرایانه در جامعه و کشور بود.

اخیراً در یکی از اظهارات خود فرموده بودید. حتی ابوالحسن بنی‌صدر هم به انقلاب و نظام خدمت کرد و به شدت با افرادی که مدام برطبل مشکل‌دار بودن رؤسای جمهور ایران می‌نوازند مخالفت کردید. شاید شما اولین نفری باشید که از میان اصولگرایان اینگونه جانب انصاف را قضاوت از عملکرد دولت‌های‌ ایران پس از انقلاب داشته‌اید. پایه‌های بنیادین این نوع تفکر و کلام چیست؟

این مسئله را اتفاقاً قبلا هم مطرح کرده‌ام. این حرف‌های من چهار پایه و رکن دارد. اولین پایه است که تاریخ ایران پس از انقلاب باید قابل نگارش باشد. اگر از دو رهبر، شش رئیس‌جمهور و چند نخست‌وزیر بگویید که همه به غیر از احمدی‌نژاد منفی هستند چه می‌شود؟ وقتی در صحنه تاریخی کشور حضور دارم و بسیاری از مسائل را دیده‌ام کسی در دوره‌ای جرأت نمی‌کرد اسم بنی‌صدر را ببرد. او با بالاترین رأی را در کشور دارا  بود و در دفاع مقدس کارهای مثبتی داشت اما کارهای منفی هم داشت. باید تاریخ را آنگونه که هست گفت. بنی‌صدر یکی از توفیقاتش این بود که برای اولین‌بار رأی بالای 10 میلیون مردم را به دست بیاورد و این مثبت است اما در تمسک به ولایت، شکست جدی و قطعی خورد.

من در شرایط بحران به همراه چهار نفر دیگر با موسوی ملاقات داشتم. من با کروبی هم تنها دیدار کردم. از جلسه‌ای که با این افراد بیرون آمدم تشخیصم این بود که فتنه‌گر بودن به اینها نمی‌چسبد اما اطراف اینها را عناصر تندرو و فتنه گرفته است. من نمی‌خواهم جوری حرف بزنم که برایم زنده‌باد بگویند. باید این واقعیت‌ها را بگویم که پیش خدا جوابی داشته باشم. گردانندگان اصلی فتنه همه در کشورهای غربی پناهنده شده‌اند و حقوق می‌گیرند. این دو نامزد ما فتنه‌گر و فتنه‌ساز نبودند و گرفتار فتنه شدند.

می‌توانیم بگوییم که حاج حبیب‌الله عسگراولادی تلاش دارد تا به نوعی از ریزش نیروهای انقلاب جلوگیری کند؟

همه دلسوزان نظام و انقلاب باید این مسئله را محور فعالیت‌ها و رفتارهای خود قرار دهند. ما نه تنها می‌خواهیم نیروهای خود را حفظ کنیم بلکه می‌خواهیم نیروها را به یک تشکل اتئلافی جهت‌دار به طرف وحدت سامان دهیم. بنده تصور می‌کنم که امام و مقام معظم رهبری زمینه وحدت را برای امت میسر ساختند و خواست‌شان این است که مردم در این مسیر حرکت کنند و دشمنان نتوانند در بین اینها گسل‌ها ایجاد کنند و اینها یگانه داشته باشند. همان‌طور که آیت‌الله مهدوی‌کنی هم فرمودند ما در مرحله جدید تا انتخابات باید تلاش کنیم ائتلاف را در مجموعه نیروهای انقلاب سامانی دهیم که ما را به جانب وحدت پیش ببرند./انتخاب