اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش سخنگوی وزارت خارجه درباره بازداشت دو شهروندان آمریکایی در ایران



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مرضیه افخم

 

اخبار سیاست خارجی - واکنش سخنگوی وزارت خارجه درباره بازداشت دو شهروندان آمریکایی در ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره ادعای بازداشت و زندانی شدن شهروندان آمریکایی در ایران اظهار کرد: براساس اطلاعات موجود، هیچ شهروند آمریکایی در جمهوری اسلامی ایران بازداشت یا زندانی نیست.

مرضیه افخم افزود: افرادی که از سوی مقامات، منابع و یا رسانه‌های آمریکایی بعضاً نام برده می‌شوند، دو شهروند ایرانی هستند که مانند هر شهروند دیگری با برخورداری از حقوق کامل قانونی، در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.

او تصریح کرد: متأسفانه دولت آمریکا بیش از بیست نفر از شهروندان ایرانی را با ادعای واهی نقض تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران بازداشت کرده و با وجود پیگیری‌های به‌عمل آمده از مجاری دیپلماتیک و حقوقی تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای آزادی این شهروندان بی‌گناه انجام نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: پیگیری و تأمین حقوق و آزادی این شهروندان بی‌گناه ایرانی در دستور کار مستمر وزارت امور خارجه قرار داشته و خواهد داشت. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی



 

 

 

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی

 

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی پرونده سه شهروند آمریکایی به اتهام جاسوسی و ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران در قوه قضائیه رسیدگی شده است و بر همین اساس مجازات آقایان شن بائر و جاش فتال مشخص شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی واکنش نشان داد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش نسبت به خبر صدور حکم محکومیت دو شهروند آمریکایی اظهار داشت: پرونده سه شهروند آمریکایی به اتهام جاسوسی و ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران در قوه قضائیه رسیدگی شده است و بر همین اساس مجازات آقایان شن بائر و جاش فتال مشخص شده است.

وی افزود: البته پرونده خانم ساراشورد با توجه به قرار صادره قبلی مفتوح می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روند دادرسی گفت: دادگاه بر اساس رویه صحیح قضایی و استقلال قوه قضائیه مراحل قانونی پرونده را طی نموده و بدیهی است که متهمین در ادامه این روند قانونی و پس از ابلاغ حکم قضایی از حق درخواست تجدید نظر برخوردارند..../تحلیل:مهر