اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای مطرح شده در بیانیه اخیر اتحادیه عرب



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ضمن مغرضانه و غیرسازنده خواندن بیانیه اخیر اتحادیه عرب
جابرانصاری: به رغم مواضع کینه توزانه برخی کشورها به نقش سازنده خود در کاهش بحران‌ها ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه ادعاهای مطرح شده در بیانیه اخیر اتحادیه عرب را مغرضانه و غیرسازنده خواند و تصریح کرد:‌به رغم مواضع غیر دوستانه و کینه توزانه برخی کشورها، به نقش سازنده خود در کاهش بحران‌ها ادامه می‌دهیم

حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره برخی ادعاهای بی پایه مطرح شده در بیانیه اخیر اتحادیه عرب در خصوص کشورمان، این ادعاها را مغرضانه و غیر سازنده، بی ارتباط با موضوع اجلاس وزرای خارجه این اتحادیه و نادرست خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای عربی دارای روابط برادرانه و مبتنی بر منافع و احترام متقابل است، افزود: متاسفانه چند کشور که به عنوان متهمان اصلی حمایت از افراط گرایی و تروریسم از سوی ملت‌های منطقه و جامعه بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند در تلاشند با فرافکنی و ادامه سیاست تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران، توجه افکار عمومی جهان و ملت‌های عرب را از نقش خود در بی ثبات کردن اوضاع منطقه منحرف کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ از دولت‌های منطقه انتظار می‌رود در شرایطی که انتفاضه سوم ملت فلسطین در جریان است با اهتمام هر چه بیشتر نسبت به مسائل اصلی منطقه به ویژه اشغال صهیونیستی و ضرورت احقاق حقوق ملت فلسطین و همچنین مقابله با تروریسم و افراط گرایی، زمینه های گسترش همکاری ها و روابط فعال منطقه ای بر اساس منافع مشترک ملت‌ها و دولتهای منطقه را فراهم کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر فعال، مسئولیت پذیر و ثبات ساز در تحولات منطقه است و به رغم مواضع غیر دوستانه و کینه توزانه برخی کشورها، به نقش سازنده خود در کاهش بحران‌ها و تنش‌ها از راه تعامل با همسایگان و جامعه جهانی ادامه خواهد داد.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای سودان



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مرضیه افخم

 

اخبار سیاست خارجی - واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای سودان

مرضیه افخم با مردود شمردن تلاش برای گسترش افکار طایفه‌یی و تفرقه افکنانه، بر ضرورت گام برداشتن در مسیر تقویت روابط و دوستی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

در پی اتهامات بی‌اساس برخی مراجع و رسانه‌های سودان نسبت به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان فعالیت رایزنی فرهنگی کشورمان در سودان را قانونی خواند و نسبت به طراحی برخی جریانات شناخته شده و دشمنان روابط دیرینه دو کشور ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم با مردود شمردن تلاش برای گسترش افکار طایفه‌یی و تفرقه افکنانه، بر ضرورت گام برداشتن در مسیر تقویت روابط و دوستی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

او با اشاره به این که همکاری‌های فرهنگی، بخش کوچکی از روابط دو کشور را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم در چارچوب توافقات رسمی دو کشور و در قالب قوانین و مقررات حاکم بر سودان بوده است.

وی افزود: همچنان‌که طرف‌های ذی‌ربط سودانی نیز اطلاع دارند ادعاهای واهی مطرح شده اخیر پیرامون فعالیت و حیطه اقدامات رایزنی فرهنگی کشورمان که تنها در خارطوم بوده و هیچ‌گونه شعبه و دفتری در سایر ایالت‌های این کشور ندارد، در راستای تحریکات برخی گروه‌های مشکوک سیاسی سودان و نیز جریانات افراطی منطقه‌یی و متاسفانه در سایه مشکلات اقتصادی و سیاسی این کشور، صورت پذیرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه تقویت برخی جریانات سیاسی خاص در سودان را که سعی در تخریب روابط دوجانبه دارند مورد اشاره قرار داد و افزود: اطمینان داریم دولت سودان اجازه نخواهد داد جریانات و اشخاصی که خیرخواه ایران و سودان نیستند، موجبات واگرایی دو کشور و تاثیرگذاری منفی بر سایر زمینه‌های روابط دوجانبه را فراهم کنند.

او در همین چارچوب نسبت به ورود افکار و اندیشه‌های مخرب تکفیری به سودان و تلاش جریان‌هایی برای سوق دادن سودان به سوی بحران ابراز نگرانی کرد.

لازم به ذکر است که در همین چارچوب و از ساعات اولیه اقدام سودان، سفیر سودان در تهران تاکنون دو بار از سوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت تصحیح روند جاری به وی ابلاغ شد.

مسوولان سودانی هفته گذشته یکی از مراکز فرهنگی ایران در خارطوم را بسته و از وابسته فرهنگی ایران و دیگر مسوولان این مرکز خواستند تا طی 72 ساعت این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه سودان نیز در بیاینه‌ای وابسته فرهنگی ایران در این کشور را به انجام اقداماتی فراتر از حوزه اختیاراتش متهم و این مساله را عامل بسته شدن همه مراکز فرهنگی ایران عنوان کرد.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا