اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش زیباکلام به اظهارات باهنر و توکلی در باره رحیمی



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با انتقاد از واکنش اصولگرایان به صحبت‌های محمد رضا رحیمی  گفت: من از آقای احمد توکلی که می‌گوید نباید به حرف‌های رحیمی اعتنا شود زیرا او محکوم شده است؛ سوال دارم. آقای توکلی اگر رحیمی بعد از محکومیت گفته بود که مثلا به هاشمی رفسنجانی یا اصلاح طلبان پول داده است، باز هم حرف از بی‌اعتنایی می‌زدید؟

وی افزود: نکته دیگر این است که توکلی به صراحت از تریبون مجلس گفته این است مهدی هاشمی از شرکت نفتی استات اویل پول گرفته است. به نظر بنده باید از وی پرسید شما چه زمانی از این مساله اطلاع پیدا کردید؟ آیا تا ده روز قبل نمی‌دانستید که مهدی هاشمی رشوه گرفته است؟ در این چند روز چطور به این موضوع پی بردید، آیا به پرونده وی در قوه قضاییه دسترسی پیدا کرده‌اید؟

به گفته زیباکلام بیان این حرف‌ها از سوی اصولگریان نشان می‌دهد که تلاش می‌کنند محکومیت رحیمی متوجه اصولگرایان نشود در حالی که لازم است در اینگونه مواقع به جای جبهه گیری‌های سیاسی، اخلاق و تقوای سیاسی را لحاظ کنیم.

زیباکلام همچنین به اظهارات محمدرضا باهنر در مورد اینکه از منشا پول‌های دریافت شده خبر نداشته است، اشاره کرد و گفت: سوال من این است که اگر این اتفاق در مجلس ششم افتاده بود یا در همین مجلس فعلی نمایندگان نزدیک به اصلاح طلبان از کسی که در قوه قضاییه نیز محکوم شده است، پول گرفته بودند؛ اکنون همین طور موضع گیری می‌کردند؟ این تفاوت در موضع گیری نشان می‌دهد که آقایان باهنر، توکلی، نادران و زاکانی همه تلاش خود را می‌کنند تا جریان اصولگرا را از این فساد مالی مبرا کنند.

وی افزود: همه این حرف‌ها درحالی مطرح می‌شود که رحیمی یک ریال از پول‎های بیت‎المال را برای خود برنداشته، برج نساخته، از کشور خارج نکرده و... بلکه وی همه آن پول را به یک خط و جریان سیاسی تزریق کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: این آقایان اکنون به جای آنکه شهامت اخلاقی به خرج دهند و بگویند که دوستان ما در این جرم سهیم هستند با پیش کشیدن پرونده مهدی هاشمی مساله اصلی را نادیده گرفته و به حاشیه می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه محمدرضا رحیمی در این پرونده متهم اصلی نیست چون پول‌ها را به همفکران خود داده است، گفت: متهم ردیف اول کسانی هستند که پول‌ها را دریافت کرده‌اند.

زیباکلام افزود: متهم ردیف دوم نیز احمدی‌نژاد است زیرا این پول‌ها در مجلسی هزینه شد که در جهت حمایت از دولت وی حرکت می‌کرد. متهم ردیف سوم نیز رحیمی است.

به گفته وی اکنون سراغ راننده اتومبیلی که به بانک دستبرد زده است رفته‌ایم و افراد دیگری که در این دستبرد شرکت داشته‌اند را‌‌ رها کرده‌ایم!.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: منظور این نیست که خطای رحیمی را نادیده بگیریم اما نباید اجازه داد خطاکاران اصلی موضوع را به حاشیه ببرند.
اخبار سیاسی - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
واکنش جالب یک دانشجو به صادق زیباکلام در دانشگاه شریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وکیل رحیمی به اظهارات اژه‌ای



اخبار ,اخبار سیاسی,پرونده محمدرضا رحیمی

 

اخبار سیاسی- واکنش وکیل رحیمی به اظهارات اژه‌ای

وکیل مدافع محمدرضا رحیمی در مطلبی نسبت به اظهارات غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره موکلش واکنش نشان داد.

 متن یادداشت محمدرضا نادری در این زمینه به شرح زیر است:

« سخنگوی محترم قوه قضاییه در مصاحبه مطبوعاتی مورخه 92/10/16 خود، در خصوص پرونده متشکله علیه آقای محمدرضا رحیمی ( موکل اینجانب) در دادسرای تهران، صراحتا اعلام فرمودند که کیفرخواست آن صادر خواهد شد.

این اظهار ایشان بنا به جهات زیر جای گلایه و نگرانی دارد:

1- با توجه به نحوه‌ی بیان عناوین موضوع پرونده (غالبا کلی و بدون مستند که نباید تفهیم اتهام تلقی شود) و اینکه لایحه دفاعیه وکلاء، متضمن تذکر فقدان مستندات و نقص تحقیقات، چند روزیست که تقدیم بازپرس محترم پرونده شده، به نظر می‌رسد باید راه درازی تا حصول شرایط اتخاذ تصمیم قاضی پرونده، اعم از منع تعقیب یا مجرمیت، در پیش باشد. لذا اعلام صریح سخنگوی محترم، دایر به صدور کیفرخواست، بدون اینکه احتمال ضرورت تکمیل تحقیقات و مستندات و یا صدور قرار منع پیگرد، در آن دیده شود، جای تامل و نگرانی داشته و ممکن است به عنوان اراده بر تعیین نتیجه‌ای محتوم در پرونده تفسیر شده، استقلال قاضی محترم پرونده را زیر سوال ببرد.

2- اعلان محتویات پرونده کیفری، تا پایان رسیدگی و صدور حکم قطعی، قانونا ممنوع و تخلف است رعایت این موضوع در پرونده موکل، که غیر از شخصیت حقیقی وی، موقعیت سیاسی ایشان به عنوان معاون ریاست جمهوری (سابق)، در معرض اتهام قرار می‌گیرد بیشتر احساس می‌شود. نقض این قاعده در سنوات گذشته، به دفعات موجب هتک حیثیت موکل، و خدشه در اعتبار موقعیت سازمان (دولت) متبوع وی گردیده و انتظار موکل، که قریب سی و پنج سال در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده، از سخنگوی محترم قوه قضاییه، به ویژه در مقام دادستانی کل کشور، رعایت و حمایت از حق وی، به نحوی است که قبل از محاکمه و محکومیت، به سبب اعلام اتهامات ثابت نشده، و بر خلاف اصل برائت، مجازات نشود.»

اخبار سیاسی - ایسنا