اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ریاست جمهوری به گزارش مجلس


به دنبال انتشار مطلبی از سوی پور مختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که در آن اسامی همسر و فرزند آقای حمید بقایی به عنوان همراهان سفر رییس جمهور به آمریکا مطرح شده اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری به این شبهات پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال انتشار مطلبی از سوی پور مختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که در آن اسامی همسر و فرزند آقای حمید بقایی به عنوان همراهان سفر رییس جمهور به آمریکا مطرح شده اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری به این شبهات پاسخ داد.

متن جوابیه به شرح زیراست:

1- گزارش آقای پور مختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کبودر آهنگ مبنی بر همراهی همسر و فرزند آقای حمید بقایی در سفر رییس جمهور به آمریکا خلاف واقع و دروغ محض بوده و خانواده ایشان تا کنون سفری به آمریکا نداشته اند.

2- جای بسی تأسف است که کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که می بایست مرجع گزارشات دقیق و صحیح مورد استناد قضایی باشد این گونه گزارشات خلاف واقع و کذب منتشر می نماید که نتیجه‌ای جز وهن مجلس و تشویش افکار عمومی در پی ندارد. آیا انتشار این گزارش خلاف واقع دلیلی بر عدم دقت در تهیه گزارش و نهایتاً خلاف واقع بودن سایر گزارشات این کمیسیون نخواهد بود ؟ آیا استعفا و مجازات رییس کمیسیون اصل 90 و دیگر تهیه کنندگان این گزارش خلاف واقع که موجب گمراهی مسؤولان تصمیم گیر خواهد بود حداقل انتظار مردم نیست؟

3- لذا از هیأت رییسه محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه جناب آقای لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا می نماییم با این جرم آشکار یعنی تنظیم و ارائه گزارش خلاف واقع و کذب برخورد نمایند تا از این پس شاهد افول جایگاه کمیسیون اصل 90 نزد مردم نباشیم.



مجلس: شکایت از احمدی‌نژاد نهایی شد

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بررسی شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهور برای سفر پرهزینه سال گذشته به نیویورک گفت: شکایت نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل 90 بررسی و نهایی شده و گزارش آن آماده قرائت درصحن است.

"محمدعلی پور‌مختار" نماینده کبودر آهنگ در مجلس با اشاره به طرح شكایت برخی نمایندگان از احمدی‌نژاد برای سفر پرهزینه به نیویورک گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شکایتی نسبت به سفر پرهزینه رئیس‌جمهور به نیویورک داشتند که این مهم به کمیسیون اصل 90 ارجاع شد.
 
وی در ادامه افزود: حضور تعداد بسیار زیاد همراه با احمدی‌نژاد در سفر به نیویورك که بسیاری از آنان خانواده و اقوام مسئولان دولتی بودند، ضروری نبوده و تنها موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به بیت‌المال شد.

رییس كمیسیون اصل نود مجلس توضیح داد: «به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق كه درهتل محل اقامت رییس‌جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی 400 تا 700 دلار بود و بسیاری از همراهان خانواده و اقوام مسوولان دولتی بودند.»
 
پورمختار تاکید کرد: شکایت نمایندگان مجلس در این کمیسیون بررسی و نهایی شده و گزارش آن آماده قرائت درصحن است این در حالی است که اگر این مسئله به عنوان تخلف برای كمیسیون مشخص شود قطعا به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطر نشان کرد: پاسخ دولت به کمیسیون اصل 90 درخصوص همراهی ۱۲۵ نفر همراه رئیس جمهور در سفر به نیویورک قانع کننده نبوده است.
 
گفتنی است در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به نیویورك برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل ، 125 نفر احمدی‌نژاد را همراهی می‌كردند كه اكثر این افراد اعضای خانواده‌های مسئولان بودند كه همین موضوع موجب شكایت نمایندگان مجلس به كمیسیون اصل 90 شد.

پس از بازگشت احمدی نژاد به ایران قاضی ‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، به دلیل تعداد افراد همراهی کننده احمدی‌نژاد در نیویورک از وی شکایت کرد و آن را به کمیسیون اصل 90 مجلس تقدیم نمود.

سرانجام کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جواب شکایت قاضی پور از احمدی نژاد، جوابی ارسال کرد که به شرح زیر است:

جناب آقای قاضی پور

نماینده محترم ارومیه در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
       
بازگشت به نامه شماره 55177042 مورخ 92.11.2 موضوع «سفر سال گذشته رئیس جمهور و همراهان وی به نیویورک برای شرکت در اجلاس  مجمع عمومی سازمان ملل»، علیرغم عدم همکاری معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در ارسال اطلاعات مورد نیاز کمیسیون، نکات ذیل به استحضار می رسد:

1- تعداد ویزاهای درخواستی 175 عدد بوده است.

2- ویزاهای درخواست شده شامل حدود 50 عدد برای گروه پرواز و 125 عدد برای باقی افراد بوده است.

3- در مجموع 84 نفر از 125 عدد ویزای درخواست شده (به غیر از کادر پرواز)، در سفر هیات اعزامی همراه رئیس جمهور بودند که شامل هیات اصلی، هیات همراه، اعضای خانواه، گروه خبری، گروه حفاظت و سایر عوامل دست اندرکار می گردد.

4- از 84 نفر مسافر نیویورک، 27 نفر با گذرنامه سیاسی و 57 نفر با گذرنامه خدمت اعزام شده اند.

5- از 57 نفر اعزامی با گذرنامه خدمت، حدود 43 نفر از مدیران و کارکنان ریاست جمهوری و 14 نفر از بستگان و اعضای خانواده  رئیس جمهور، معاونین و دیگران مدیران ارشد بوده اند.

6- سفر افراد غیر مسئول در هیات اعزامی ضرورت نداشته و حضور همسران و اعضای خانواده آنان  نیز فاقد توجیه می باشد.

7- حضور زنان مقامات همراه رئیس جمهور در حالی صورت گرفته است که طبق عرف بین المللی تنها همسران رئیس جمهور در چنین اجلاس هایی حضور می یابند.

8- از میان همراهان رئیس جمهور ، اسامی افراد زیر دیده می شود:

- خانم اعظم السادات فراحی همسر رئیس جمهور،

- خانم طیبه ترکستانی همسر بقایی،

- خانم شهربانو  ذبیحان لنگرودی همسر رحیم مشایی،

- خانم قصری ضرغامی ثابت همسر ثمره هاشمی،
 

- آقای علیرضا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،

- خانم حسنا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،

- آقای رضا رحیم مشایی فرزند رحیم مشایی،

- آقای امیر رضا بقایی فرزند بقایی

9- رئیس جمهور و همراهان در سفر سه روزه به نیویورک، در دو طبقه از هتلی در نیویورک مستقر شده بودند. هزینه هر شب اقامت هر اتاق 2 تخته از این هتل 4 ستاره در ماه سپتامبر 2012، از 400 تا 700 دلار اعلام شده بود.

10- با توجه به تنگناهای اقتصادی و مشکلات ارزی ناشی از تحریم ها که از سال 1391 کشورمان با آن مواجه می باشد، تحمیل هزینه های کلان ارزی و غیر ضرور، کاری غیرعادلانه و تحمیل فشار مالی سنگین بر مردم است و با شعار عدالت و مهرورزی دولت منافات دارد.

11- سفرهای غیرموجه در حالی صورت می گیرد که در نهاد ریاست جمهوری از تیرماه 1387، هیاتی متشکل از نماینده رئیس جمهور، معاونان وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر سفرهای خارجی کارکنان دولت نظارت می نماید.

12- هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  رئیس جمهور  را در  این سفر همراهی نکرده اند.  

محمدعلی پورمختار

رییس کمیسیون اصل نود


ویدیو مرتبط :
‫لحظه سوگند ریاست جمهوری حسن روحانی در مجلس ایران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مرتضوی به گزارش جنجالی مجلس


مرتضوی با انتشار متنی، به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی واکنش نشان داد.