اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش روسیه به هشدار روز گذشته جان کری



اخبار,اخبار اقتصادی,مبادلات تجاری بین ایران و روسیه


اخبار اقتصادی - در واکنش به هشدار روز گذشته جان کری؛
روسیه: مرعوب تهدیدهای آمریکا در مورد قرارداد نفت - کالا با ایران نمی‌شویم

یک دیپلمات بلندپایه روس هشدار آمریکا درباره قرارداد کالا در برابر نفت بین روسیه و ایران را به شدت رد کرد و گفت روسیه مرعوب این تهدیدها نمی‌شود.

به گزارش انتخاب ، ایران و روسیه در حال مذاکره بر سر قراردادی هستند که امکان مبادله نفت با کالا بین دو کشور تا ارزش ۲۰ میلیارد دلار را فراهم می‌کند. کاخ سفید اعلام کرده که این قرارداد، نقض تحریم فروش نفت ایران است و دو سناتور آمریکایی خواسته‌اند در صورت عقد این قرارداد، تحریم‌های لغوشده علیه ایران دوباره از سر گرفته شوند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، به ریانووستی گفت: افزایش مبادلات تجاری بین ایران و روسیه یک روند طبیعی است که از نظر اقتصادی و سیاسی مشکلی برای هیچ کشوری ایجاد نمی‌کند.

وی همچنین اظهار داشته: روسیه قصد دارد معاملاتش با ایران را گسترش دهد و تهدیدهای آمریکا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر را رد می‌کند. ما معتقدیم تحریم‌های یک طرفه آمریکا صرف نظر از اینکه علیه چه کشوری اعمال شود، غیر قانونی است و ما این وضعیت را رد می‌کنیم.

جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده، گفته اگر قرارداد مبادله نفت با کالا بین ایران و روسیه امضا شود، واشنگتن می‌تواند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند.

در صورت امضای این قرارداد بین ایران و روسیه، این کشور روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد. وزیر نفت ایران امضای این قرارداد را نه رد و نه تایید کرده است.
اخبار اقتصادی - انتخاب 

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید جان کری از جان مکین - 2008

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش جان کری به حملات هوایی روسیه به گروه تروریستی داعش در سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کری: اگر حملات روسیه برای مبارزه با داعش باشد، با آن موافق هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی به منظور بررسی پیش نویس قطعنامه جدید روسیه با محوریت مبارزه با تروریسم گفت: حملات هوایی روسیه در سوریه نباید در جهت کمک به دولت این کشو باشد.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمایت کشورش از حملات هوایی اخیر روسیه به گروه تروریستی داعش در سوریه را به کمک نکردن این حملات به دولت سوریه منوط دانست.


کری گفت: تنها در صورتی حاضر به حمایت از حملات هوایی روسیه در سوریه علیه داعش هستیم که این حملات در راستای حمایت از دولت «بشار اسد» نبوده، بلکه صرفاً متوجه تروریست ها باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی که در سطح وزراء امور خارجه و به منظور بررسی پیش نویس قطعنامه جدید روسیه با محوریت مبارزه با تروریسم در شورای امنیت سازمان ملل در حال برگزاری است ادامه داد: رویکرد مبارزه با تروریسم باید مبتنی بر اصول مشخص و ثابتی باشد. در عصر حاضر تروریست ها می دانند که چگونه از ابزار رسانه برای پیش برد اهداف و مقاصد سوء خود استفاده کنند؛ لذا ما نیز باید در برابر صف آرایی آن ها به ویژه استفاده از رسانه ها برای جذب افراد و نیروها برای اقدامات و عملیات تروریستی شان ایستاده و با آن مقابله کنیم.

جان کری که گویا حمایت های کشورش از گروه تروریستی داعش به انحاء گوناگونی من جمله ارسال هوایی تسلیحات مدرن و پیشرفته به گروه تکفیری-صهیونیستی داعش را از یاد برده است، در ادامه سخنان خود افزود: باید به سرعت برای جلوگیری از فاجعه انسانی با تروریست ها به مقابله برخیزیم.

این دیپلمات آمریکایی تأکید کرد: اگر اقدامات روسیه برای مبارزه با داعش باشد، با آن موافق بوده و از آن حمایت می کنیم.

وی همچنین مدعی شد که در صورت باقی ماندن اسد در سوریه، داعش شکست نمی خورد.

در این راستا، وزیر امور خارجه چین نیز در این نشست، تنها راهکار حل بحران کنونی در سوریه را روش های سیاسی دانست و از کشورهای همسایه این کشور خواست تا در این روند مشارکت داشته باشند.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در ادامه تصریح کرده بود که کشورهای حوزه خاورمیانه خود باید برای سرنوشتشان تصمیم گیری کنند.

«لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در همین نشست به تکرار مواضع خصمانه پیشین کشورش در قبال دولت قانونی و مشروع سوریه پرداخت و مدعی شد که ادامه سیاست زمین سوخته دولت کنونی سوریه موجب جدایی و شکاف بیشتر میان دولت و ملت سوریه شده است.

گفتنی است، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در همین نشست اعلام کرد که همچنان برای همکاری های دیپلماتیک در خصوص هماهنگی برای حملات هوایی در راستای مبارزه با تروریست های داعش در سوریه باز است و این کشور آماده است تا به این همکاری ادامه دهد.

لاوروف در ادامه افزود: آنچه ما از حملات هوایی به تروریست ها در سوریه قصد داریم به آن برسیم، تغییری در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا محسوب نمی شود.

پیشتر «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی قبل در این باره اعلام کرد: در جلسه امروز شورای امنینت سازمان ملل متحد، پیش نویس قطعنامه جدیدی را با محوریت مبارزه با تروریسم به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است جلسه وزارتی شورای امنیت با عنوان «محافظت از صلح، امنیت بین الملل، حل وفصل درگیری در خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزه با تهدید تروریسم» در حال حاضر به ریاست روسیه در شورای امنیت در حال برگزاری است.

اخبار بین الملل - مهر