اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش روسیه به ادعای کاخ سفید مبنی بر نقض حریم هوایی ترکیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روسیه در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی کاخ سفید در مورد ورود جنگنده های خود به حریم هوایی ترکیه گفت این جنگنده ها تنها چند ثانیه در آسمان این کشور حضور داشتند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در بیانیه خود از ورود جنگنده های روسی به حریم هوایی ترکیه اظهار نگرانی کرد. ارنست گفت هنوز هیچ نشانه ای از تغییر استراتژی روسیه در تمرکز حملات هوایی علیه داعش دیده نمی شود و این مسئله می تواند نگران کننده باشد.

وی مدعی شد عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه موجب اختلال در روند مذاکرات سیاسی در سوریه خواهد شد که ایالات متحده به دنبال آن است. با این حال وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جنگنده های سوخو ۳۰ این کشور تنها چند ثانیه در حریم هوایی ترکیه حضور داشتند.

روسیه اشتباه در ردیابی جنگنده ها را دلیل اصلی ورود به آسمان ترکیه عنوان کرده است. موضوع ادعایی آمریکا همچنین واکنش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نیز به دنبال داشت. این پیمان اعلام کرد نمایندگان ۲۸ عضو خود را برای برگزاری نشستی فوری در این زمینه فراخوانده است.

گفتنی است وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد یک فروند جنگنده روسیه، سوم اکتبر از منطقه مرزی «یایلاداغی» در استان «هاتای» در جنوب ترکیه وارد حریم هوایی این کشور شده است.

 

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
داووداوغلو : ترکیه جواب درستی به نقض حریم هوایی خود داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جعبه سیاه جنگنده سرنگون شده روس ها گشوده شد / روسیه: اطلاعات ثابت می کند جت ما حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جعبه سیاه جنگنده سرنگون شده روسیه در حضور کارشناسان خارجی گشوده شد و اطلاعات آن دوشنبه انتشار خواهد یافت.

جعبه سیاه بمب افکن تاکتیکی سوخو-24 نیروی هوایی روسیه که با موشک جنگنده های ترکیه در سوریه سرنگون شد در حضور کارشناسان کشور خارجی گشوده شد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی روسیه در این باره گفت: «هم اکنون به تمام اطلاعاتی دسترسی داریم که ثابت می کند جت روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.»

درونوف افزود: «برای تضمین حداکثر شفافیت و بی طرفی، از کارشناسان چهارده کشور دعوت کردیم در فرایند بررسی جعبه سیاه در مقام ناظر مشارکت نمایند. با وجود این به جز لیو چنگ وی و جاناتان گیلزبی، کارشناسان جمهوری خلق چین و انگلیس، سایرین به دلایل مختلف از مشارکت خودداری کردند.»

درونوف افزود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما دوشنبه منتشر خواهد شد.

 

اخبار بین الملل - انتخاب