اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش روابط عمومی مصلا به اظهارات قالیباف درباره واگذاری اتمام پروژه مصلا به شهرداری تهران



اخبار,اخباراجتماعی ,پروژه مصلا

شهرداری تهران وظایفی را در رابطه با انجام زیرساخت ها و مسائل جانبی جهت تسریع در روند عملیات ساخت مصلی به عهده داشته که تاکنون اقدام شایسته ای از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است

در پی انتشار خبری در اینستاگرام شهردار تهران مبنی بر دستور رهبر انقلاب برای واگذاری اتمام پروژه مصلا به شهرداری تهران روابط عمومی مصلی این خبر را تکذیب کرد.

  متن جوابیه به این شرح است:
در پی انتشار خبر با عنوان واگذاری اتمام پروژه 30 ساله مصلی به شهرداری تهران که در مورخه 22/01/1394 با کد خبر 390833 در آن سایت درج گردید به اطلاع می رساند:

مصلای امام خمینی (ره) طی این اعلامیه ، صحبت های شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف را خلاف ادب و اخلاق حرفه ای دانسته و هرگونه توافق با شهرداری تهران جهت تکمیل پروژه مصلی را تکذیب می نماید.

کندی عملیات عمرانی بخشی از پروژه مصلی ، علاوه بر عدم تخصیص به موقع اعتبارات ، عدم همکاری برخی از سازمان های مرتبط از جمله شهرداری تهران می باشد.

لازم به ذکر است طی توافق صورت گرفته ، شهرداری تهران وظایفی را در رابطه با انجام زیرساخت ها و مسائل جانبی جهت تسریع در روند عملیات ساخت مصلی به عهده داشته که تاکنون اقدام شایسته ای از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است و امید است شهردار محترم با توجه به قبول تعهدات ، در اسرع وقت به وظایف پیش رو به طور جدی وارد شده و اقدام نماید.

در پایان یادآور می شود مصلای امام خمینی (ره) همزمان طی عملیات ساخت ، با برگزاری مراسم متعدد عبادی ، فرهنگی، علمی، ... از بخش های تکمیل شده بهره برداری لازم را نموده و در طول سال میزبان میلیون ها نفر از امت حزب الله در این مجموعه می باشد.


  اخبار  اجتماعی  - عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
اعتراض شدید مولانا عبدالحمید(عدم واگذاری زمین مصلا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واگذاری اتمام پروژه 30 ساله مصلی به شهرداری تهران



اخبار,اخباراجتماعی ,پروژه مصلای تهران

در نامه‌ای که امام خمینی برای دستور ساخت مصلّا نوشت آمده‌است: «سادگى مصلّا باید یادآور سادگى محلّ عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیداً از زرق‌وبرق ساختمان‌های مساجد اسلام آمریكایی جلوگیرى شود.»

شهردار تهران خبر داد اتمام پروژه مصلای تهران به این مجموعه واگذار شده است.

به گزارش عصرایران،محمدباقر قالیباف شهردار در اینستاگرامش نوشت:

"در پی دستور و رهنمودهای مقام معظم رهبری شهرداری تهران پروژه مصلی را به اتمام خواهد رساند.

مصلی تهران یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰سال است که زمین مانده است. بر این اساس با رهنمود‌ها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شد، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد. "

بر اساس این گزارش، ساخت مصلی تهران در سال ۱۳۶۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۰ پس از ۲۳ سال زمان و صرف هزینه حدود 350 میلیارد تومان که البته 70 درصد این مبلغ در سه سال اخیر بوده است، اعلام شد که در صورت صرف ۸۵۰ میلیارد تومان دیگر، ظرف پنج سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در نامه‌ای که امام خمینی برای دستور ساخت مصلّا نوشت آمده‌است: «سادگى مصلّا باید یادآور سادگى محلّ عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیداً از زرق‌وبرق ساختمان‌های مساجد اسلام آمریكایی جلوگیرى شود.»

مجتمع بزرگ مصلّای امام خمینی در ۲۰٤هکتار از اراضی عبّاس‌آباد در زمینی به وسعت ۶۵ هکتار که از شمال به بزرگراه رسالت، از جنوب به خیابان عباس آباد، از شرق به خیابان شهید قنبر زاده و از غرب به بزرگراه شهید مدرس محدود است، در حال احداث می باشد.

مصلای امام خمینی مجموعه‌ای از بناها و فضاهای لازم برای حضور جمعیت‌های میلیونی و برگزاری مراسم عبادی، سیاسی، اجتماعی و انجام فعالیتهای متنوع فرهنگی، آموزشی و هنری نظیر برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ فرهنگی، کلاس‌های آموزشی و... در تهران است.

 

 اخبار  اجتماعی -  عصرایران