اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش رسایی به قرائت جوابیه هاشمی رفسنجانی در مجلس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واکنش رسایی به قرائت جوابیه هاشمی رفسنجانی در مجلس

حمید رسایی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر قرائت جوابیه هاشمی رفسنجانی در صحن علنی مجلس، گفت که بر اساس اعلام هیات رییسه، ابتدا باید بررسی شود که آیا نطق من توهین‌آمیز بوده یا خیر؟

به گزارش ایسنا، حمید رسایی در جلسه علنی صبح امروز مجلس پیش از اعلام مخالفت خود با کلیات طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان، گفت: متاسفانه برخی دوستان هیات رییسه در مورد نطق من مصاحبه کرده و گفته بودند نامه‌ای نوشته شده و اعلام شده که آقای هاشمی می‌تواند در مورد نطق بنده جوابی دهد که در مجلس خوانده شود، اما بر اساس آنچه از آقای جهانگیرزاده سوال کردم، ایشان گفتند باید جواب ارسال شود و همچنین بررسی کنیم که آیا نطق من توهین‌آمیز بوده یا خیر؟ و اگر توهین‌آمیز بوده به اندازه آن قسمت اجازه پاسخگویی داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که هیات رییسه هنوز توهین‌آمیز بودن نطق وی را بررسی نکرده است.

حمید رسایی در نطق میان دستور هفته گذشته خود اظهاراتی را علیه هاشمی رفسنجانی مطرح کرده بود که در پی آن دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تعیین فرصت پاسخگویی در این باره شده بود.

دادستانی تهران با توجه به اینکه موارد مطرح شده در نطق میان دستور حمید رسایی متضمن توهین به دستگاه قضا بوده، از وی در دادسرای روحانیت اعلام جرم کرده است.

در همین رابطه هیات رییسه مجلس نیز اعلام کرده که جوابیه دفتر هاشمی رفسنجانی در صورتی که متضمن توهین و افترا نباشد و زمان آن هم بیش از دو برابر اظهارات رسایی درباره هاشمی رفسنجانی نباشد، در جلسه علنی مجلس قرائت خواهد شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ رسایی به توهین هاشمی نسبت به نمایندگان مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرائت جوابیه مهدی هاشمی در مجلس



قرائت جوابیه مهدی هاشمی در مجلس

قرائت جوابیه مهدی هاشمی در مجلس

جوابیه مهدی هاشمی در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در مخالفت با کلیات برنامه دولت در جلسه علنی بعدازظهر امروز (دوشنبه) قرائت شد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (دوشنبه) گفت: در نطق یکی از آقایان از مهدی هاشمی نامی برده شد و حرف نادرستی زده شد که ایشان جوابیه‌ای دادند و من گفتم که مطابق آیین‌نامه دو برابر وقت می‌توانند مطلب ایشان را بخوانند.

در ادامه ضرغام صادقی، عضو هیات رییسه مجلس، جوابیه مهدی هاشمی را به شرح زیر قرائت کرد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
امروز یکی از نمایندگان مخالف دولت تدبیر و امید در سخنانی که رگه‌هایی از عقلانیت، اعتدال و قانون در آن مشاهده نمی‌شد به تکرار اتهامات علیه بنده پرداختند که پیشتر و طی چهار سال گذشته بارها از تریبون‌های مختلف از جمله رسانه ملی و خانه ملت بیان شد اما شاید لازم باشد که شما را دعوت کنم به مطالعه دوباره حقوق ملت در فصل سوم قانون اساسی، آنجا که می‌گوید همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در برابر قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

در پایان مقابل جنابعالی و سایر وکلای ملت که در احقاق حقوق شهروندی جمهوری اسلامی کوشا هستند سر تعظیم فرود می‌آورم و از خداوند متعال می‌خواهم که حق رفیق راهتان باشد.
مهدی هاشمی بهرامانی».

علی لاریجانی رییس مجلس همچنین گفت: مطلب ایشان مفصل‌تر بود اما چون ما باید قانونا دو برابر زمان را اختصاص می‌دادیم بخشی از مطلب را قرائت کردیم./ایسنا