اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب نسبت به تضعیف تیم مذاکره‌کننده



اخبار,اخبار سیاسی,علی‌اکبر ناطق نوری


اخبار سیاسی - هشدار رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب نسبت به تضعیف تیم مذاکره‌کننده

امروز آمریکا به دنبال مذاکره با ما‌ست نه ما و اگر عده‌ای «عمداً سهو» می‌کنند و زودتر از موقع پیش‌بینی و نتیجه‌گیری می‌کنند باید ملت دلواپس نباشد و وقتی که رهبری با این درایت و خوبی داریم و ملتی به این اندازه شجاع و وفادار داریم آنچه که اتفاق می‌افتد خیر جامعه و ایران اسلامی در ‌آن رقم خواهد خورد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: امروز باید سربازان و افسران جبهه سیاسی را در مذاکرات حمایت کنیم و بدبینانه‌ترین شکل در این مذاکرات این است که به ثمر ننشیند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری لحظاتی پیش در جمع اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و شورای اداری لرستان افزود: وقتی که ملتی به این خوبی و رهبری با این درایت و تیزبینی داریم نباید دلواپس باشیم.

وی با بیان اینکه به جای اینکه مذاکره‌کنندگان کشورمان را تقویت کنیم و دلداری دهیم تا با خیال راحت آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری است را در مذاکرات پیاده کنند، مکتب دلواپسی را راه انداختیم، اظهار داشت: ‌برخی می‌خواهند زودتر از امام تصمیم بگیرند که مطمئن باشید هر کسی زودتر از امام عصر خود تصمیمی بگیرد تحلیلش غلط از آب بیرون می‌آید.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با بیان اینکه باید با تمام توان سربازان و افسران جبهه سیاسی کشورمان را در مذاکرات حمایت کنیم، تصریح کرد: امروز آمریکا به دنبال مذاکره با ما‌ست نه ما و اگر عده‌ای «عمداً سهو» می‌کنند و زودتر از موقع پیش‌بینی و نتیجه‌گیری می‌کنند باید ملت دلواپس نباشد و وقتی که رهبری با این درایت و خوبی داریم و ملتی به این اندازه شجاع و وفادار داریم آنچه که اتفاق می‌افتد خیر جامعه و ایران اسلامی در ‌آن رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری با بیان اینکه 35 سال است در بطن این انقلاب بودم تحلیلم این است که اوباما بسیار آدم باهوشی است، خاطرنشان کرد:‌ همین که در یک ملت نژادپرست، یک سیاه‌پوست برمی‌خیزد و تمام مراحل آکادمیک علمی را طی می‌کند و بر کرسی سناتوری می‌نشیند و در نهایت در همین ملت نژادپرست به ریاست جمهوری می‌رسد مطمئناً آدم گیج و گنگی نیست و اشتباهات جمهوری‌خواهان را تکرار نخواهد کرد.

وی افزود: جمهوری‌خواهان نادان بودند و جنگ را با آن همه هزینه به آمریکا تحمیل کردند و عایده‌ای به جز ویرانی برای دیگر کشورها و هزینه بیشتر برای خود آمریکا ندارد اما اوباما به این جمع‌بندی رسیده که راهی به جز مذاکره با ملت ایران ندارد چرا که می‌بیند پس از اینکه افغانستان را ویران کرد نفوذ و قدرت ایران در آنجا بیشتر شد و یا اینکه صدام را خلق کرد و عراق را ویران کرد قدرت و نفوذ ایران بیشتر شد.

ناطق‌نوری با بیان اینکه ‌در هر کجای منطقه خاو‌رمیانه نظر بیندازند به وضوح ردپا و نفوذ ایران را ‌‌می‌بینند؛ گفت: در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی هزینه می‌کنند و ویرانی به بار می‌آورند اما نفوذ و محبوبیت جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود و این یعنی اوباما می‌داند که فشار 8 سال جنگ و فشار 35 سال تحریم مردم ایران را مقاوم‌تر از گذشته کرده ‌و این کشور هنوز با قدرت و قوت سر جایش باقی است که البته عوارضش را تحمل کردیم.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در زمان قاجار بدون هیچ جنگ و خونریزی و بدون هیچ فشاری 17 شهر و استان کشور را مفت و مجانی تقدیم کردند، اظهار داشت: ‌ در زمان خاندان بی‌عرضه پهلوی نیز بدون هیچ گونه جنگ و تهدیدی یک استان استراتژیک را از دست دادیم اما در جنگ 8 ساله با آن همه حمله ناجوانمردانه در طول 8 سال که به جد تمام دنیا بر سر ما ریخته بودند به لطف خدا و با وحدت و همدلی که در بین مردم بود یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری ادامه داد: در این بین ما باید مذاکره‌کنندگان‌مان را برای دستیابی به بهترین نتیجه حمایت کنیم و دلگرمشان به حمایت مردم کنیم چرا که نباید مذاکره کنندگان به انفعال بیفتند.

وی در ادامه با انتقاد از پیشگامان مطرح‌کننده مکتب دلواپسی گفت: گویا عده‌ای انقلابی‌تر از انقلابی‌ها هستند و می‌خواهند زودتر از امام تصمیم بگیرند و زودتر از مذاکرات به نتیجه برسند و شاید نمی‌دانند که ما خدا و ایدئولوژی داریم و با وحدت کلمه توانسته‌ایم تمام فتنه‌ها و جریانات 35 ساله‌ای که در کمین انقلاب بودند را خنثی کنیم فقط به یک دلیل آن هم اینکه دست خدا بر سر جماعت است و هر جا وحدت کلمه وجود داشته باشد در سایه توجهات و عنایات الهی این ما هستیم که پیروز و سربلند از میدان بیرون می‌آییم.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با تشریح دیدگاه خود نسبت به مسائل و مشکلات لرستان گفت: لطف مردم لرستان به شخص بنده زبانزد ‌است و البته دلاوری‌ها و وفاداری‌های این مردم نیز در طول تاریخ انقلاب اسلامی بر همگان ثابت شده است.

وی افزود: قبل از انقلاب و در ابتدای انقلاب مردم لرستان همیشه پیشگام و پیشرو تظاهرات‌ و اعتراضات بودند و در ثبات پس از انقلاب نیز همین گونه عمل کردند به گونه‌ای که در جریان اتفاقات زمان بنی‌صدر یکی از قوی‌ترین استان‌هایی که ایستاد و حمایت قاطعانه کرد همین استان لرستان بود و در 8 سال دفاع مقدس نیز بدون توقع عاشقانه و مردانه جنگیدند.

ناطق‌نوری در ادامه با بیان اینکه آن وقت با این همه ظرفیت بالقوه، این نرخ بالای بیکاری حق مردم لرستان نیست، تاکید کرد: این همه جاذبه و ظرفیت خوب برای گردشگری و سرمایه‌گذاری در این استان نباید مغفول بماند و جوانانش بیکار باشند.

وی افزود: خوشبختانه امروز استانداری که در این استان زمام امور را بر دست دارد اساساً اجرایی فکر می‌کند و عملیاتی عمل می‌کند و خوشبختانه هیچ کاری با جریانات و اتفاقات سیاسی ندارد و فقط کارشناسانه می‌اندیشد و عمل می‌کند که مردم مسئولان استان باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود از برنامه‌های کارشناسی شده ایشان لرستان را از این تلاطم بیکاری نجات دهند. 

اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
رهبر -نظر رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره کننده ی هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت صحنه استعفای مدیر بنیاد مستضعفان و واکنش دفتر رهبر انقلاب



اخبار,اخبار سیاسی,طرح تحقیق و تفحص مجلس از  بنیاد

 

اخبار سیاسی  - پشت صحنه استعفای مدیر بنیاد مستضعفان و واکنش دفتر رهبر انقلاب

در پی اقدامات "ویژه" نماینده بابلسر علیه بنیاد مستضعفان و متهم کردن این بنیاد به برخی موارد، محمد فروزنده، رئیس بدون حاشیه بنیاد استعفای خود را به رهبر انقلاب تقدیم کرد، اما دفتر رهبری با تاکید بر اعتماد به فروزنده، خواستار ادامه فعالیت وی در این بنیاد شد.

  مقداد نجف نژاد، نماینده بابلسر که نامش با حواشی زیادی از جمله دوره عضویتش در هیات مدیره استقلال مطرح است، بعد از نشست پرتنش دیروزش با محمد فروزنده، رئیس بنیاد، امروز خودش با رسانه ها گفتگو کرد و خبر از استعفای فروزنده داد، غافل از این که دفتر رهبری با تاکید بر اعتماد به رئیس بنیاد، بر ادامه فعالیت فروزنده تاکید کرده است.

نجف نژاد از سه سال پیش به دنبال در اختیار گرفتن یک زمین 8 هکتاری در بابلسر است و بعد از مخالفت بنیاد با واگذاری این زمین به وی، این نماینده پیگیری های زیادی کرده و اخیرا نیز از "طرح تحقیق و تفحص از عملکرد بنیاد مستضعفان" خبر داده و مدعی امضای آن توسط 70 نماینده شده است.

وی امروز نیز در مصاحبه با رسانه ها، با اشاره به جلسه  4 ساعته دیروز خود با محمد فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: آقای فروزنده در نهایت پس از بحث و بررسی های صورت گرفته در این جلسه از سمت خود استعفا کرده و این استعفا را برای مقام معظم رهبری ارسال و اعلام کرد که من از امروز استعفا می دهم تا تحقیق و تفحص کنندگان اقدامات خود را دنبال کنند.

نجف نژاد با تأکید بر اینکه وکلای ملت به دنبال حل مشکلات مردم هستند، تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان به دلیل وجود مسائلی در مدیریت این بنیاد مطرح و دنبال شد.

در این حال منابع نزدیک به فروزنده می گویند در جلسه دیروز، اتهامات گسترده ای از سوی این نماینده به فروزنده و عملکردش در بنیاد وارد شده و بعد از سه سال دعوا و حاشیه سازی این نماینده، فروزنده در اعتراض استعفای خود را تقدیم رهبری کرده است.

تحقیق و تفحص از ابزارهای مهم نظارتی نمایندگان مجلس است، اما استفاده از این اهرم با هدف به نتیجه رساندن اهداف شخصی چندان صحیح نیست.

بعد از آن که چندی پیش مقداد نجف نژاد، بنیاد مستضعفان را به معاملات مشکوک و حیف و میل بیت المال متهم کرد، روابط عمومی بنیاد هم در مقابل، مقداد نجف نژاد را به اختلاس و زمین خواری متهم ساخته است.

روابط عمومی بنیاد مستضعفان در واکنش به انتشار خبر طرح تحقیق و تفحص مجلس از این بنیاد از سوی نجف نژاد، او را به مشکل شخصی متهم کرده و مدعی شده بود: نجف نژاد ۸۰ هزار متر از زمین های مرغوب این بنیاد را تنها به «قیمت ۵۰ میلیون تومان» خریداری کرده بود که پس از مشخص شدن «تخلف» وی٬ شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بابلسر حکم استرداد زمین ها را به بنیاد مستضعفان صادر کرد.

نجف نژاد از طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان و در دستور کار قرار گرفتن آن در کمیسیون عمران مجلس خبر داده بود. نماینده بابلسر و فریدونکنار «مشکوک بودن برخی معاملات بنیاد مستضعفان، عدم تکریم ارباب رجوع، تاخیر بنیاد در بهره برداری از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و حیف و میل بیت المال و تاخیر بنیاد در احداث جاده تهران- شمال» را از جمله محورهای این تحقیق و تفحص ذکر کرده بود.

اما در واکنش به این مصاحبه، روابط عمومی بنیاد مستضعفان تحقیق و تفحص از این بنیاد و محورهای آن را از اساس تکذیب و ادعا کرد "اصلا طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان در کار نبوده و مسئله مربوط به مشکل شخصی نجف نژاد بوده است.”

بنیاد مستضعفان در بیانیه خود آورده است: "نجف نژاد در تاریخ ۲۰ خرداد ۷۷ در زمان مدیریت سابق بنیاد مستضعفان درخواست خرید ۸ هکتار زمین از زمین های مرغوب بابلسر را برای احداث مؤسسه فرهنگی خانه جوان بابلسر به بنیاد مستضعفان ارائه می دهد و در همان درخواست تصریح می کند که تمامی منافع زمین صرف امور عام المنفعه شهروندان بابلسر خواهد شد که در ادامه رئیس پیشین بنیاد با توجه به عا م المنفعه بودن این درخواست با آن موافقت می کند که زمین به این مؤسسه واگذار شود.”

به گفته این بنیاد "۸۰هزار متر زمین مرغوب به قیمت نازل ۵۰ میلیون تومان به مؤسسه فرهنگی خانه جوان واگذار می شود اما در تاریخ ۱۹ اسفند ۸۲ سازمان بازرسی کل کشور نامه ای را به رئیس فعلی بنیاد مستضعفان ارسال و در این نامه متذکر می شود که حسب بررسی های به عمل آمده زمین واگذار شده به مؤسسه فرهنگی خانه جوان تفکیک شده و به فروش می رسد.”

بنیاد با عنوان اینکه گزارش سازمان بازرسی کل کشور صحت داشته، اضافه کرده است: در نتیجه شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بابلسر حکم ابطال قرارداد را در تاریخ ۱۰ آبان ۸۹ به این دلیل که هیچگونه ثبت و سابقه ای از مؤسسه فرهنگی خانه جوان بدست نیامده صادر و حکم به استرداد زمینها به بنیاد مستضعفان داده است.

بنیاد مستضعفان همچنین در پایان جوابیه خود آورده است: جلساتی که نجف نژاد ذکر کرده که با بنیاد داشته و بی نتیجه بوده، در رابطه با همین مشکل شخصی وی بوده و نه مسئله تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان.
اخبار سیاسی - آینده ,امید