اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش دفتر احمدی نژاد به اظهارات یک نماینده


دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق طی بیانیه‌ای ادعای برخی از نمایندگان درباره ارتباط اعضای دولت نهم و دهم با هیئت حاکمه آمریکا را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق طی بیانیه‌ای ادعای برخی از نمایندگان درباره ارتباط اعضای دولت نهم و دهم با هیئت حاکمه آمریکا را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: اظهار‌نظر یکی از نمایندگان در نطق روز گذشته صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه پیرامون دکتر احمدی‌نژاد و همکارانش کاملا دروغ و از پایه و اساس کذب محض می‌باشد.

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای طی سالیان اخیر در پوشش دفاع از دین و آرمان‌های انقلاب و بر اساس اخبار دروغ و شایعه‌سازی‌ها سعی در مخدوش کردن چهره دولت خدمتگزار و عدالت‌محور را داشتند تصریح شده است: خوشبختانه این سناریوی جعلی و تکراری آنها با هوشیاری و بصیرت ملت آگاه هیچ حاصلی در پی نداشته است.

در پایان این این اطلاعیه با تاکید بر اینکه هیچ یک از اعضای دولت نهم و دهم هیچگاه و در هیچ مقطعی با احدی از مرتبطین رسمی یا غیررسمی هیئت حاکمه آمریکا ارتباط و ملاقاتی نداشته‌اند آمده است: انتظار می‌رود فعالان و صاحبنظران سیاسی با اجتناب از اظهارات و اقدامات خلاف اصول اخلاقی و انسانی از هتک حیثیت دیگران بپرهیزند و دستگاه قضایی نیز به وظیفه ذاتی در اینگونه موارد عمل کند.

دفتر محمود احمدی‌نژاد


ویدیو مرتبط :
اظهارات مشایی در مورد احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی نژاد



 

 

 

 

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی نژاد

 

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی نژاد: در بخش هایی از حکومت ایران علاقه به گفتگو وجود دارد

کراولی در جمع خبرنگاران گفت : " ما حاضریم با ایرانی ها در هر زمان و در هر مکانی در چارچوب گروه 5+1 دیدار داشته باشیم ".

مقامات آمریکایی روز گذشته به اظهارات روز دوشنبه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران درباره گفتگوی رودرروی وی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا واکنش نشان دادند .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری فرانسه جمع بندی واکنش مقامات آمریکایی  به این سخنان احمدی نژاد در قالب این ادعا مطرح شد که این پیشنهاد در واکنش به فشارهایی است که از ناحیه تحریم های جدید  شورای امنیت ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ایران وارد آمده است .

این مقامات به این مساله اشاره ای نکردند که در 5 سال گذشته  این چندمین باری است که احمدی نژاد درخواست گفتگوی مستقیم با رییس جمهوری آمریکا را مطرح می کند .

البته واکنش آمریکایی ها کمی متناقض هم به نظر می رسد چرا که از سویی رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات احمدی نژاد گفت که واشنگتن فکر نمی کند که این پیشنهاد ایران جدی بوده باشد و این در حالی بود که فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با جدی گرفتن این سخنان احمدی نژاد دلیل اصلی این قبیل سخنان را در افزایش فشارهایی دانست که تحریم های جدید شورای امنیت و ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر ایران وارد کرده است .

کراولی در جمع خبرنگاران گفت : " ما حاضریم با ایرانی ها در هر زمان و در هر مکانی در چارچوب گروه  5+1 دیدار داشته باشیم  ".

وی افزود : " ایران ممکن است با تحریم های جدید شورای امنیت ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دنبال یافتن راهی برای گفتگو با آمریکا باشد ".

وی با اشاره به اینکه با تحریم های جدید هزینه معامله با این کشور افزایش یافته است ضمن تاکید بر این که آمریکا هم  از گفتگو استقبال می کند گفت:" احساس می کنیم که در  بخش هایی از حاکمیت ایران تمایل  به گفتگو با آمریکا وجود دارد ".

کراولی صراحتا اشاره ای به این نکرد که آیا منظورش از بخش هایی در ایران همان احمدی نژاد و طرفداران دولت فعلی است یا نه؟

کراولی از سوی دیگر با ادعای اینکه تشدید تحریم ها توجه ایران را به موضوع گفتگو جلب کرده است افزود که دلیل این ادعایش گفتگوهای اخیر ایران با کاترین اشتون مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز این قبیل اظهارات مقامات ایرانی درباره گفتگو با آمریکا است .

از سوی دیگر رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در اظهاراتی که با اظها رات کراولی کمی متفاوت به نظر می رسد ، گفت :  "ایران درباره گفتگو در موضوع هسته ای خود چندان جدی نیست."

وی افزود : " ماهمواره گفته ایم که اگر ایران جدی باشد حاضریم بنشینیم و درباره فعالیت های   ممنوع ! هسته ای ایران گفتگو و مذاکره کنیم ".

کراولی افزود : " اما تا کنون جدیتی در طرف ایرانی ( در باب مذاکره )  ندیده ایم .

گفتنی است روز دوشنبه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری طی اظهاراتی اعلام کرد که حاضر است در حاشیه سفر شهریور ماه خود به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به صورت رودررو و در مناظرهای تلویزیونی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفتگو کند ...../تحلیل:عصرایران