اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش حنا ربانی به رابطه عاشقانه با پسر بوتو


یک رسانه غربی به واکنش وزیر خارجه پاکستان درباره شایعه ازدواج با فرزند نخست وزیر ترور شده این کشور و داستان عاشقی اش با وی پرداخت.

خبرگزاری مهر: یک رسانه غربی به واکنش وزیر خارجه پاکستان درباره شایعه ازدواج با فرزند نخست وزیر ترور شده این کشور و داستان عاشقی اش با وی پرداخت.

 "حنا ربانی خار" وزیر خارجه پاکستان گزارش هفته نامه بلیتز بنگلادش را که در آن مدعی شده فرزند نخست وزیر ترور شده این کشور عاشقش شده است، تکذیب کرد.

ربانی گزارش هفته نامه بنگلادشی را که در آن ادعا شده وزیر خارجه پاکستان به زودی زندگی مشترکی را با "بیلاوال بوتو-زرداری" رهبر حزب مردم پاکستان ( حزب حاکم ) در سوئیس آغاز می کند، رد کرد.

از زمان انتشار داستان عاشقی ربانی 34 ساله و بیلاوال بوتو زرداری 24 ساله در هفته نامه بلیتز بنگلادش تاکنون بازار شایعات در پاکستان داغ شده و باعث برانگیختن خشم افراد بسیاری شده است.

این هفته نامه بنگلادشی ادعا کرده است که وزیر خارجه متاهل پاکستان که دارای دو فرزند بوده و همسرش "فیروز گلزار" از میلیونرهای پاکستان است به زودی با بیلاوال بوتو-زرداری ازدواج می کند و معمولا با یکدیگر تلفنی صحبت کرده و به همدیگر کارت پستال می فرستند.



هفته نامه بلیتز بنگلادش در گزارش خود مدعی شده که خانم ربانی قصد جدا شدن از همسر خود "فیروز گلزار" و ازدواج با بیلاوال بوتو را دارد.

در ادامه این گزارش آمده که آصف علی زرداری، پدر بیلاوال به شدت با این موضوع مخالفت کرده و تهدید نموده که ربانی را از سمت وزارت خارجه برکنار می کند. اما بیلاوال در پاسخ تهدید کرده که وی نیز از ریاست حزب حاکم پاکستان کناره گیری می کند.

بیلاوال بوتو متولد 1988 فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد انگلیس است. وی پس از مرگ مادرش از سوی سران حزب مردم  که می خواستند رهبری حزب درخاندان محبوب بوتو باقی بماند به عنوان جانشین مادرش انتخاب شد، اما قرار شد تا رسیدن به حد نصاب 25 سالگی پدرش یعنی آصف زرداری نیابتی حزب را اداره کند.

طبق نوشته مطبوعات پاکستان بیلاوال چهره ای خبر ساز است و پیش از این نیز حضور او در برخی مجالس و انتشار عکس هایی که وی را در تفریحات دسته جمعی غیر متعارف نشان می داد برای خاندان بوتو دردسر ساز شده بود.

این شایعات درحالیست که ربانی و همسرش این ادعاها را "سرزنش آمیز" و "مزخرف" خوانده و خود را قربانی توطئه ای عنوان کردند که اغلب طبقات سیاسی اسلام آباد را نشانه می گیرد.

در همین حال شخصیت های معروف حزب مردم پاکستان اعلام کردند که این ادعاها بخشی از توطئه ای است که سازمان اطلاعات داخلی پاکستان موسوم به "آی اس آی" به راه انداخته تا وجهه ربانی را مخدوش کند. زیرا این سازمان از وزیر خارجه پاکستان به خاطر کمک به تحقیقات سازمان ملل در رابطه با بازداشت هزاران نفر توسط نیروهای امنیتی انتقاد کرده است.

در همین حال یکی از مقامات ارشد حزب مردم پاکستان که خواست نامش فاش نشود، به دیلی تلگراف می گوید: سازمان آی اس آی از ربانی خشنود نبوده، زیرا به گفته آنها وزیر خارجه پاکستان از خطوط قرمز عبور کرده است.

این اظهارات درحالیست که دولت پاکستان هنوز در این باره هیچ اظهار رسمی نکرده است.

به نوشته دیلی تلگراف، حنا ربانی خار دختر یکی از ثروتمندان ایالت پنجاب است و هنگامیکه در سال 2004 به عنوان وزیر منصوب شد، گرفتار شایعات بسیار درباره زندگی شخصی خود شده است.



در همان زمان شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه حنا ربانی با نخست وزیر وقت پاکستان ازدواج می کند اما در نهایت وی با فیروز گلزار ازدواج کرد.

حنا ربانی پس از ازدواج با فیروز گلزار در سال 2008 به عنوان نامزد حزب مردم پاکستان معرفی شد و به عنوان وزیر اقتصاد در دولت جدید به رهبری حزب مردم پاکستان منصوب شد.

حنا ربانی وزیر امور خارجه پاکستان، متولد 19 نوامبر سال 1977 است. وی فرزند "نور ربانی " از سیاستمداران شناخته شده پاکستان و نوه "غلام مصطفی" فرماندار اسبق پنجاب است.

حنا ربانی جوانترین شخص و نخستین زنی است که به وزارت خارجه پاکستان منصوب شده است. وی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۸ به عنوان نماینده مجلس عوام پاکستان انتخاب شده و بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ وزیر امور اقتصادی و دارایی این کشور بود.


ویدیو مرتبط :
رابطه عاشقانه 2 پسر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه دختر و پسر



 

هر پسر و دختری که پا به دوران جوانی می‏گذارد، بزرگترین آرزویش ازدواج و ایجاد کانون گرم و پر مهر خانواده است، تا یار و مونس و محرم راز پیدا کند و از نعمت زندگی مشترک زناشویی، استقلال و آزادی بیشتری بهره‏مند گردد. پسران و دختران جوان سعادت خود را در سایه زندگی مشترک جستجو می‏کنند. چنین میلی بطور طبیعی و فطری در انسانها وجود دارد و نمی‏توان از آن صرف نظر کرد.

 

اما ازدواج مراحلی دارد که اولین جلسۀ خواستگاری یکی از آنهاست.در صورتی که قصد دارید به خواستگاری بروید به این نکات توجه داشته باشید.اما پیش از آن به این سخنان پیامبر(ص) توجه کنید که فرمودند: "هر که با زنی به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وی واگذار می‏کند، و هر که با او به خاطر جمال و زیبائی‏اش ازدواج نماید، در او چیزی را که خوشایند او نیست، خواهد دید، و هر که با وی به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامی این مزایا را برای او جمع می‏کند.".

 

رابطه دختر وپسر


پسرها به خواستگاری بروند

 

"به عقیده ویلیام جیمز فیلسوف معروف امریکایی،حیا و خودداری ظریفانه زن‏غریزه نیست‏بلکه دختران حوا در طول تاریخ دریافتند که عزت و احترامشان به این‏است که به دنبال مردان نروند،خود را مبتذل نکنند و از دسترس مرد خود را دور نگه‏ دارند؛ زنان این درسها را در طول تاریخ دریافتند و به دختران خود یاد دادند و اختصاص به جنس بشر ندارد، حیوانات دیگر نیز همین طورند؛ همواره این‏ مأموریت‏ به جنس نر داده شده است که خود را دلباخته و نیازمند به جنس ماده نشان ‏بدهد. مأموریتی که به جنس ماده داده شده این است که با پرداختن به زیبایی و لطف و با خودداری و استغناء ظریفانه، دل جنس خشن را هرچه بیشتر شکار کند و او را از مجرای حساس قلب خودش و به اراده و اختیار خودش در خدمت‏ خود بگمارد.

 

خلاف احترام زن است که به دنبال مرد بدود. برای مرد قابل تحمل است‏که از زنی خواستگاری کند و جواب رد بشنود و آنگاه از زن دیگری خواستگاری کند و جواب رد بشنود تا بالاخره زنی رضایت ‏خود را به همسری با او اعلام کند، اما برای‏زن که می‏خواهد محبوب و معشوق و مورد پرستش باشد و از قلب مرد سر درآورد تا بر سراسر وجود او حکومت کند، قابل تحمل و موافق غریزه نیست که مردی را به ‏همسری خود دعوت کند و احیاناً جواب رد بشنود و سراغ مرد دیگری برود."

 

رابطه دختر وپسر


ظاهر آراسته مهم است

 

زمانی که به خواستگاری میروید و یا از شما خواستگاری میشود، زیباترین لباسهایتان را به تن کنید و پوششی شیک و مناسب داشته باشید. اولین دیدارها همیشه در اذهان باقی میمانند. عدهای با لباسهای نامناسب و نه چندان تمیز به خواستگاری میروند و تصورشان این است که این شخص باید وضعیت زندگی مرا بداند در صورتی که این وضعیت خاطره خوشی به جا نمیگذارد. در تمام طول مراسم خواستگاری متانت و وقار باید از ناحیه هر دو خانواده مراعات شود و رفتارهای نامناسب ذهنیتهای بدی را رقم میزنند.



صداقت داشته باشید

 

هنگام صحبت کردن فرد مورد نظرتان، سراپا گوش باشید، و دقت لازم را به عمل آورید تا مطالب گفته شده را بهتر بتوانید به خاطر بسپارید و هنگامی که خودتان صحبت می کنید نیز سعی کنید، سنجیده حرف بزنید. پس از این که از گذشته و شرح حال فرد مقابل مطلع شدید می توانید دیدگاهش را راجع به مذهب سؤال کنید.در هنگام صحبت کردن با فرد مورد نظر در اولین جلسه بنا را بر صداقت و یکرنگی بگذارید و متعهد شوید که آنچه می گوئید کاملاً از سر صدق و صفا باشد و به این تعهد خود نیز پای بند شوید.

 

رابطه دختر وپسر


خواستگاری، محرمانه باشد

 

مراسم خواستگاری اولیه، در حد ممکن، باید خصوصی و محرمانه باشد؛ بدین معنی که غیر از دو خانوادة پسر و دختر، افراد دیگری، نباید از موضوع خواستگاری مطلع شوند و به قول معروف، بهتر است از ابتدا قضیة خواستگاری را جار نزنند و بر سر زبانها نیندازند؛ تا اگر - به هر دلیلی - توافقی حاصل نشد، یا طرفین همدیگر را نپسندیدند و ازدواج پا نگرفت، افراد به گمانه زدنهای بیمورد و بیدلیل نپردازند؛ زیرا گاهی با مطرح شدن احتمالات بیاساس و غیرواقعی و تهمت زدنهای مختلف، زمینة کاهش اعتبار فردی و خانوادگی یکی از دو طرف به وجود میآید و باعث لطمه زدن به آبروی اجتماعی افراد و خانواده ها میشود؛ مثلاً میگویند: لابد در دختر یا پسر عیبی بوده که او را نپسندیدهاند و ازدواج سر نگرفته است و با تبدیل کردن کاه به کوه و بزرگنمایی موضوعی فرعی آینده یکی از دو طرف را خراب میکنند و چه بسا شایعهسازیهای دیگری را به دنبال داشته باشد و زمینة توافقهای موارد بعدی را نیز از بین ببرد و به طور کلی، به اعتبار و آبروی حداقل یکی از دو خانواده، لطمه وارد میشود.هنگام خواستگاری فقط پدر و مادر و پسر با هم بروند ( یا جایگزین پدر و مادر و قیم پسر اینکار را در غیاب والدین انجام می دهند.)

 


شتابزده نباشید

 

دخترباید آرام و با طمأنینه راه برود و آرام صحبت کند و مقدار کم میوه یا شیرینی بخورد و تعجیلی نداشته باشد. عجله عروس و خانواده اش علامت علاقه به راحت شدن از وضع فعلی و صورت گرفتن ازدواج است و علامت بسیار بدی است و داماد سالم در همین جا می تواند رابطه را قطع کند!

 

اولین دیدار معمولاً رسمی است. بایستی اولین دیدار را با توفیق و دقت بیشتری پشت سر گذاشت.

 

در جلسه اول خواستگاری درباره ی عقد، مهریه، مسائل اقتصادی و مادی هیچ صحبتی نمی شود و بسیار خوب است که محیط صمیمی باشد البته این بدان معنا نیست که با گذاشتن موزیک سعی در شاد جلوه دادن خودتان داشته باشید.بلکه جلسه در آرامش برگزار شود بهتر است.زمان جلسه اول بیشتر از یک ساعت نباید طول بکشد.

 

بعد از یک هفته خانوادۀ دختر میبایست تلفنی به خانواده پسر اطلاع دهند. اگر جواب مثبت باشد که قرار بعدی برای صحبتهای بیشتر گذاشته می شود .در غیر این صورت زیاد اصرار نکنید. البته کمی اصرار ارزشش را دارد ولی ازحد که بگذرد از نظر روحی تاثیر بدی به همراه خواهد داشت.

منبع: irantrack.com