اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش جنتی به مجوز تک خوانی زن ها


جنتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون هیچ مجوزی را به تک خوانی زن ها نداده است و نخواهد داد.

خبرگزای ایسنا:‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که توسعه فرهنگ ناب و اسلامی که مورد تایید مقام معظم رهبری است را سرلوحه کارهای‌مان قرار دهیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، علی جنتی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی رئیس جمهوری به معظم له، گفت: بعضی از مدیران کل استان ها را از علما و فضلا انتخاب کرده ایم که صاحب دانش هستند و تمام تلاش‌مان این است که در این دوره که این وظیفه ها به ما واگذار شده است خدمتی ماندگار را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌مان این است که کتاب های مفید و ضروری چاپ شود، مانند کتاب هایی که در حوزه دین و منطق مفید باشد و سعی کرده ایم تا برای تولید و چاپ این نوع کتاب ها به آنها کمک کنیم و خوشبختانه آمار انتشار کتاب نسبت به گذشته بهتر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سال گذشته 72 هزار عنوان کتاب چاپ شده است، اما جلوی چاپ و انتشار بعضی از کتاب ها مانند رمان های مبتذل و تفرقه انگیز را گرفته ایم.

وی گفت: نظارت و حمایت در حوزه‌های فیلم و موسیقی هم به همین صورت است، اما یک عده معدودی با این دولت مخالف هستند و در همه قضایا خودشان را ارزشی می دانند و با انحطاط اخلاقی و دروغ سازی و شایعه پراکنی وقت زیادی را جهت تکذیبیه و روشن کردن اصل ماجرا برای آنها از ما می گیرد.

جنتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون هیچ مجوزی را به تک خوانی زن ها نداده است و نخواهد داد ولی متاسفانه در مورد این موضوع نیز شاهد شایعه پراکنی هایی هستیم، چند روز پیش نیز که دکتر روحانی برای افتتاح نمایشگاه مطبوعات آمده بودند از این قضیه خیلی ناراحت بودند.

وی افزود: در حال حاضر 20 هزار کانون فرهنگی مساجد و دو هزار موسسه قرآنی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند که در حد توان از آنها حمایت می شود و یکی از عملکردهای مثبت وزارت این بوده است که متقاضیان موسسه های قرآنی که در گذشته چهار سال اخذ مجوز آنها به طول می انجامید، در حال حاضر حداکثر ظرف مدت دو ماه انجام می شود که ان شاء الله مورد رضایت خداوند باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم رستاخیز نیز خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این بوده است تا نظر مراجع عظام تقلید تامین شود.


ویدیو مرتبط :
پاسخ جنتی در مورد تک خوانی زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنتی: یک مورد هم مجوز تک‌خوانی بانوان ندادیم



اخبار,اخبار فرهنگی ,وزیر فرهنگ و ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ملاک ما برای تک‌خوانی بانوان نظر رهبری است و ما هنوز یک مورد هم مجوز تک‌خوانی بانوان را صادر نکرده‌ایم.

به گزارش فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (24 مرداد ماه) در حاشیه نشست مطبوعاتی سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) درباره تک خوانی بانوان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: درباره تک خوانی بانوان بحث زیاد شده منتها ملاک ما نظر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بنابراین در عین اینکه رهبری درباره رعایت فتاوای سایر مراجع و علما هم خودشان نظراتی دارند اینطور نیست که ایشان تأیید کنند ما بی توجهی به نظر مراجع کنیم، خود رهبری هم در بسیاری مسائل تأکید دارند که رعایت شئون سایر مراجع و دیدگاه‌هایشان مهم است. بنابراین درباره همین بحث تک خوانی خیلی هم جوسازی و کارت زرد به ما در مجلس دادند، اما ما ابدا یک مورد هم مجوز تک خوانی ندادیم با اینکه از نظر فتاوای رهبری و دیگر مراجع مشکلی هم نداشتیم.

وی همچنین یادآور شد: فیلم «رستاخیز» هم از ابتدا مورد توجه مراجع و رهبری بوده است و ایشان هم خود درباره نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) مشکلی از این جهت ندیدند و در فتاوا هم مطرح کردند اما در عین حال ما بهرحال نمی‌توانیم نسبت به حساسیت برخی مراجع و علما که فتاوای فقهی متفاوتی دارند، بی اعتنا باشیم بنابراین باید اینها را هم مورد توجه قرار دهیم.

جنتی اظهار داشت: راه حلی که ما امروز برگزیدیم و به خود کارگردان هم گفتیم که باید برای اکران به آن عمل کند، ما گفتیم که می‌توانند هاله‌ای از نور بر چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) بیندازند و فیلم هم اکران شود و هیچ مشکلی هم از این جهت نداریم. بنابراین با وجود اینکه خود صدا و سیما جمهوری اسلامی هم زیر نظر رهبری است در سریال مختار آن بخشی که مربوط به حضرت ابوالفضل است کلاً حذف و پخش نشد، بهرحال آنها هم چنین درکی را درباره رعایت حدود و شئون سایر مراجع دارند و آن را رعایت می‌کنند با وجود اینکه فتوایی در این راستا وجود ندارد.

اخبار فرهنگی - فارس