اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش تند جبلی به درخواست دختر 13 ساله


با توجه به اینکه برگزار کنندگان بیست و نهمین جشنواره فیلم‌ نوجوان در همدان در کمترین زمان توانسته‌اند شرایط را برای اجرای این جشنواره آماده کنند، اما رضایت ندادن سینما فلسطین به توقف اکران فیلم «محمد رسول‌الله» و پاسخ جبلی به خواهش عجیب خبرنگار نوجوان از جمله حاشیه‌های آن بود.

کافه سینما: با توجه به اینکه برگزار کنندگان بیست و نهمین جشنواره فیلم‌ نوجوان در همدان در کمترین زمان توانسته‌اند شرایط را برای اجرای این جشنواره آماده کنند، اما رضایت ندادن سینما فلسطین به توقف اکران فیلم «محمد رسول‌الله» و پاسخ جبلی به خواهش عجیب خبرنگار نوجوان از جمله حاشیه‌های آن بود.

بعد از گذشت زمان قابل توجهی حمید جبلی وارد جلسه شد. او از همان ابتدا به حاضرین که جمعیت نزدیک به ۵۰ نفر داشتند و دور یک میز نشسته بودند تذکر داد تا سکوت را در زمانی که افراد صحبت می کنند رعایت کنند. او هم به عکاسان گوش زد کرد که باید در یک جا بایستند و هنگام عکاسی حرکت نکنند و هم این که خبرنگارها در یک سمت بنشینند این در شرایطی است که همواره در جلسات عکاسان طبق روال طبیعی خود را طبق آنچه که دیده بودیم انجام می دادند. البته گوش زد به حاضرین درست بود چرا که همهمه موجود باعث شده بود صدا بسیار ضعیف به گوش برسد اما نوع لحن و گویش نیز باید در یک جلسه که گفتگوی صمیمی نام دارد رعایت می شد.

در ادامه این نشست فیلمسازی از مشهد شروع به انتقاد از جشنواره و اکران فیلمش کرد تا جایی که با مزاح سرماخوردگی خود را نیز به گردن دوستان همدانی انداخت البته کمی فضا به دلیل تذکرهای حمید جبلی و بحثی که فیلمساز مشهدی راه انداخته بود سنگین شده بود که خبرنگار نوجوان همدانی که شاید بیش از دوازده و سیزده سال نداشت یک در خواست عجیب از حمید جبلی کرد و گفت: به نظرم برای این که کمی فضا تغییر کند و همچنین به عنوان یک میان برنامه برای ما صدای کلاه قرمزی را در بیاورید!!!

حمید جبلی نیز که بسیار عصبانی و ناراحت شده بود با لحنی که برای یک نوجوان سنگین بود در میان حاضرین پاسخ عجیبی داد و گفت:«دختر عزیزم من مطرب نیستم که برای تان برقصم. اگر اینجا مراسم عروسی بود برای تان می رقصیدم. من در اینجا به عنوان یک فیلمساز حاضر شدم اگر عروسی بود و شما می گفتید می رقصیدم».

چند نکته حمید جبلی که با تاخیر وارد جلسه شد اولین نکته آموزشی را برای نوجوانان با خود به یک گفتگوی صمیمانه آورد دومین نکته این است که فضای سنگینی هم برای حاضرین در جلسه و هم برای دختر نوجوان خبرنگار به وجود آمد که وی تلاش کرد شرایط ظاهری خود را میان جمع حفظ کند بعد از گذشت زمان قابل توجهی خبرنگار نوجوان همدان گفت: من برای این که از این جلسه یک گفتگوی صمیمی یاد شده بود فکر کردم این سوال را می توانم این درخواست را کنم و هیچ منظور بدی نداشتم حالا سوال خود را اصلاح می کنم و می خواهم درباره این که چرا .....

او سوالش را اصلاح نکرد بلکه با کمک برخی از همکاران بزرگترش سوال دیگری پرسید اما حاضرین او را به دلیل جسارت و تحمل فضای سنگینی که بر وی حاکم شده بود تشویق کردند.

این در حالی است که کارگردانی از تبریز با لهجه شرینیش در یک انتقاد با لحنی محتاطانه گفت: من فکر می کنم دوستان کمی با عصبانیت وارد نشست شدند که البته در صحبت هایش به حمید جبلی اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
دولت شیلی درخواست مرگ دختر ۱۴ ساله بیمار را رد كرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست ۱۰ میلیونی دختر ۱۴ ساله برای آزادی كودك ۷ ساله



 

 درخواست ۱۰ میلیونی دختر ۱۴ ساله برای آزادی كودك ۷ ساله

 

دختر ۱۴ ساله ای كه با همدستی ۴ نفر، كودك ۷ ساله ای را در تهران ربوده بود، هنگام دریافت ۱۰ میلیون تومان برای آزادی كودك خردسال به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، پنجشنبه گذشته، والدین كودك ۷ ساله ای در تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰، از گم شدن فرزند خود خبر دادند.

پس از این تماس و تشكیل پرونده، دادیار سلیمانی در شعبه دوم دادسرای جنایی، دستور تحقیق و پیگیری را صادر كرد.

با شروع تحقیقات در پلیس آگاهی، والدین این كودك در اظهارات خود گفتند، از كرج برای شركت در مراسم عزاداری به تهران آمدیم كه در یك لحظه متوجه شدیم، پسر ۷ ساله مان به نام امین گم شده است.

در حالی كه تحقیقات دراین باره آغاز شده بود، والدین كودك پس از چند ساعت با حضور در دادسرای جنایی به دادیار جنایی گفتند، دختری با ما تماس گرفته و گفته كه فرزند ما را ربوده و تهدید كرده برای آزادی او باید ۱۰ میلیون تومان پرداخت كنیم.

 

تشكیل تیم ویژه

در پی این موضوع، دادیار جنایی دستور ویژه ای را صادر كرد و از شاكی خواسته شد تا موافقت خود را برای پرداخت ۱۰ میلیون تومان پول درخواستی اعلام كند.

پس از آخرین تماس و اعلام موافقت، محل قرار در غرب تهران تعیین و با محاصره محل، هنگامی كه دختر جوانی از ترك یك جوان موتورسوار پیاده و برای دریافت پول به والدین كودك نزدیك شد، وی و همدستش در اقدام ضربتی دستگیر شدند.

با تحقیق از این دختر مشخص شد وی ۱۴ سال دارد و از سال گذشته با جوان موتورسوار در خیابان آشنا شده است.

در ادامه تحقیقات، محل اختفای كودك در ساختمان متروكه ای در غرب تهران شناسایی و با اعزام تیم های عملیاتی به محل، ۴ نفر از آدم رباها دستگیر شدند و كودك ۷ ساله نیز نجات پیدا كرد.

 

فریب خوردم

روز گذشته با انتقال متهمان به دادسرای جنایی، دختر ۱۴ ساله در اظهارات خود به قاضی سلیمانی گفت: من فریب خوردم و ربایندگان كودك، از من خواستند با والدین او تماس بگیرم و با حضور در محل قرار، ۱۰ میلیون تومان پول دریافت كنم.

با اعترافات دختر ۱۴ ساله، از دیگر متهمان پرونده نیز تحقیق و مشخص شد ۲ نفر دیگر نیز در این آدم ربایی مشاركت داشته اند كه پس از دستگیری همدستان خود متواری شده اند.

با دستور قضایی دادیار جنایی، تلاش برای دستگیری ۲ متهم فراری كه از شرایط مالی والدین كودك ربوده شده شناخت كافی داشته اند، آغاز شد.... / گزارش : جام جم آنلاین