اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به ممنوعیت جشن‌ میلاد پیامبر (ص)


شیخ «علی جمعه» مفتی سابق مصر در واکنش به تحریم جشن میلاد پیامبر(ص) توسط مفتی آل سعود گفت: این مناسبت را جشن می‌گیریم تا شما از عصبانیت بمیرید.

خبرگزاری ایرنا: شیخ «علی جمعه» مفتی سابق مصر در واکنش به تحریم جشن میلاد پیامبر(ص) توسط مفتی آل سعود گفت: این مناسبت را جشن می‌گیریم تا شما از عصبانیت بمیرید.

وی، در برنامه «والله اعلم» که از شبکه سی‌بی‌سی پخش شد افزود: مخالفان با جشن میلاد پیامبراکرم(ص) گمراه هستند، زیرا برگزاری جشن میلاد پیامبراکرم(ص) عمل به فرمان و سخن خود پیامبر است که فرمود: هرکس با کسی که او را دوست دارد محشور می‌شود.

جمعه اضافه کرد: با توجه به آیه شریفه (وَذَکِّرْهُمْ بِاَیَّامِ اللَّهِ)، جشن میلاد پیامبر(ص) از اصل شریعت است و کسانی که می‌گویند جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) شرک است و آن را جشن شرک آمیز می‌نامند، همفکر تکفیری‌ها هستند.

عبدالعزیز آل شیخ، مفتی آل سعود چند روز پیش، جشن میلاد پیامبراسلام(ص) را بدعت و حرام اعلام کرده بود.


ویدیو مرتبط :
جشن میلاد پیامبر در کشورهای مختلف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مفتی عربستان و داعش جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام اعلام کرد



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - مفتی عربستان و داعش جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام اعلام کرد

مفتی عربستان سعودی و گروهک تروریستی داعش در شهر موصل عراق جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ماهواره ای نبأ، شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی عربستان در خطبه نماز جمعه شهر ریاض، برپایی مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام را بدعت و خرافات دانست.

در حالی که سرکردگان وهابی و روحانی نماهای درباری عربستان که برگزاری هرگونه جشن و مراسم در مناسبت های مذهبی از جمله میلاد پیامبر اکرم(ص) را 'بدعت' می نامند و آن را تحریم می کنند جشن های هفده روزه رژیم آل سعود موسوم به 'جنادریه' را می ستایند و حتی برای این جشن ها دست به 'بازاریابی' زده و سعی در صادر کردن آن به کشورهای عربی همسایه دارند.

در همین راستا گروهک تروریستی داعش نیز در شهر موصل عراق برپایی جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) را حرام و بدعت دانسته است.

یکی از به اصطلاح روحانیون داعشی در موصل در همین رابطه گفت که این گروهک تروریستی به اطلاع همه مساجد این شهر رسانده که نباید مراسم میلاد پیامبر (ص) را جشن بگیرند .

اخبار بین الملل - ایرنا