اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به طرح انتقال مرقد پیامبر (ص)


آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: مسلمانان غیور و شجاع، هتک و بی‌حرمتی نسبت به مرقد مطهر حضرت رسول اکرم (ص) را تحمل نخواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: مسلمانان غیور و شجاع، هتک و بی‌حرمتی نسبت به مرقد مطهر حضرت رسول اکرم (ص) را تحمل نخواهند کرد.

وی در دیدار سرپرست حجاج ایرانی در آستانه تشرف به مراسم حج تخریب اماکن و آثار تاریخی اسلام را بزرگترین خیانت به تاریخ اسلام دانست.

وی با اشاره به اهمیت کنگره جهانی حج گفت: مراسم روحانی حج و حضور حجاج محترم ایرانی در این کنگره عظیم، بسیار مغتنم است و باید از این فرصت، کمال استفاده را برد.

صافی گلپایگانی افزود: حاجیان عزیز باید از این سفر الهی، توشه‌های معنوی بردارند و قدر مناسک پر رمز و راز حج را بدانند.

وی دربخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: چیزی که بسیار مایه تأسف و ناراحتی است این که تعدادی افراد که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، خودشان را به دین رحمت، منتسب کرده و چهره زیبا و مهربان اسلام را واژگون نشان می‌دهند و با جنایات و وحشی‌گری‌های خود، بزرگ‌ترین خیانت را به اسلام و عالم انسانیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه تاریخی به آثار اسلامی و تخریب آن، اظهار کرد: هتک حرمت مراقد مطهر ائمه معصومین(ع) وتخریب اماکن تاریخی اسلام، خیانت بزرگی به تاریخ سراسر نور و رحمت اسلام است.

صافی گلپایگانی گفت: ما اگر بخواهیم مدینه منوره را به دنیا نشان دهیم و بگوییم این، مدینة الرّسول (ص) و شهری است که وحی الهی بر آن نازل شده و پیامبر و اصحاب با وفای آن حضرت در آنجا زندگی می‌کردند، باید آثار تاریخ اسلام در آن را محفوظ نگه داریم.

وی افزود: الان در دنیا هر کجا یک ساختمان ولو کوچک قدیمی و باستانی وجود داشته باشد، آن را مرمت می‌کنند تا اینکه سابقه خود را به همه نشان دهند اما این فرقه ضاله، آثار اسلامی را از بین برده و هتک می‌کنند.

صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: البته به نظر می‌رسد که اینها از دشمنان اسلام دستور گرفته و مقاصد آنها را اجرا می‌کنند در غیر اینصورت چطور مسلمانی حاضر می‌شود این همه جنایت و خیانت به اسلام عزیز کند؟!

وی در ادامه هتک و بی‌حرمتی نسبت به آثار اسلامی در حرمین شریفین را، مایه تنفر عمومی مسلمانان از عاملان آن دانسته و گفت: مرقد مطهر حضرت رسول اکرم(ص)، برای همه مسلمانان محترم است و کوچکترین بی‌احترامی به این مرقد مطهر را، مسلمانان غیور و شجاع تحمل نخواهند کرد.

وی گفت: باید این افکار و خیالات شیطانی را از مغزهای خود بیرون کنند و بیش از این، خود را در بین مسلمانان منفور نکنند.

صافی گلپایگانی در خاتمه برای مزید توفیقات آقای قاضی عسکر و همکاران وی در این سفر پر خیر و برکت دعا کرد و گفت: امیدوارم که خدمات شما مورد نظر و عنایات حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
مرقد پیامبر مهربانی ها رحمه للعالمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش الازهر به طرح انتقال پیکر پیامبر (ص)


تعدادی از علمای الازهر و مجمع تحقیقات اسلامی تاکید کردند که طرح تخریب مسجد النبی و انتقال پیکر پیامبر اکرم (ص) به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع، تلاشی برای فتنه انگیزی و برانگیختن خشم مسلمانان است.

خبرگزاری تسنیم: تعدادی از علمای الازهر با اشاره به اینکه طرح تخریب مسجد النبی و انتقال پیکر پیامبر اکرم(ص) تلاشی برای فتنه انگیزی در میان مسلمانان است، تاکید کردند: احکام شرعی که این طرح به آن استناد کرده است باطل است و در قرآن و سنت عکس آن آمده است.

روزنامه القدس العربی نوشت: در همین رابطه دکتر «الشحات الجندی» عضو مجمع تحقیقات اسلامی گفت که این طرح سعودی جنجال برانگیز و تلاش برای فتنه انگیزی و ایجاد ناآرامی است زیرا مسلمانان به زیارت اماکن مقدس پس از ادای مناسک حج عادت دارند.

وی افزود: هیچ مانعی برای توسعه روضه شریفه نبوی وجود ندارد اما باید به دور از آرامگاه پیامبر اکرم (ص) باشد.

وی همچنین در پاسخ به بهانه وهابی ها مبنی بر اینکه بنای مسجد در آرامگاه ها جایز نیست، به این آیه شریفه قرآن در سوره کهف اشاره و این اظهارات را رد کرد: «وکذلک أعثرنا علیهم لیعلموا أن وعد الله حق وأن الساعة لا ریب فیها إذ یتنازعون بینهم أمرهم فقالوا ابنوا علیهم بنیاناً ربهم أعلم بهم قال الذین غلبوا على أمرهم لنتخذن علیهم مسجدا».

دکتر «علی ابو الحسن» رئیس کمیته فتوای الازهر نیز تصریح کرد که قبر حضرت رسول در داخل مسجد نیست و هرگز انتقال پیکر نبی اکرم (ص) جایز نیست زیرا یک اصل وجود دارد و آن اینکه «انتقال قبر پیامبران تا ابد جایز نیست».