اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به خبر احتمال جنگ ایران و عربستان


دفتر محسن رضایی طی اطلاعیه‌ای اظهارات منسوب به وی در جمع بسیجیان اهواز مبنی بر آماده‌شدن برای جنگ با عربستان را تکذیب کرد.

خبرگزاری میزان: پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی در مطلبی با عنوان تکذیبیه نوشت: "اخیرا خبری با محتوای سخنان سرلشکر محسن رضایی  در گردهمایی گردان جعفرطیار خطاب به بسیجیان اهواز در شبکه های اجتماعی منتشر شده و در حال انتشار در گروه های مختلف میباشد.

دفتر سرلشکر پاسدار محسن رضایی ضمن تکذیب چنین سخنانی از سوی ایشان، از کاربران محترم شبکه های اجتماعی در خواست دارد از بازنشر این اخبار از کانال های غیر رسمی خودداری و تنها اخبار صحیح و مورد تایید در مورد ایشان را از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی و یا کانال خبری فرمانده دفاع مقدس (سرلشکر محسن رضایی) در تلگرام نقل نمایند.

همچنین این دفتر پیگیری منشاء نشر این اخبار دروغین را از طریق مراجع قانونی برای خود محفوظ می دارد."

گفتنی است در یکی دو روز گذشته مطلبی با عنوان درخواست محسن رضایی از جوانان برای آماده شدن جنگ با عربستان در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام دست به دست می شد که در آن محسن رضایی خطاب به بسیجیان اهواز گفته بود: "خودتان را برای مقابله با عربستان آماده کنید موضوع جدی است؛ جنگ آغاز شود دشمن در همان روزهای اول سیلی محکمی خواهد خورد".


ویدیو مرتبط :
واکنش به خبر احتمال واردات گوشت بوفالو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر موضع اوباما نسب به استفاده از زور و احتمال حمله ی آمریکا به ایران در نیمه ی اول اکتبر/عربستان هم وارد جنگ می شود؟



باراک اوباما , برنامه هسته ای ایران

 

دبکا مدعی شد: در ده روز گذشته شاهد تغییری در نگاه و موضع منفی باراک اوباما نسبت به حمله ی نظامی علیه برنامه هسته ای ایران بوده ایم.

ملک عبدالله پادشاه عربستان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطلع شده اند که اوباما در پروسه تجدید نظر در این خصوص است.

دستیاران اوباما گفتند: اگر وضعیت دیپلماسی هسته ای بین شش قدرت جهانی و ایران بی تغییر باقی بماند و اگر بحران سوریه حل نشده باقی بماند، رئیس جمهور امریکا تصمیمی نهایی در مورد استفاده از روز علیه ایران در نیمه ی اول اکتبر می گیرد.

در گفتگوهایی محرمانه، شاهزاده های سعودی هفته گذشته به مقامات غربی و عرب( که به ریاض سفر کرده بودند) گفتند که در پایان، امریکا و شاید اسرائیل بزودی به اقدام نظامی علیه ایران متوسل می شوند.

دبکا در ادامه نوشت: یک شاهزاده سعودی به یکی از مقامات اروپایی گفته است: در مورد حمله به ایران در حال حاضر تصمیم گیری شده است. اما اگر اوباما تصمیمش را تغییر داد تکلیف چیست؟  هر چیزی امکان پذیر است.

وی افزود: اما این بار ما مطمئن هستیم که تصمیم امریکا به حمله نهایی است و ما هم در حال آماده کردن خود و تدارک مقدماتی در این خصوص هستیم.

وی افزود: سئوال این نیست که امریکا حمله می کند یا خیر، بلکه سئوال این است که چه زمانی حمله رخ می دهد.

به نوشته ی دبکا، عربستان سعودی از چند جهت در حال آماده کردن خود است:

1. دفاع از اهداف نفتی: عربستان در پی حفاظت از دو پایانه ی نفتی خود در "راس تاتورا" در خلیج فارس و "ابغیغ" در دریای سرخ در مقابل حمله ی تلافی جویانه ایران پس از حملات امریکا است.

2. حمله به اهداف ایرانی: واحدهای عملیاتی ویژه، دریایی و هوایی سعودی برای حمله به اهداف اسراتژیک در صورت حمله ایران به این کشور در خالت اماده باش قرار خواهد گرفت..../انتخاب