اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به حذف اکانت امام از سوی اینستاگرام


چندی پیش پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده در آستانه ۱۴ خرداد توسط اینستاگرام حذف شد اما مدیران این حساب اکانت جدیدی با عنوان با هدف نشر آرا و اندیشه های ایشان emamkhomeiny در اینستاگرام جایگزین کرده اند.

خبرگزاری خانه ملت: پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده در آستانه ۱۴ خرداد توسط اینستاگرام حذف شد.

عضو ناظر کار گروه تایین مصادیق محتوایی مجرمانه در فضای مجازی، هوشیاری ایرانیان و استفاده از تکنولوژی‌ها و شبکه های اجتماعی برای نشر عقاید خودشان را قابل تأمل دانست و تاکید کرد: برخوردهای مخالفان با گسترش اندیشه‌های امام در شبکه‌های اجتماعی، نشانه قدرت نشر و نفوذ آموزه‌های ایشان و ایران اسلامی است.

رمضانعلی سبحانی‌فر درباره حذف اکانت امام خمینی(ره) از سوی شبکه اجتماعی اینستاگرام، به آزادی بیانی که غربی‌ها از آن دم می‌زنند اما خود رعایتش نمی‌کنند، اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به گسترش تکنولوژری هر مجموعه‌ای تلاش می‌کند که از آن به نفع خودش بهربرداری کند، اما به هر حال مخالفان اعتقاد و ارزش‌های مردم ایران، نشر و گسترش این اعتقادات را برنمی‌تابند.

نماینده مردم سبزوار و جغتای و جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این اتفاق ناشی از مقبولیت اعتقاد و ارزش‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار آن امام خمینی (ره) است که موجباب رشد و گسترش آن را در جهان فراهم کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس معتقد است آموزه‌های حضرت امام(ره) و ایران اسلامی در شبکه‌های اجتماعی به خوبی نشر و نفوذ پیدا کرده است؛ به همین دلیل مخالفان درصدد مقابله با آن‌ها بر آمده‌اند.

عضو کمیته ارتباطات مجلس تاکید کرد:‌ آنچه که مهم است هوشیاری ایرانیان و استفاده از این تکنولوژی‌ها برای نشر عقاید خودشان است تا اگر عاملان شبکه‌ها باز هم محدودیتی ایجاد کردند، راه میان‌بری پیدا کنند و به راه خود ادامه دهند؛ مانند زمانی که شبکه اجتماعی اینستاگرام اکانت امام خمینی را حذف کرد اما پس از پیگیری‌های گسترده مردم و پوشش رسانه‌ها، فعلا مجبور به قبول اکانت جدید در این باره شده است.

چندی پیش پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده در آستانه ۱۴ خرداد توسط اینستاگرام حذف شد اما مدیران این حساب اکانت جدیدی با عنوان با هدف نشر آرا و اندیشه های ایشان emamkhomeiny در اینستاگرام جایگزین کرده اند.


ویدیو مرتبط :
اینستاگرام اکانت امام خمینی را حذف کرد !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینستاگرام اکانت امام خمینی (ره) را حذف کرد


پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده در آستانه ۱۴ خرداد توسط اینستاگرام حذف شد. اکانت جدیدی با عنوان @emamkhomeiny در اینستاگرام جایگزین شده است.

مجله مهر: پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده در آستانه ۱۴ خرداد توسط اینستاگرام حذف شد. اکانت جدیدی با عنوان @emamkhomeiny در اینستاگرام جایگزین شده است.

از دو سال پیش ، صفحه‌ی امام خمینی در اینستاگرام با نام کاربری emamkhomeini راه اندازی شد كه به انتشار روزانه تصاویر دیده نشده‌ای از حضرت امام خمینی اقدام میكرد.

اینستاگرام از طریق ایمیل اعلام کرده که این حساب را حذف و همه‌ی حدود پانصد عکس‌ و نوشته‌ و صدهزار دنبال‌کننده این حساب را نیز به کلی پاک کرده است. مکاتبات صورت گرفته با اینستاگرام نیز نتوانست باعث جلوگیری از این اقدام تعجب آور و تامل برانگیز شود.

اینستاگرام اکانت امام خمینی را حذف کرد

مدیریت اینستاگرام در پاسخ به پیگیری های متعدد مدیران این صفحه تنها به ارسال متن تکراری و خودکاری که برای حذف صفحه های نامناسب به لحاظ محتوای خشونت آمیز و یا مستهجن و هم چنین صفحات تبلیغاتی ارسال می کند، بسنده کرده است.

در بخشی از این متن آمده است: «یکی از دلایل اصلی ما، تهدید و آزار رساندن حساب کاربری موردنظر به دیگران و حمایت از گروه‌های خشن است» این در حالی است که پیش از این هیچ گونه اخطاری به این حساب کاربری داده نشده بود.

این اقدام تامل برانگیز اینستاگرام در حالی انجام شده که میلیون‌ها حساب کاربری با محتویات خشن و مستهجن در این شبکه‌ی اجتماعی در حال فعالیت هستند. همچنین صدها حساب کاربری در این شبکه به صورت رسمی و غیررسمی توسط گروه های تکفیری تروریستی چون داعش مدیریت می شوند که با انتشار صحنه‌های خشن سربریدن و ... به تبلیغ این گروه ها می‌پردازند.

اینستاگرام اکانت امام خمینی را حذف کرد

بعد از این اقدام اینستاگرام، مجددا صفحه‌ی دیگری در اینستاگرام توسط مدیران قبلی صفحه با نام کاربری emamkhomeiny با هدف در دسترس قراردادن آراء و اندیشه‌های حضرت امام خمینی رحمه‌الله برای کاربران مشتاق در سراسر منطقه و دنیا راه اندازی شده که با همان روند حساب قبلی فعالیت می‌کند.

گفتنی است صفحه جدید با نام کاربری emamkhomeiny در روزهای ابتدایی فعالیت خود از مرز ۱۰ هزار دنبال کننده گذشته و معرفی این صفحه جدید به یکی از پرتکرار ترین پست های کاربران ایرانی در اینستاگرام تبدیل شده است.