اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره جولان


وزارت خارجه سوریه خواستار دخالت فوری سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن اسرائیل به دلیل اظهارات «تحریک آمیز» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جولان اشغالی شد.

خبرگزاری ایسنا:‌ وزارت خارجه سوریه خواستار دخالت فوری سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن اسرائیل به دلیل اظهارات «تحریک آمیز» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جولان اشغالی شد.

وزارت خارجه سوریه در دو بیانیه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت با تندترین جملات اقدام دولت اسرائیل در برگزاری نشست «تحریک آمیز» در جولان اشغالی را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد که سازمان ملل و شورای امنیت باید با دخالت فوری، این نشست «غیر مسئولانه» را محکوم و بر عدم تکرار آن بویژه در اراضی اشغالی سوریه تاکید کنند.

به گزارش خبرگزاری سانا، این وزارتخانه سوری در ادامه افزود: سوریه امروز از سازمان ملل می خواهد که به تعهدات و وظایف خود در اجرای قعطنامه های صادره مجمع عمومی و شورای امنیت که در آن اشغالگری اسرائیل در اراضی سوریه به رسمیت شناخته نشده است، بویژه قطعنامه شورای امنیت به شماره ۴۹۷ سال ۱۹۸۱ پایبند باشد. این قطنامه بر تصمیم کنست(پارلمان) اسرائیل در پیوستن جولان اشغالی مخالفت شده است و هیچ کشوری در جهان ان را به رسمیت نشاخت.

وزارت خارجه سوریه در پایان دو نامه خود از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا مسئولیت های خود در اجرای قطنامه های شورای امنیت و سازمان ملل را بر عهده بگیرند و به موجب قطنامه شورای امنیت به شماره ۴۹۷ به اشغالگری اسرائیل در بلندهای جولان پایان دهند.


ویدیو مرتبط :
واکنش نتانیاهو به توافق ایران و ۱+۵

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کاخ سفید به اظهارات نتانیاهو: هر انتقادی از توافق با ایران ناپخته و زودهنگام است/ فرانسه: موضوعات مهمی هنوز حل‌نشده مانده



اظهارات نتانیاهو درباره توافق کشورهای ۱+۵ با ایران

در واکنش به اظهارات نتانیاهو
کاخ سفید: هر انتقادی از توافق با ایران ناپخته و زودهنگام است

کاخ سفید در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره توافق کشورهای ۱+۵ با ایران پیرامون برنامه هسته‌ای هر گونه انتقاد از چنین توافقی را ناپخته و زودهنگام خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که هنوز توافقی با ایران صورت نگرفته است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «هنوز توافقی با ایران صورت نگرفته است. هر گونه انتقاد از توافق (با ایران) ناپخته و زودهنگام است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چندین اظهارنظر علیه توافق احتمالی بین ایران و کشورهای 1+5 در مذاکرات ژنو موضع‌گیری کرده است.

وی امروز به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: «اسرائیل به هیچ توافقی بین ایران و گروه 1+5 پایبند نخواهد بود.»

مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 از روز گذشت در ژنو برای حل و فصل آنچه غربی‌ها به آن نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران می‌گویند آغاز شده و تا کنون دستاوردهای مثبتی داشته است.

ایران از جمله کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. ایران اعلام کرده است خواهان برخورداری از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

در مقابل، اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی اجتناب کرده است.

 

 

-----------------------------------------------------------

فابیوس: موضوعات مهمی هنوز حل‌نشده مانده/به دنبال توافقی معتبر با ایران هستیم

«لوران فابیوس» در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توافق احتمالی ایران و 1+5، گفته است هنوز موضوعات مهمی هست که باید حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه که برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در سفری غیرمنتظره به ژنو رفته است، می‌گوید هنوز موضوعات مهمی هست که باید به آن پاسخ داده شود.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) از دیروز دور جدید مذاکرات هسته‌ای را در ژنو سوئیس آغاز کردند. برخی رسانه‌ها با توجه به سفر ناگهانی وزیران خارجه آمریکا و کشورهای تروئیکای اروپایی از احتمال توافق قریب‌الوقوع در این دور از مذاکرات خبر داده‌اند.

فابیوس در بیانیه‌ای در این مورد گفته است: فرانسه خواستار توافقی معتبر بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

وی افزود: فعلا، موضوعات مهمی حل نشده باقی مانده است، اما داریم برای حل این موضوعات در ژنو تلاش می‌کنیم.

/فارس