اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به اتهام عضو ناظر مجلس به دولتی‌ها


دبیر هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت اظهارات عضو ناظر مجلس در این هیات مبنی بر تعدد و نوع حضور افراد در هیات همراه رییس جمهور به سفرهای خارجی را خلاف واقع و ناشی از فقدان کارشناسی و نیز اطلاعات غیرصحیح دانست.

ایرنا: دبیر هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت اظهارات عضو ناظر مجلس در این هیات مبنی بر تعدد و نوع حضور افراد در هیات همراه رییس جمهور به سفرهای خارجی را خلاف واقع و ناشی از فقدان کارشناسی و نیز اطلاعات غیرصحیح دانست.

محمد علی سام در واکنش به مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه افزود: اگرچه سفرهای روسای محترم قوا و همچنین بالاتر از سطح معاونین وزرا در این هیات مطرح نمی شود اما در دوره جدید به دلیل حساسیت های ریاست محترم جمهوری برای محدود بودن همراهان ایشان و نظر به ماهیت وظایف قانونی هیات ، همواره شاهد کاهش در خور در سفرها بوده ایم.

وی با نادرست و غیرمنطقی خواندن ادعاهای مطرح شده درخصوص رعایت مسایل بهداشتی و امنیتی ادامه داد: در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری کلا هشت نفر به عنوان هیات همراه حضور داشته اند و 28 نفر مجموعه نیروهای حفاظت، تشریفات و همکاران محترم رسانه ای نیز در کنار هیات حاضر بوده اند که اهمیت حضور آنان براساس ضوابط موجود و پوشش رسانه ای مناسب الزامی است.

دبیرهیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، انعکاس غیردقیق مطالب مطرح شده در جلسات و مرتبط کردن آن با مسایل اجتماعی را غیرمسوولانه دانست و افزود: عزیزانی که اینگونه اخبار را با ادعای دغدغه معیشت مردم و یا بیت المال مطرح می کنند، به افکار عمومی پاسخ دهند که وقتی هیات های 150 نفره و بعضا به صورت فامیلی در گذشته نه چندان دور به سفرهای خارجی با رییس جمهور اعزام می شدند، چرا اینگونه دغدغه ها و مصاحبه ها ابراز نمی شد؟

وی در پایان تاکید کرد: ادعاهایی مانند اعزام خدمه ویژه یا مسوول چک کردن غذا توهین به افکار عمومی است و چنانچه برای این ادعاها مستندات ارائه نکنند، ثابت خواهد شد که طرح این مسایل نه بر مبنای دغدغه معیشت مردم بلکه با شائبه های سیاسی صورت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
انگشت اتهام مجلس به سمت قوه قضائیه در برخورد با دستگاه های دولتی متخلف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سه عضو مجلس‌خبرگان به سخنان مصباح و تحریف سخن امام خمینی



اخبار,اخبارسیاسی,واکنش اعضای مجلس‌خبرگان به سخنان مصباح


اخبار سیاسی - تحریف سخن امام خمینی در باره جمهوریت نظام
واکنش سه عضو مجلس‌خبرگان به سخنان مصباح

  آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (رهبر معنوی گروه پایداری) اخیرا در دیدار با جمعی از طلاب در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه امام(ره) چرا جمهوری اسلامی را مطرح كرد، نه حكومت اسلامی را، اظهار داشت: كسانی كه فرمایشات حضرت امام(ره) را در سخنرانی‌ها و كتاب‌هایشان دیده باشند، می‌دانند كه امام(ره) از لفظ حكومت اسلامی استفاده می‌كردند، اما از آنجا كه واقعه انقلاب در این جهان اتفاق می‌افتد و جهان می‌خواهد بداند چه حكومتی در ایران قرار است بر سركار بیاید، امام از ادبیات سیاسی روز استفاده كرده و منطقی را اتخاذ كردند كه مورد توافق و فهم دیگران باشد.

در همین زمینه پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، گفت‌وگوهایی را با سه عضو مجلس خبرگان رهبری درباره دیدگاه‌ حضرت امام خمینی(ره) نسبت به مسئله جمهوریت نظام داشته که به شرح زیر است:


آیت الله مقتدایی: این بیان در مورد امام خمینی به هیچ وجه درست نیست
آیت الله مقتدایی نماینده مجلس خبرگان رهبری در واکنش به این جمله تحریف آمیز که «امام معتقد به جمهوریت نبودند و تنها برای این که به زبان روز سخن بگویند از واژه جمهوری استفاده می‌کردند»، اظهار داشت: به هیچ وجه این بیان در مورد امام صحیح نیست. چون امام خمینی از ابتدا با سلطنت مخالف بودند و مدل جمهوریت و اسلامیت را مد نظر داشتند. طوری که بارها فرمودند که جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش.

وی که در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی در حرم مطهر امام خمینی، در پاسخ به این پرسش که در مقابل تصویر تحریف شده و خشنی که از امام خمینی در رسانه های غربی و برخی محافل داخلی ارائه می‌شود چه باید کرد؟ اظهار داشت: امام خمینی(س) همواره چهره رئوف، مهربان و دلسوزی داشته اند و چهره ی اخلاقی امام نمونه ای از اخلاق پیامبر گرامی اسلام بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن می‌فرماید پیامبر را اسوه و الگوی خودتان قرار دهید «ولکم فی رسول الله اسوة الحسنة»، گفت: به راستی که امام پیامبر بزرگ اسلام را در سبک و سیاق زندگی و حکومت اسوه خود قرار داده بود. امام خمینی الگویی به تمام معنا از رفتار و روش پیغمبر اسلام(ص) در عصر ما بود، البته دشمنان، اسلام را هم خشن معرفی می‌کنند و باید همواره در ارائه تصویر واقعی اسلام، انقلاب و امام کوشید و توطئه دشمنان در این زمینه را خنثی نمود.

آیت الله عالمی: تحریف امام خمینی با انگیزه دشمنی صورت می‌گیرد
آیت‌الله حسن عالمی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز در واکنش به این اظهارات تحریف آمیز، با بیان اینکه "فرمایشات امام خمینی در صحیفه امام، ندایی بلند برای جمهوریت بود" افزود: اظهارنظرهایی که به تحریف امام خمینی می‌پردازند؛ پایگاه مردمی نظام را در ذهن جوانان تخریب می‌کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه موضعی در برابر این جمله تحریف آمیز دارید که « امام معتقد به جمهوریت نبودند و تنها برای این که به زبان روز سخن بگویند از واژه جمهوری استفاده می‌کردند»، تأکید کرد: واقعیت این نیست، امام بانی اصلی و بزرگترین مشوق جمهوریت در ایران و موثر‌ترین شخصیت در برگزاری انتخابات‎های گوناگون در کشور بود. با این اوصاف، چطور می‌توان گفت، به جمهوریت اعتقادی نداشته‌اند؟!

وی با تذکر این که کسی امام را درک کرده باشد این موضع گیری‌ها را نمی‌کند، هشدار داد: اظهارات برخی از افرادی که در این زمینه سخنان امام را تحریف می‌کنند؛ نمی‌تواند از انسانهای صادقی صادر شده باشد؛ بلکه از روی دشمنی با امام خمینی است. یا باید بگوییم فردی که این حرف را زده، مطلع نیست، و سن اشان ایجاب نمی‌کند یا آن زمان نبودند که از امام بشنوند؛ به صحیفه امام هم مراجعه نکرده‌اند، زیرا کسی اگر امام را درک کرده باشد یا سخنان حضرت امام را از رسانه‌ها شنیده باشد و یا مجموعه صحیفه امام را دیده باشد هم اصلا این حرف را نمی‌زند.

آیت‌الله جزایری: هیچ دلیلی بر ادعای تحریف‌آمیز عدم اعتقاد امام به جمهوریت وجود ندارد
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز هم با بیان اینکه "مفهوم جمهوری به صراحت در گفته‌ها و رفتارهای امام وجود دارد"، افزود: امام با هر گروهی که منکر جمهوریت و منکر اسلامیت بودند موافق نبودند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه موضعی در برابر این جمله تحریف آمیز دارید که « امام معتقد به جمهوریت نبودند و تنها برای این که به زبان روز سخن بگویند از واژه جمهوری استفاده می‌کردند»، تأکید کرد: ما با این تفسیر مخالف هستیم. حضرت امام آن زمان از کسی تقیه نمی‌کردند که مثلا خلاف اعتقادشان حرفی بزنند.

امام جمعه اهواز با بیان این که هیچ دلیل و قرینه ای بر این ادعا وجود ندارد که بتوان گفت امام به جمهوریت معتقد نبودند؛ گفت: این تحریف موردی نیست که بتوان به امام نسبت داد. این عضو مجلس خبرگان رهبری توصیه کرد: برای درک منویات امام باید از کلمات امام، استشمام و استفاده کنیم.امام همواره بر جمهوری اسلامی تاکید می‌کردند و جمله به یاد ماندنی ایشان که «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش»، هنوز در خاطره‌ها هست و ما نظرات حضرت امام را ناگزیر باید از کلمات و پیام های خود حضرت امام بفهمیم و راه دیگری نداریم.

وی با اظهار شگفتی از این که کسانی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند؛ چه دلیلی برای این کار دارند؟!،گفت: گفته های امام خمینی نشان دهنده اعتقادات ایشان است و این خلاف مبنای عقلایی است که کسی بخواهد گفته خودش را نقض کند. موسوی جزایری با بیان اینکه تمامی مبانی حقوقی می‌گویند هر انسانی نسبت به اظهارات خودش مسئول است، گفت: امام هم با رفتار خود بر این مبنا تاکید داشتند.

 

اگر بنا باشد بگوییم آدم حرفی بزند و بعد بگوید اراده جدی نداشت و مقصود دیگری از این حرف داشتم، در دنیا این پذیرفته نمی‌شود و این خلاف حقوق بشر است. چرا که هر کسی هر حرفی که می‌زند بر اراده جدی نسبت به آن حرف حمل می‌شود.

اخبار سیاسی - بهارنیوز