اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش بهمنی به اظهارات جهانگیری



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم به اظهارات امروز معاون اول رئیس جمهور مبنی بر جلسه بابک زنجانی با وی در یک اتاق خصوصی واکنش نشان داد.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهور امروز در اظهاراتی مدعی چندین ساعت جلسه بابک زنجانی با رئیس کل وقت بانک مرکزی در یک اتاق اختصاصی شده بود، گفت: این اظهارات کذب محض است و تعجب می‌کنم که معاون اول رئیس جمهور این مطالب را مطرح می‌کند.

وی افزود: من بارها عرض کرده‌ام که اصلا فروش نفت ارتباطی به بانک مرکزی ندارد و این بانک نیز هیچ مراوده و ارتباطی با زنجانی نداشته است.

رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم یادآور شد: اینکه آقای جهانگیری دنبال چه مقاصد دیگری از طرح این موضوعات هستند، نمی‌دانم.

این در حالی است که معاون اول رئیس جمهور امروز گفته است: بخش خصوصی توانمند ایران هیچ گاه نمی‌تواند ساعت‌ها با رئیس کل بانک مرکزی جلسه خصوصی داشته باشد، در حالی که ما شنیده‌ایم بابک زنجانی ساعت‌ها با رئیس کل وقت بانک مرکزی در یک اتاق اختصاصی جلسه داشته و حتی رئیس کل اگر در جلسه رسمی حضور داشت، بیرون می‌آمد و در اتاق کناری آن جلسه رسمی با او ملاقات می‌کرد. 

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
واکنش تند رسایی به اظهارات دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشروی دلار به سمت ۱۸۰۰ تومان/واکنش سریع بازار به اظهارات بهمنی+جدول قیمتها22



پیشروی دلار به سمت ۱۸۰۰ تومان/واکنش سریع بازار به اظهارات بهمنی+جدول قیمتها

همزمان با افزایش اندک قیمت جهانی اونس طلا و تضعیف دلار، بهای انواع سکه و ارز در بازار داخلی گران تر شد.

امروز تا لحظه مخابره خبر، هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1578 دلار رسید که نشان از رشد اندک 4 دلار و 30 سنتی دارد. روز گذشته هم نوسان قیمت طلا تا پایان معاملات بازارهای مالی جهان به سمت صفر گرایش یافت. امروز نیز رشد قیمت مخابره شده هر لحظه در حال نوسان است.

در بازارهای مالی جهان همچنین دلار آمریکا همانند روز گذشته در برابر سایر ارزهای معتبر جهان به جز ین ژاپن و روپیه هند تضعیف شد. به طوری که ارزش برابری یورو در برابر دلار، 14 صدم درصد بالا رفت.

اما در بازار داخلی ارز، ارزش دلار، یورو و پوند در برابر واحد پول ایران به میزان ثابت 300 ریال افزایش یافت تا بازار آزاد واکنش سریعی به سخنان اخیر محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، مبنی بر لزوم افزایش قیمت ارز در شرایط تورمی نشان داده باشد. بهمنی همچنین تاکید کرده بود که نباید انتظار پایین ماندن نرخ ارز را داشت.

این در شرایطی است که طی دو روز اخیر بازار ارز و سکه به یک تعادل و آرامش نسبی رسیده بود.

بر این اساس امروز بازار داخلی سکه و طلا نیز شاهد رشد قیمت ها تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا و داخلی دلار بود.

جدول قیمت ها در پایان معاملات ظهر امروز بازار ارز و سکه بدین شرح است: 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بهای  هر گرم طلای 18 عیار هم در مقایسه با بعداز ظهر دیروز یکهزار و یکصد تومان افزایش یافت به 68 هزار و سیصد تومان رسید./خبرآنلاین