اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش بان کی مون به حکم اعدام مرسی


دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حکم اعدام محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر و 90 تن دیگر از طرفداران اخوان المسلمین عمیقا ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حکم اعدام محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر و 90 تن دیگر از طرفداران اخوان المسلمین عمیقا ابراز نگرانی کرد.

بان کی مون در بیانیه ای که دفتر وی صادر کرد گفت: سازمان ملل با حکم اعدام در هر حالتی مخالفت می کند و از چنین احکامی عمیقا نگران است؛ احکامی که به دنبال جلسات دادگاه جمعی صادر شد و در طولانی مدت آثار منفی بر فرصت های ثبات در مصر خواهد داشت.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز امروز سه شنبه گفت که واشنگتن شدیدا از حکم اعدام محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر ناراحت است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین حکم اعدام محمد مرسی را دارای انگیزه های سیاسی علیه وی دانست.

دادگاهی در مصر روز سه شنبه حکم اعدام محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده این کشور را به جرم توطئه برای فرار از زندان و حمله به پلیس در جریان تظاهرات سال 2011 مصر تایید کرد.

این دادگاه در ابتدا مرسی و بیش از یکصد نفر از متهمان دیگر این پرونده را به مرگ محکوم کرده بود و امروز (سه شنبه) این حکم تایید شد.

در واکنش به این حکم، جنبش ممنوع اعلام شده اخوان المسلمین مصر روز سه شنبه با رد احکام قضایی صادر شده درباره اعدام محمد مرسی رییس جمهوری پیشین و شماری از یارانش، خواستار قیام مردمی علیه دولت این کشور شد.

حکم تایید شده در پی رایزنی این دادگاه با مفتی اعظم مصر در مورد این پرونده صادر شده است.

درهمین حال وکیل مرسی که ازسوی دادگاه منصوب شده است، گفت علیه حکم مرگ وی فرجام خواهی می کند.

امروز نیز همین دادگاه، مرسی را به اتهام جاسوسی برای گروههای خارجی به 25 سال حبس محکوم کرد.

مرسی بابیان اینکه رویه قضایی علیه وی بخشی از کودتا توسط عبدالفتاح السیسی است، مشروعیت دادگاه مذکور و احکام صادر شده را زیر سوال برده است.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری کنونی مصر در ژوئیه 2013 در حالی که فرماندهی ارتش این کشور را برعهده داشت، مرسی را در جریان یک کودتا برکنار کرد.


ویدیو مرتبط :
واکنش دکترظریف به اظهارات بان کی مون!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش بان کی مون به حکم اعدام شیخ نمر


دبیرکل سازمان ملل خواستار عفو شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه عربستان و توقف حکم اعدام وی شد.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل سازمان ملل خواستار عفو شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه عربستان و توقف حکم اعدام وی شد.

«استیفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: «بان کی مون» با ابراز نگرانی نسبت به صدور حکم اعدام برای شیخ نمر در تماس با سلمان بن عبدالعزیر پادشاه عربستان، خواستار عفو این روحانی برجسته عربستانی شد.

وی در نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک افزود: با وجود درخواست های بین المللی برای جلوگیری از مجازات اعدام شیخ نمر، این حکم یکشنبه گذشته از سوی دادگاه عالی عربستان صادر شد اما سازمان ملل با این حکم مخالف است.

دادگاه های عالی و تجدید نظر عربستان روز شنبه حکم اعدام شیخ نمر عالم برجسته شیعیان این کشور را تایید کردند.

شیخ نمر النمر که برجسته ترین زندانی سیاسی عربستان به شمار می رود، در ماه جولای (تیرماه ) 2012 در تایید اعتراضات مردمی در شهر القطیف، بازداشت شد.

وی در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهامات واهی ایجاد آشوب در کشور و محاربه، به اعدام با شمشیر در انظار عمومی محکوم شد.

این حکم با محکومیت گسترده بین المللی رو به رو شده است.