اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اینستاگرامی وزیر بهداشت به حادثه قتل پزشک اردبیلی



وزیر بهداشت حادثه قتل دکتر پیرزاده را تلخ و غیرانسانی دانست و تاکید کرد که قضاوت شتاب‌زده برخی اشخاص و گروه‌ها و طرح شایعاتی که ممکن است رسیدگی را از روال قانونی و مسیر حقیقت منحرف کند، ربط دادن حادثه به فرایند حرفه‌ای «بیمار- پزشک» و توسعه یک درگیری شخصی به ناهنجاری صنفی و عمومی نیز چیزی جز «قتل اخلاق» نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی با انتشار عکسی از دکتر پیرزاده، پزشک اردبیلی در اینستاگرام خود آورده است:« این تصویر غم انگیز در یکی از گروه‌های اجتماعی مربوط به همکاران پزشک منتشر شده بود.

خبر درگذشت همکارمان، دکتر اصغر پیرزاده به اندازه کافی تاسف بار هست چه برسد که این اتفاق، به دست جوانی بیست و چند ساله افتاده و ... تا وقتی روابط اجتماعی نظام‌مند و مبتنی بر گفت‌وگو شکل نگیرد، خشونت جای منطق می‌نشیند و آنگاه باید نگران بود که چنین فجایع تاثربرانگیزی تکرار شود.

این حادثه تلخ و غیرانسانی که باید تقبیح شود، یک زنگ خطر جدی است، اما فراموش نکنیم که این حادثه نتیجه بی‌توجهی به زنگ‌ خطرهای جدی فراوانی است که چه بسا همه ما به آن کم توجه بوده‌ایم. اخلاق که بر زمین افتد، خشونت قد می‌کشد.

بعد از این حادثه تاسف بار، قضاوت شتاب‌زده برخی اشخاص و گروه‌ها، طرح شایعاتی که ممکن است رسیدگی را از روال قانونی و مسیر حقیقت منحرف کند، ربط دادن حادثه به فرایند حرفه‌ای «بیمار- پزشک» و توسعه یک درگیری شخصی (بنا به اظهارات دادستان محترم) به ناهنجاری صنفی و عمومی نیز چیزی جز «قتل اخلاق» نیست.

یقین دارم همکاران فهیم من که درد را خوب می‌شناسند در تشخیص ریشه‌های این بلیه اجتماعی نیز به خطا نمی‌روند.

ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم دکتر پیرزاده، همکاران و دوستان ایشان و همه پزشکان خدوم این مرز و بوم، به اطلاع می‌رسانم تیم بازرسی وزارت بهداشت برای پیگیری ماجرا هم اکنون در اردبیل حاضر است و مقرر شده در اسرع وقت گزارش کامل را به من ارائه کنند.»

 

اخبار,اخبارحوادث,قتل

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
قتل پزشک اردبیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سازمان نظام پزشکی و دادستان به قتل یک پزشک در اردبیل / تیمی از وزارت بهداشت حادثه قتل دکتر پیرزاده را بررسی می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: خدشه به جایگاه جامعه پزشکی مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

دکتر علیرضا زالی در نامه‌ای مشترک به دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی کشور و استاندار اردبیل خواستار رسیدگی به حادثه قتل پزشک اردبیلی شد.

وی در این نامه گفت: با کمال تاسف باخبر شدیم یکی از همکاران خدوم جامعه پزشکی کشور در شهر اردبیل به قتل رسید. ضرب و جرح فجیع و قتل ناجوانمردانه این پزشک فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه که مورد وثوق جامعه پزشکی اردبیل و مردم منطقه بود، جامعه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در بهت و اندوهی عمیق فرو برده و عواطف مردم شریف اردبیل را جریحه دار کرده است.

زالی ادامه داد: با توجه به موج فزاینده التهاب و نگرانی و کدورت خاطر جامعه پزشکی استان و با عنایت به اهمیت و حساسیت این مساله، مسولین ذیربط دستور فرمایند رسیدگی به این موضوع بطور ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی استان و کشور منتظر اقدامات عملی جهت برخورد قاطع با عوامل این حادثه دلخراش خواهد بود.

زالی خاطرنشان کرد: بدیهی است امنیت شغلی جامعه پزشکی از ضروریات مبرم برای ارایه خدمات مطلوب و بهینه در عرصه سلامت است و هرگونه خدشه به چنین جایگاه مهمی به شدت محکوم و مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

 

----------------------------------

 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل: هیچ ارتباطی میان قتل و روابط بیمار و پزشک وجود ندارد

ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دکتر اصغر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی و سرطان ساعت 11 صبح پنج شنبه با استفاده از سلاح سرد به قتل رسیده است، گفت: دکتر پیرزاده با خودروی شخصی خود و به دعوت قاتل که جوانی حدودا 22ساله است، به منزل وی مراجعه کرده و به قتل رسیده و متهم به جرم خود اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه انگیزه قتل در دست بررسی است، افزود: تمام زوایا با جدیت، سرعت و قاطعیت بررسی می‌شود.

عتباتی تصریح کرد: هیچ ارتباطی میان قتل و روابط بیمار و پزشک وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با تسلیت به خانواده متوفی و جامعه پزشکی اطمینان خاطر داد که این موضوع با جدیت و حساسیت تمام در سریعترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

----------------------------------

تیمی از وزارت بهداشت حادثه قتل دکتر پیرزاده را بررسی می‌کند

 

دکتر فرهاد پورفرضی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مرحوم دکتر اصفر پیرزاده فوق تخصص خون از پزشکان برجسته استان بود، گفت: وی ظهر پنج شنبه برای معاینه یک بیمار به منزل وی مراجعه کرده و متاسفانه به دلایل نامشخص توسط همراه نوجوان بیمار مورد حمله قرار گرفته و به ضرب چاقو مجروح می‌شود.

وی افزود: با وقوع این حادثه سایر همراهان بیمار با ۱۱۵ تماس می‌گیرند و این پزشک را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می کنند که متاسفانه حین رسیدن به بیمارستان فوت می کند.

پورفرضی تصریح کرد: عامل این حادثه نیز سرصحنه بوده که بلافاصله دستگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات قضایی توسط دستگاه قضایی با جدیت در این خصوص در حال انجام است و به زودی به مردم اردبیل اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تیمی از وزارت بهداشت نیز برای بررسی این حادثه به اردبیل می آیند.

اخبار اجتماعی  - ایسنا