اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به بان کی مون، ضمن اعتراض به سخنان گستاخانه و تهدیدآمیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: این سخنان، اعتراف ناخواسته این رژیم به در اختیار داشتن سلاح های هسته ای است.

خبرگزاری ایرنا: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به بان کی مون، ضمن اعتراض به سخنان گستاخانه و تهدیدآمیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: این سخنان، اعتراف ناخواسته این رژیم به در اختیار داشتن سلاح های هسته ای است.

 «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه با ارسال نامه ای به دبیرکل این سازمان و رئیس دوره ای شورای امنیت، به اظهارات تهدیدآمیز و گستاخانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

در نامه خوشرو آمده است: اظهارات اخیر «موشه یعلون» و اشاره ضمنی این مقام صهیونیستی مبنی بر احتمال به کارگیری سلاح هسته ای علیه جمهوری اسلامی مانند آنچه که در هیروشیما و ناکازاکی اتقاق افتاد و تهدید مجدد وی علیه مردم غیرنظامی لبنان از جمله زنان و کودکان، بیش از پیش ماهیت و خوی تجاوزکارانه این رژیم را آشکار می سازد.

سفیر و نماینده کشورمان در این نامه اضافه کرده که باوجود فریبکاری و مخفی کاری های قبلی رژیم صهیونیستی، این مقام صهیونیست به در اختیار داشتن سلاح هسته ای از سوی این رژیم اعتراف کرده است؛ ضمن آنکه با شقاوت و بی رحمی، تلفات انسانی حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی را کم اهمیت می انگارد و آشکارا از به کارگیری این سلاح غیرانسانی علیه ایران سخن می گوید.

وی درادامه گفته است: این مقام صهیونیست نه تنها ماهیت از پیش طراحی شده حملات این رژیم علیه غیرنظامیان لبنان و غزه را آشکار ساخته، بلکه از این حملات وحشیانه دفاع کرده و با قساوت تمام، سخن از آمادگی برای تکرار کشتار و قتل عام غیرنظامیان به میان آورده است.

نماینده دائم کشورمان در این نامه افزوده است: این اظهارات گستاخانه، اصول اولیه حاکم بر درگیری های مسلحانه وحقوق بین المللی بشردوستانه را به چالش کشیده و صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می کند.

خوشرو خاطرنشان کرده است، به همین دلیل انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل این اظهارات غیرمسئولانه و تهدید آشکار این رژیم مبنی بر به کارگیری بمب هسته ای و کشتار غیرنظامیان را محکوم کند.

سفیر ونمانیده دائم جمهوری اسلامی ایران در پایان از رئیس شورای امنیت خواسته است این نامه را به عنوان سند رسمی این شورا منتشر کند.


ویدیو مرتبط :
واکنش ها به عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش‌ایران به حملات‌رژیم‌صهیونیستی به نوار‌غزه



اخبار,اخبار سیاست خارجی , حملات‌رژیم‌صهیونیستی به نوار‌غزه

 

اخبار سیاست خارجی - واکنش‌ایران به حملات‌رژیم‌صهیونیستی به نوار‌غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم بی‌دفاع فلسطین شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم این حملات را نشان‌دهنده خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات غیرانسانی و قدرت‌نمایی پوشالی این رژیم برای ساکنان بی‌دفاع این مناطق را شدیدا محکوم می‌کند و ضروری است دوستداران فلسطین، نهادهای بشردوستانه و مجامع حقوقی و بین‌المللی در محکومیت تجاوزات مکرر و روزانه رژیم صهیونیستی واکنش و اقدام قاطع به‌عمل آورند.

او تصریح کرد: لازم است کلیه نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف سریع این حملات و حمایت از مردم بی‌دفاع مورد توجه جدی قرار گیرد. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا