اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به حادثه تروریستی در سوریه


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی در منطقه زینبیه سوریه که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه سوریه شد را شدیدا محکوم و با خانواده‌های قربانیان و ملت و دولت سوریه ابراز هم‌دردی کرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی در منطقه زینبیه سوریه که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه سوریه شد را شدیدا محکوم و با خانواده‌های قربانیان و ملت و دولت سوریه ابراز هم‌دردی کرد.

حسین جابری انصاری گفت: گروه‌های تروریستی مورد حمایت خارجی با ادامه کشتار بی‌گناهان، هم‌زمان با گفت‌وگوهای ژنو؛ در صدد برهم زدن روند در حال شکل‌گیری برای حل سیاسی بحران سوریه و پایان دادن به این فاجعه انسانی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم‌چنین بار دیگر خواهان اقدام جدی برای پایان دادن به سیاست حمایت از گروه‌های تروریستی و ارسال سلاح و نیرو به داخل سوریه شد.

منابع سوری از وقوع سه انفجار تروریستی در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) در حومه جنوبی دمشق خبر دادند.

این انفجارها در خیابان "کوع سودان" در منطقه سیده زینب که حرم حضرت زینب (س) در آنجا واقع است، روی داده است.

گروه تروریستی داعش که عمده حملات انتحاری در سوریه را انجام می‌دهد در یکی از پایگاه‌های اینترنتی وابسته به خود مسوولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته است.

بنا بر اعلام خبرگزاری سوریه به نقل از وزارت کشور سوریه این انفجارها دست‌کم 45 کشته و 40 زخمی برجای گذاشته‌اند که تمامی کشته شدگان غیرنظامی هستند.

آن گونه که مسوولان امنیتی دمشق می‌گویند: دو مورد از این انفجارها توسط عامل انتحاری انجام شده و انفجار دیگر به وسیله خودروی بمب‌گذاری شده بود که خسارت‌هایی را در منطقه وقوع انفجار به بار آورده است.


ویدیو مرتبط :
‫گزارش کامل پاسخ کوبنده سپاه به حادثه تروریستی تهران حمله موشکی به مواضع داعش در سوریه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش پاکستان به حادثه تروریستی در مرز ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , حادثه تروریستی

تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز چهارشنبه گفت: پاکستان به شدت این اقدام تروریستی را محکوم و با خانواده های قربانیان و دولت ایران ابراز همدردی می کند.

دولت پاکستان به ایران تضمین داد که سرویس های امنیتی این کشور در حال تحقیق در خصوص حادثه تروریستی اخیر هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پاکستان تودی؛ پاکستان همچنین از مقامات ایران خواسته است هر گونه شواهد و اطلاعات موجود مربوط به این حادثه را در اختیار اسلام آباد قرار دهند.

دوشنبه شب در درگیری ماموران مرزبانی کشورمان و اشرار حد فاصل نگور- جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان 8 نفر از مرزبانان کشورمان به شهادت رسیدند.

تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز چهارشنبه گفت:  پاکستان به شدت این اقدام تروریستی را محکوم و با خانواده های قربانیان و دولت ایران ابراز همدردی می کند.


اخبار سیاست خارجی -  واحد مرکزی خبر