اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به تهدید هسته ای اسرائیل


یک رسانه روس از درخواست ایران از سازمان ملل مبنی بر محکوم کردن رژیم صهیونیستی در شورای امنیت به دلیل تهدید این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران، خبر داد.

خبرگزاری مهر: یک رسانه روس از درخواست ایران از سازمان ملل مبنی بر محکوم کردن رژیم صهیونیستی در شورای امنیت به دلیل تهدید این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران، خبر داد.

راشاتودی در خبر خود می نویسد: نماینده ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه تهدیدات اسرائیل و عملی شدن آنها وضعیتی همچون هیروشیما و ناکازاکی بعد از حمله اتمی آمریکا به این شهرها را بوجود می آورد، خواستار محکوم شدن اسرائیل در شورای امنیت شد.

این درخواست ایران به دلیل اظهارات اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح شده است.


ویدیو مرتبط :
تهدید جنگ هسته ای با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آژانس به ادعای رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,واکنش آژانس به ادعای رژیم اسرائیل

 
اخبار سیاست خارجی - واکنش آژانس به ادعای رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران

دامن زدن رژیم اسرائیل به برخی شایعات درباره فعالیت های هسته ای ایران، تکذیب وجود گزارش محرمانه درباره ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، پذیرش پیشرفت برنامه هسته ای ایران از سوی قدرت های غربی، برنامه سفر نتانیاهو به آمریکا و بحث درباره ایران و مذاکرات ایران، هند و عمان برای احداث خط لوله مشترک، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک ، در پی انتشار برخی شایعات درباره وجود گزارشی مشکوک درباره ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است. در این زمینه، روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات یکی از وزرای رژیم اسرائیل را بازتاب داده که خواستار انتشار گزارش مذکور شده است. به نوشته این روزنامه، یووال استینیتز، وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل آژانس را به سبب آنچه پنهان کردن گزارش خود درباره ایران خوانده، مورد انتقاد قرار داده و گفته وظیفه آژانس، افشا کردم هرگونه اطلاعات درباره جنبه های نظامی برنامه هسته ای ایران است؛ نه پنهان کردن آن. وی از آژانس خواسته این گزارش را در اسرع وقت تکمیل و منتشر کند تا در توافق نهایی هسته ای با ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.

در پاسخ به این اظهارات، آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود هرگونه گزارش محرمانه درباره فعالیت های هسته ای ایران را تکذیب کرده است. به نوشته «رویترز»، آژانس اعلام کرده گزارشی دربردارنده اطلاعات جدید درباره تحقیقات نظامی هسته ای در ایران تهیه نکرده است. گیل تودور، سخنگوی آژانس در این زمینه گفته: «آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ گونه گزارشی که دربردارنده اطلاعات جدید درباره جنبه های نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران باشد تهیه نکرده است». وی افزوده گزارش هایی نیز که درباره ایران به شورای حکام آژانس ارائه می شود، بی طرفانه و واقعی بوده و ملاحظات سیاسی در آن ها دخالتی ندارد.

در مطلب دیگری در موضوع هسته ای، «یو اس ای تودی» از پیشرفت برنامه هسته ای ایران با وجود حصول توافق هسته ای میان ایران و غرب خبر داده است. در این مطلب آمده در حالی که مقامات آمریکایی از توقف برنامه هسته ی ایران سخن می گفتند، این کشور در حال پیشبرد این برنامه  است و اکنون آشکار شده که ایالات متحده و دیگر قدرت های جهانی مایل به پذیرش برنامه هسته ای ایران هستند. این سایت می نویسد طی ماه های اخیر، ایران بر روی توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته تر و کارآمدتر برای غنی سازی اورانیوم کار کرده و میزان ذخایر اورانیوم با غنای پایین این کشور نیز افزایش یافته است.

اما خبرگزاری کویت در مطلبی با اشاره به برنامه نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سفر به آمریکا، از دستور کار وی در این سفر خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، قرار است در جریان دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، دو طرف درباره تحولات اخیر در مذاکرات صلح فلسطین و رژیم اسرائیل و همچنین مذاکرات هسته ای ایران با یکدیگر به گفت و گو بپردازند. سخنگوی کاخ سفید با اشاره به سفر نتانیاهو گفته این سفر و دیدار نتانیاهو با اوباما، «نمایانگر پیوندهای عمیق و پایدار میان آمریکا و اسرائیل و رایزنی های نزدیک دو طرف درباره طیفی از موضوعات امنیتی» است.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، سایت ژاپنی «دیپلمات» از مذاکرات ایران، عمان و هند برای احداث یک خط لوله گاز از زیر بستر دریا خبر داده است. به نوشته این سایت، هند از روز گذشته مذاکراتی را در این زمینه با ایران و عمان آغاز کرده است. در این زمینه، وزیر خارجه هند با همتایان ایرانی و عمانی خود ملاقات کرده است. دیپلمات می نویسد این پروژه که برای نخستین بار در چنین سطحی مورد بحث قرار گرفته، حدود 5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. طول این خط لوله 1400 کیلومتر در نظر گرفته شده که ظرفیت انتقال 31 میلیون متر مکعب گاز را دارد.
اخبار سیاست خارجی - تابناک