اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله


وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام اتحادیه اروپایی در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست به اصطلاح تروریستی خود اظهار داشت: این اقدام جهت دار که با فشار برخی از اعضای متنفذ اتحادیه اروپایی انجام شد، بر خلاف کلیه موازین سیاسی و حقوقی و باعث تعجب و غیر قابل قبول است.

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام اتحادیه اروپایی در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست به اصطلاح تروریستی خود اظهار داشت: این اقدام جهت دار که با فشار برخی از اعضای متنفذ اتحادیه اروپایی انجام شد، بر خلاف کلیه موازین سیاسی و حقوقی و باعث تعجب و غیر قابل قبول است.

علی اکبر صالحی افزود: اینکه به یک گروه مقاومت که علیه تجاوز و اشغالگری مبارزه کرده و حضوری قانونی با پشتوانه مردمی در حاکمیت لبنان دارد، برچسب تروریست زده شود؛ سست بودن مبانی منطقی این اقدام را روشن می کند.

وی تاکید کرد: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به زعم خود با این کار در صدد اثر گذاری بر تحولات منطقه ای می باشند، در حالی که به دلیل فقدان تحلیل صحیح از این بحرانها، رویکرد اشتباهی اتخاذ کرده و سیاست برخورد دو گانه را به نمایش گذاشته اند.

صالحی خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تقبیح شدید این تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپایی، معتقد است که این گونه اقدامات تغییری در ماهیت مردمی و حق طلبانه مبارزه آنها نخواهد داد و قطعاً این
اقدام اتحادیه اروپا در جهت منافع نامشروع رژیم صهیونیستی و فشارهای حامیان این رژیم در اروپا خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با غیر حرفه ای و جانبدارانه توصیف نمودن این اقدام تصریح کرد: این امر به نوعی اقدام علیه ملت شریف و مقاوم لبنان محسوب می شود زیرا حزب الله، نیرویی مقاومتی و برگرفته از متن مردم و جامعه لبنان و مورد احترام و اعتماد طوایف موجود در این کشور می باشد.

صالحی حضور در عرصه های رسمی سیاسی و وجود پایگاه گسترده مردمی حزب الله را دلیل محکمی بر مشروعیت این حزب در روند دموکراتیک لبنان دانست و یاد آور شد: دفاع مشروع این حزب در برابر تجاوزات صهیونیستی در کنار ارتش این کشور، جزو حقوق مسلم و مشروع مردم و مقاومت اسلامی در لبنان به شمار می آید.


ویدیو مرتبط :
پاسخ حزب الله به اتحادیه اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به اقدام جدید اتحادیه اروپا علیه ایران


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام اتحادیه اروپایی در تحریم مجدد یک بانک و چندین شرکت ایرانی را پافشاری غیرمتعارف بر مواضع غیر اصولی توصیف و آن را سؤال برانگیز خواند.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام  اتحادیه اروپایی در تحریم مجدد یک بانک و چند ین شرکت ایرانی را پافشاری غیرمتعارف بر مواضع غیر اصولی توصیف و آن را سؤال برانگیز خواند.

مرضیه افخم با بیان این ‌که این اقدام  سیاسی و خلاف حسن نیت است ، تصریح کرد : در شرایطی که مذاکرات ادامه دارد و تلاش ها برای رسیدن به یک توافق جامع در جریان است، اقدام اتحادیه اروپایی در فضای جدید  متاثر از مذاکرات اخیر لوزان  غیر سازنده می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به  احکام صادره از سوی دادگاه‌های اروپا  دائر بر موجه دانستن شکایات بانک و شرکتهای ایرانی تاکید نمود :   تداوم بی‌توجهی اتحادیه اروپا نسبت به تصمیمات دادگاههای اروپایی مایه تاسف است و اینگونه تصمیمات به روند جاری گفتگو  کمکی نکرده و موجب کاهش اعتماد  می‌گردد.