اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به اظهارات گستاخانه اماراتی ها


نماینده کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به ادعاهای تکراری وزیر خارجه امارات در این سازمان، بار دیگر بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد و سخنان این مقام اماراتی درباره این جزایر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران دانست.

خبرگزاری ایرنا: نماینده کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به ادعاهای تکراری وزیر خارجه امارات در این سازمان، بار دیگر بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد و سخنان این مقام اماراتی درباره این جزایر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران دانست.

 وزیر خارجه امارات در سخنرانی روز شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

شیخ 'عبدالله بن زاید آل نهیان' همچنین درخواست کرد که اختلاف دو کشور در دیوان دادگستری بین المللی حل و فصل شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به این ادعاها، بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد.

وی این سه جزیره را جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اظهارات وزیرخارجه امارات درباره جزایر سه گانه مصداق دخالت در امور داخلی ایران است.

وی همچنین به سیاست حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی اشاره و مقام های این کشور را دعوت کرد تا سوء تفاهم های موجود در این خصوص را از طریق گفت وگوهای دوجانبه حل و فصل کنند.


ویدیو مرتبط :
واکنش سردرگم تلویزیون ایران به اظهارات دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به اظهارات گستاخانه آمریکا


نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات بی پایه و اساس نماینده دائم آمریکا در مورد عضویت کشورمان در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه ای این گونه اظهارات سخیف و بی اساس را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات بی پایه و اساس نماینده دائم آمریکا در مورد عضویت کشورمان در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه ای این گونه اظهارات سخیف و بی اساس را رد کرد.

سامانتار پاور نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز گذشته در واکنش به انتخاب ایران در کمیته سازمان های غیردولتی، ضمن انتقاد از این انتخاب و بیان اتهاماتی واهی، مدعی شد که دولت آمریکا از این انتخاب نگران است.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در واکنش به این اظهارات بی پایه، با صدور بیانیه ای تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی پایه ای را که در بیانیه نماینده دائم ایالات متحده امریکا در خصوص نقض حقوق بشرو آزادیهای فردی در ایران طرح گردیده را بطور قاطع رد می کند و آن را خلاف روح همکاری بین دولتهای مستقل عضو ملل متحد، اصل تساوی دولتها و حق انتخاب مساوی برای همه اعضای ملل متحد و غیر سازنده می داند.

در این بیانیه آمده است رفتار جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ظرف چند دهه گذشته نشان داده که همواره حضوری فعال، موثر، مفید و سازنده در کلیه فعالیت های بین المللی داشته است.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران دارای جامعه مدنی و نهادهای غیر دولتی فعال و پویا بوده و هزاران نهاد غیردولتی درحوزه های مختلف اجتماعی اقتصادی سیاسی حقوق بشری و زنان در ایران فعال می باشند. بدیهی است که حضور هر چه بیشتر ایران در نهاد های سازمان ملل به تحقق اهداف نهاد های غیر دولتی کمک می نماید.

شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) در نشست روز گذشته خود عضویت جمهوری اسلامی ایران در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از جمله کمیته سازمان های غیر دولتی، کمیته هماهنگی و برنامه ریزی، کمیسیون حقوق زن، کمیسیون جمعیت و توسعه و کمیسیون علوم و فن آوری برای توسعه را به تصویب رساند.

پس از یک وقفه هشت ساله کشورمان موفق شده است دوباره به عضویت کمیته سازمان های غیردولتی انتخاب شود.