اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه آمریکا



اخبار,اخبار سیاسی, تحولات داخلی یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر کمک ایران به سقوط دولت در یمن را فرافکنی و متناقض با اظهارنظرهای پیشین مقام های سیاسی آمریکا خواند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه  تأکید کرد : دیدگاه اصولی ایران ، تعیین سرنوشت ملت ها به دست خود آنها است .


مرضیه افخم با اشاره به تحولات داخلی یمن افزود : همه طرف ها باید اجازه دهنـد ملت یمن خود برای سرنوشت کشورش تصمیم بگیرد و همه ساز و کارها باید براساس خواست و اراده مردم باشد .


سخنگوی دستـگاه دیپلماسی کشورمـان هر نـوع مداخله خـارجی در روند تحولات سیاسی یمن را عاملی بـرای تداوم بحران و مانعی برای تحقق ثبات سیاسی در این کشور ارزیابی و تصریح کرد: هرگونه دخالت خارجی شرایط این کشور را به سمت پیچیدگی بیشتر سوق می دهد .


اخبار سیاسی  -  خبر آنلاین 
 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین اظهارات وزیر خارجه عربستان : ایران ضعیف شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه آمریکا


"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا در مورد حضور ایران در اجلاس صلح سوریه گفت:‌ ایران از ابتدای بحران سوریه اعلام کرد که راه حل سیاسی باید برای حل آن به کار گرفته شود و تنها راه همین راه حل سیاسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا در مورد حضور ایران در اجلاس صلح سوریه گفت:‌ ایران از ابتدای بحران سوریه اعلام کرد که راه حل سیاسی باید برای حل آن به کار گرفته شود و تنها راه همین راه حل سیاسی است.  
 
وی افزود: بنابراین جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت و کمک به حل بحران از طریق سیاسی اعلام داشته و این موضع اصولی کشورمان است.  
 
افخم تاکید کرد:‌ در عین حال هیچ پیشنهادی که منطبق با عزت جمهوری اسلامی ایران نباشد را نخواهیم پذیرفت.

*حضور ظریف در اجلاس مونیخ
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد حضور "محمدجواد ظریف" در اجلاس مونیخ اظهار داشت: این دعوتنامه دریافت شده و در حال بررسی هستیم و احتمالا وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس شرکت می‌کنند.  

*ایران به طور جدی پرونده "ماجد‌الماجد" را پیگیری می‌کند

 
وی در مورد پیگیری پرونده ماجد الماجد عامل اقدام تروریستی سفارت ایران در لبنان تصریح کرد: موضوع به طور جدی در دست بررسی و پیگیری است و پیگیری‌های حقوقی در این زمینه در حال انجام است و نتایج کار به تدریج اعلام خواهد شد.  

*دیدار "ظریف" و "جک استروا"


سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد دیدار "جک استراو" با وزیر خارجه کشورمان گفت: دیدار هیئت پارلمانی انگلیس با "محمدجواد ظریف" جزء برنامه‌های "جک استراو" در تهران است.