اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اوباما به گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ایی ایران



اخبار,اوباما,گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی

 

اخبار سیاست خارجی -  پس از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی:

اوباما تشدید تحریم نفتی ایران را تعلیق کرد

علیرغم انتقادات پیشین نمایندگان جمهوریخواه کنگره امریکا رییس جمهوری امریکا تحریم های ضد ایرانی را به مدت شش ماه دیگر به حالت تعلیق درآورد.

اوباما گام دوم را برای ابراز حسن نیت خود به تهران در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 برداشت. علیرغم انتقادات پیشین نمایندگان جمهوریخواه کنگره امریکا رییس جمهوری امریکا تحریم های نفتی ضد ایرانی را به مدت شش ماه دیگر به حالت تعلیق درآورد.

 

به گزارش "تدبیر"، چند روزی از تقدیر "یوکیو آمانو" رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی از همکاری ایران با بازرسان آن آژانس در زمینه بازدید از تاسیسات هسته ای و فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز آنان درباره فعالیت های هسته ای ایران نگذشته است که "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا لایحه تشدید تحریم های وضع شده علیه صنعت نفت ایران را برای شش ماه دیگر به حالت تعلیق درآورد.رسانه های غربی این دستور اوباما را دومین گام او دانسته اند تا  نشان دهد امریکایی ها برای ادامه روند مذاکرات هسته ای و پیشرفت آن مصمم هستند.

شبکه خبری "ای بی سی" امریکا با اعلام این خبر افزوده است:"علیرغم آن که چین و هندوستان به عنوان دو کشور وارد کننده نفت از ایران تمهیداتی را برای کاهش واردات از آن کشور و وابستگی خود به انرژی ایران در نظر گرفته بودند "اوباما" نیازی ندیده که برای شش ماه آینده تحریم های وضع شده علیه ایران را تمدید کند این موضوع می تواند با هدف افزایش همکاری ایران با جامعه بین المللی به رهبری امریکا در مذاکرات هسته ای انجام شده باشد. "
 
"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید نیز با اعلام این خبر اظهار داشته که ایران در مقابل معافیت های اعمال شده از سوی امریکا باید گام هایی را بردارد که نشان از پیشرفت در مذاکرات هسته ای آن کشور با کشورهای عضو گروه 1+5 داشته باشند.

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
برنامه هسته ای ایران محور تیزر تبلیغاتی علیه اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آژانس به ادعای خبرگزاری رویترز درباره برنامه هسته ایی ایران



اخبار, برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی -  آژانس: گزارشی با اطلاعات جدید در مورد برنامه هسته ای ایران در دست تهیه نیست

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که هیچ گزارشی با اطلاعات جدید در مورد تحقیقات در زمینه ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران دردست تهیه نیست.

ˈگیل تودورˈ سخنگوی آژانس امروز (جمعه) در پاسخ به پرسشی از طریق پست الکترونیکی اعلام کرد: آژانس گزارشی که در برگیرنده اطلاعات جدیدی در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران باشد، آماده نکرده است.

وی بدون توضیح بیشتر در این مورد افزود: گزارش های آژانس به شورای حکام در مورد ایران، حقیقی و بی غرضانه است و مندرجات آن تحت تاثیر ملاحظات سیاسی قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مبدا بیت المقدس و وین، آژانس در حالی از این مساله خبر داد که اسراییل ساعاتی پیش، از این نهاد خواست همه اطلاعات مربوط به ابهامات در زمینه برنامه هسته ای ایران را منتشر کند.

رویترز در این گزارش اعلام کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی سال گذشته قصد داشت گزارش مفصلی در مورد ایران را منتشر کند که به احتمال زیاد اخبار بیشتری از تحقیقات تهران را فاش می کرد، اما به دلیل گرم شدن روابط جمهوری اسلامی با جهان خارج از انتشار این گزارش صرف نظر کرد.

در همین حال، مقامات مطلع گفتندکه آژانس بین المللی انرژی اتمی ظاهرا نگارش این گزارش را شروع نکرده و هیچ راهی برای پی بردن به این که چه اطلاعات بیشتری ممکن است در چنین سندی گنجانده شده باشد، وجود ندارد.

به گفته مقامات، گمان می رود که آژانس از ایده انتشار گزارش جدید دست کم فعلا انصراف داده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا