اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اوباما به کاندیداتوری هیلاری کلینتون



اخبار,اخبار  بین الملل, باراک اوباما,هیلاری کلینتون

یک روز پیش از آنکه وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کند که می‌خواهد کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 خود را به طور رسمی آغاز کند، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت که وزیر امور خارجه‌اش رئیس‌جمهور فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

به گزارش   (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در نشست قاره آمریکا در پاناما سیتی گفت: "هیلاری کلینتون" یک کاندیدای قاطع در انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 بود. وی در انتخابات یکی از حامیان من به شمار می‌رفت. او وزیر امور خارجه قابل و فوق‌العاده‌ای بود و دوست من است. معتقدم که او رئیس‌جمهور قابلی خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی این مساله را مطرح کرد که هیلاری کلینتون تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 اعلام کرده و اوباما در این‌باره گفت که انتظار دارد هیلاری کلینتون درباره دیدگاهش برای پیشبرد کشور به سمت جلو کاملا مشخص و واضح عمل کند.

اوباما همچنین حمایت قاطع خود را در مورد توانایی‌ها و قابلیت‌های هیلاری کلینتون اعلام کرد و گفت: او می‌تواند خودش را به خوبی در هر گفت‌وگو و مذاکره‌ای در سطح سیاست خارجی کنترل کند.

هیلاری کلینتون قصد دارد تا برنامه‌های خود را از طریق رسانه‌های آمریکایی و ویدئو امروز (یکشنبه) اعلام کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا "جو بایدن"، معاونش در این انتخابات نامزد می‌شود یا خیر، گفت: همانطور که نمی‌توانم در این انتخابات شرکت کنم به من هم ارتباطی ندارد که آینده این انتخابات را پیش‌بینی کنم.


 اخبار  بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
هیلاری کلینتون در پارتی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش پوتین به اظهارات هیلاری کلینتون/ بهتر است با یک زن وارد بحث نشوم



اخبار,اخبار بین الملل , هیلاری کلینتون

 

اخبار بین الملل - واکنش پوتین به اظهارات هیلاری کلینتون/ بهتر است با یک زن وارد بحث نشوم

پوتین در حالی این واکنش تند را خطاب به هیلاری کلینتون نشان می‌دهد که وی گزینه احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای جانشینی باراک اوباما است. اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا نیز از وی به‌عنوان گزینه‌ای شایسته برای ریاست‌جمهوری یاد کرده بود.

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر سابق خارجه آمریکا ابراز داشت با یک زن وارد بحث نمی‌شود.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌پست، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سخنان اخیر «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا که عملکرد او را به «آدولف هیلتلر»، دیکتاتور سابق آلمان تشبیه کرده بود، واکنش تندی نشان داد و ضمن «ضعیف» خواندن کلینتون، تاکید کرد که وی هیچ‌گاه در بیانات خود شخصی محترم نبوده است.
 
پوتین همچنین تصریح کرد که «بهتر است با یک زن وارد بحث نشوم».
 
وی افزود: «وقتی افراد از حد و مرزها عبور می‌کنند، این نشانه قوت آنها نیست بلکه از ضعف آنها حکایت دارد. اما شاید برای یک زن، ضعیف بودن بدترین خصیصه ممکن نباشد.»
 
پوتین در حالی این واکنش تند را خطاب به هیلاری کلینتون نشان می‌دهد که وی گزینه احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای جانشینی باراک اوباما است. اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا نیز از وی به‌عنوان گزینه‌ای شایسته برای ریاست‌جمهوری یاد کرده بود.
 
تنش‌ها بین مقامات روس و آمریکایی پس از آن تشدید شد که با سقوط دولت قانونی یانوکویچ در اوکراین توسط طرفداران غرب، روس‌ها شبه‌جزیره کریمه را از اوکراین جدا کردند. 

اخبار بین الملل - فارس