اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اوباما به مذاکرات ژنو: تحریم‌ها را جزئی کاهش می‌دهیم اما



باقی ماندن گزینه نظامی روی میز علیه ایران

با تاکید بر باقی ماندن گزینه نظامی روی میز
اوباما: مذاکرات ژنو برای کاهش‌ تحریم‌ها نیست/ تحریم‌ها را جزئی کاهش می‌دهیم اما ساختار آن باقی می‌ماند

رئیس جمهوری آمریکا مجددا تاکید کرد که اگر ایران طی ۶ ماه به تعهداتی که مورد توافق قرار می‌گیرد عمل نکند فشارها دوباره افزایش خواهد یافت.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، باراک اوباما در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: جامعه بین‌المللی می‌تواند اندکی از تحریمها علیه ایران را در مراحل اولیه مذاکرات و توافق درباره برنامه هسته‌ای تسهیل کند.

وی افزود: امکان توافق مرحله به مرحله وجود دارد که در فاز اول آن هرگونه پیشرفت در برنامه هسته ای ایران متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد که تحریمها باید افزایش یابد اگر ایران در عمل به تعهداتش قصور کند.

اوباما در ادامه افزود: مذاکراتی که در ژنو بین گروه 1+5 و ایران آغاز شده برای کاهش تحریم ها نیست. ما مقابل تعهدات عملی که ایران درباره برنامه هسته ای خود انجام خواهد داد تحریم‌ها را به طور جزئی کاهش خواهیم داد اما ساختار یا شکل تحریم ها همچنان باقی می‌ماند و در صورتی که طی 6 ماه روشن شود که آنها به تعهدات خود پایبند نباشند فشارها را مجددا از سر می‌گیریم.

رئیس جمهوری آمریکا مجددا تاکید کرد، هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای از روی میز برداشته نخواهد شد.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
تفاوت این دور مذاکرات هسته ای ( ژنو )با قبل به روایت اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: ۱+۵ کاهش محدود، هدفمند و برگشت‌پذیر تحریم‌ها را بررسی می‌کند/ مذاکرات مهم نمایندگان ایران و آمریکا در ژنو



کاهش تحریم های ایران

کاخ سفید: ۱+۵ کاهش محدود، هدفمند و برگشت‌پذیر تحریم‌ها را بررسی می‌کند

کاخ سفید گفته گروه ۱+۵ کاهش محدود، هدفمند و برگشت‌پذیر تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده‌اند را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید گفته در صورتی که ایران پیشرفت‌های محسوسی در مذاکرات داشته باشد، 5+1 کاهش «محدود، هدفمند و برگشت‌پذیر» تحریم‌ها را مد نظر قرار خواهد داد.

رویترز ضمن اعلام این خبر افزود: کاخ سفید گفته در صورتی که ایران پیشرفتی در مسائل مربوط به برنامه هسته‌ایش نشان ندهد، کاهش اندک تحریم‌ها باز گردانده می‌شود و تحریم‌های شدیدتری اعمال می‌شوند.

 


---------------------------------------------------------
مقام آمریکایی: در دیدار یک ساعته نمایندگان ایران و آمریکا در ژنو مذاکرات مهمی انجام شد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در دیدار یکساعته ای که میان وندی شرمن و عباس عراقچی در ژنو برگزار شد مذاکرات مهم و جدی برگزار شد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در دیدار یکساعته ای که میان وندی شرمن و عباس عراقچی در ژنو برگزار شد مذاکرات مهم و جدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که نمایندگان آمریکا و ایران برای حدود یک ساعت در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس گفته این مقام آمریکایی،‌ در دیدار «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه آمریکا و «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگوهای جدی و مهمی انجام شد.
/فارس