اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اوباما به قتل یکی از مخالفان پوتین


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به قتل بوریس نمتسف، رهبر مخالفان دولت روسیه، ضمن محکوم کردن آن خواستار رسیدگی "فوری، بی طرفانه و شفاف" درباره مرگ این سیاستمدار منتقد ولادیمیر پوتین شد.

فرارو: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به قتل بوریس نمتسف، رهبر مخالفان دولت روسیه، ضمن محکوم کردن آن خواستار رسیدگی "فوری، بی طرفانه و شفاف" درباره مرگ این سیاستمدار منتقد ولادیمیر پوتین شد.

بی بی سی نوشت: مقام‌های روسیه روز جمعه (۲۷ فوریه) اعلام کردند بوریس نمتسف، معاون اسبق نخست وزیر روسیه و از منتقدان اصلی ولادیمیر پوتین، در مسکو به ضرب گلوله کشته شده است.

بنابر گزارش مقام‌های روسیه، یک مهاجم ناشناس به نمتسف در حالی که مشغول قدم زدن با یک زن در حوالی کاخ کرملین بوده از پشت چهار بار شلیک کرده و او را از پای درآورده است.

در بیانیه منتشر شده توسط کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا از نمتسف به عنوان "فعالی خستگی ناپذیر که در تلاش برای احیای حقوق مشروع مردمش بود" یاد کرده و از وی به علت "تلاش‌هایش برای مبارزه با فساد" تمجید کرده است.

کرملین هم اعلام کرده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری قتل نمتسف را محکوم کرده است.

همزمان توربیان یاگلان، دبیرکل شورای اروپا، در توییتر نوشته که از قتل نمتسف شگفت زده شده و خواستار پیدا کردن و مجازات عاملان آن شده است.

نمتسف، ۵۵ ساله، در دهه ۹۰ و همزمان با دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین، از معاونان نخست وزیری روسیه بود. اما با روی کار آمدن ولادیمیر پوتین، او به منتقد جدی وی تبدیل شد و در سالهای اخیر از وی به عنوان رهبر مخالفان دولت آقای پوتین یاد می‌شد.

مرگ او همزمان شد با راهپیمایی اعتراضی مخالفان جنگ در اوکراین که نمتسف هم ساعاتی قبل از مرگش مردم را بری شرکت در آن دعوت کرده بود. این راهپیمایی قرار است روز یکشنبه (اول مارس) برگزار شود.

نمتسف در یکی از آخرین مصاحبه‌هایش ( ۱۰ فوریه) گفته بود می ترسد ولادیمیر پوتین او را به علت مخالفت با جنگ در اوکراین "بکشد".


ویدیو مرتبط :
پاسخ قاطع پوتین به اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند اوباما به مخالفان توافق هسته ای ژنو



اخبار,اخبار بین الملل,توافق هسته ای ژنو

اخبار سیاست خارجی - واکنش تند اوباما به مخالفان توافق هسته ای ژنو

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در واکنشی تند به منتقدان داخلی خود در خصوص توافق هسته ای با ایران گفت: ممکن است رجزخوانی و تندگویی در بازیهای سیاسی کار ساده ای به نظر برسد اما این کار، امنیت ملی آمریکا را تامین نمی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکایی، باراک اوباما در جریان سفر سه روزه خود به ایالت های غربی آمریکا، اظهار داشت: اگر تهران به تعهدات این توافق نامه پایبند باشد، می تواند به سال ها عدم اعتماد میان ایران و آمریکا خاتمه دهد.

وی به منظور جمع آوری کمک های مالی مردمی برای کمک به دمکرات ها در انتخابات آینده کنگره آمریکا که قرار است در سال 2014 برگزار شود به ایالت های غربی این کشور سفر کرده است.

رسانه های آمریکایی تصریح کردند؛ هر چند سخنگوی کاخ سفید تاریخ مشخصی را برای دور بعدی گفت وگو ها میان ایران و گروه 1+5 اعلام نکرده، اما تاکید کرده است که واشنگتن مشتقانه منتظر شروع دور بعدی این گفت وگوها است.

اخبار بین الملل - ایرنا