اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش انصاری به گزارش احمدشهید



 اخبارسیاست  خارجی  ,خبرهای  سیاست خارجی,انصاری

انصاری در واکنش به گزارش احمدشهید:
روش «گزینشی» باعث «بهبود وضعیت» حقوق بشر نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا  حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر به اجلاس 31 شورای حقوق بشر، اعلام کرد: گزارش‌هایی از این قبیل بر اساس نظر چند کشور و به منظور هدف قراردادن برخی کشورهای دیگر با سوءاستفاده از سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر تهیه می‌شود. این روش «گزینشی» نه تنها باعث «بهبود وضعیت» حقوق بشر در سطح جهان نمی‌شود بلکه متاسفانه آن را به مسئله‌ای در حد منازعه سیاسی میان کشورها تنزل داده و در درازمدت موجب تضعیف «ارتقاء» حقوق بشر در سطح جهانی می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر ما گزارش گزارشگر در مورد جمهوری اسلامی ایران از نظر محتوایی جانبدارانه و «با اهداف سیاسی» و تبعیض‌آمیز تهیه شده است. از نظر روشی نیز این گزارش نامتوازن و ذهنی است و بیش از این‌که به واقعیات موجود توجه کند بر اساس اطلاعات غیرموثق تهیه شده است.

دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات محتوایی خود در زمینه ارتقا حقوق بشر پایبند بوده و مطابق قانون اساسی و ارزش‌های دینی در راستای ارتقای حقوق بنیادین شهروندان خود تلاش «مستمر» می‌کند و در همین چارچوب در حال تدوین و ارائه «منشور حقوق شهروندی» است. اما با توجه به آنچه گفته شد و اهداف سیاسی و غیر سازنده این گزارش، آن را بصورت کلی رد می‌کند.

از نظر جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء وضعیت حقوق بشر یک موضوع مهم برای همه کشورها بوده و تنها از طریق همکاری و گفت‌وگو و برخورد یکسان و غیرگزینشی قابل تحقق است.

 

 اخبار سیاست  خار جی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
واکنش BBC به گزارش 20:30

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش‌ علی کریمی کنار زمین/گزارش تصویری


واکنش‌های علی کریمی در کنار زمین / گزارش تصویری