اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش افخم به اظهارات وزیرخارجه انگلیس



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مرضیه افخم

سخنگوی وزارت امور خارجه با غیرسازنده خواندن اظهارات وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری با همتای سعودی می‌گوید که این اظهارات هاموند تداوم شبهه‌افکنی در روابط ایران و همسایگانش است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با تسنیم اظهار نظر وزیر خارجه انگلیس  در کنفرانس خبری با همتای سعودی در لندن را غیرسازنده و تداوم شبهه افکنی در روابط  ایران و همسایگانش توصیف کرد.

وی اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایگانش مبتنی بر تأمین منافع جمعی، تقویت دوستی و همزیستی مسالمت آمیز با تأکید بر اشتراکات دینی و مذهبی است و کشورهای خارج از منطقه بهتر است با اظهارات و اقدامات خود به موضوعات غیرواقعی و اختلاف افکنانه دامن نزنند.

افخم همچنین توضیح داد: بازگشایی سفارتخانه‌ها به هیچ وجه به‌معنای عدم طرح مخالفت و دیدگاه‌های متفاوت ما با سیاست‌های منطقه‌ای انگلیس در مذاکرات دوجانبه نیست.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
واکنش رای دهندگان مقیم انگلیس به ایرانی های مخالف جمهوری اسلامی ایران در انگلیس.. بسیار دیدنی هستش حتما ببنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش علی آبادی به اظهارات نخست وزیر انگلیس در مورد حضور ایران در المپیك



 

واکنش علی آبادی به اظهارات نخست وزیر انگلیس در مورد حضور ایران در المپیك

 

 

محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک از پاسخ رسمی ایران به اظهارات نخست وزیر انگلیس خبر داد.علی آبادی درباره اظهارات دیوید کامرون گفت:« ما همچنان بر مواضع رسمی کمیته ملی المپیک ایران استواریم. همان طور که قبل از این در نامه ای رسمی ، خواستار ادای توضیحات از کمیته بین المللی المپیک شدیم ، هنوز هم بر این خواسته مان پافشاری می کنیم.

 

طرف حساب ما در این بحث کمیته بین المللی المپیک و آقای ژاک روگ است و ما تنها به اظهارات ایشان توجه داریم.ما از مواضع مان نسبت به لوگوی بازی ها کوتاه نمی آییم و خواستار شفاف سازی در این زمینه هستیم.»

او در پاسخ به کامرون هم گفت:« این مقام سیاسی بهتر است به مسائل کاری مربوط به خود بپردازد و نباید در مسائل ورزشی دخالت کند. اصلا این مسائل ، ارتباطی با او نداشته است که بخواهد درباره اش اظهار نظر کند.

کمیته ملی المپیک ایران بزودی در بیاینه ای رسمی به این اظهارات واکنش نشان می دهد. ما در این بیاینه هم تاکید می کنیم که کامرون حق دخالت در امور ورزشی را ندارد و طرف حساب ما تنها کمیته بین المللی المپیک است. ».../عصر ایران