اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش افخم به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر توافق ایران و آمریکا



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  افخم:هیچگونه توافقی صورت نگرفته

افخم افزود: اینگونه جوسازی های رسانه ای با اغراض خاص سیاسی صورت می گیرد و هدف اصلی آن تخریب فضای مذاکرات و پیچیده تر کردن حل و فصل موضوعات می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر توافق ایران و آمریکا را رد کرد.

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب خبر آسوشیتدپرس تأکید کرد : هیچگونه توافقی در هیچیک از موضوعات مورد مذاکره هنوز صورت نگرفته است.

افخم افزود: اینگونه جوسازی های رسانه ای با اغراض خاص سیاسی صورت می گیرد و هدف اصلی آن تخریب فضای مذاکرات و پیچیده تر کردن حل و فصل موضوعات می باشد.

گفتنی است روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی نزدیک شدن تهران و واشنگتن به توافق جامع هسته ای و توافق برای انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه شده بود.


  اخبار سیاست  خارجی  - مهر


ویدیو مرتبط :
آسوشیتدپرس مدعی توافق جدید هسته ای بین ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به ادعای آسوشیتدپرس درباره مفاد محرمانه توافق



اخبار,اخبارسیاست خارجی , توافق ایران و آژانس

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دسترسی به اطلاعات مربوط به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را گمانه‌زنی دانست.

به گزارش تسنیم، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دسترسی به اطلاعات مربوط به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را گمانه‌زنی دانست.

بهروز کمالوندی گفت: آژانس تاکنون به تعهداتش درخصوص حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه با کشورمان پایبند مانده و اقدامی که حاکی از نقض این تعهدات باشد صورت نگرفته است.


وی تأکید کرد: در برنامه همکاری ایران و آژانس برای حل و فصل موضوعات گذشته، ملاحظات کشورمان مد نظر قرار گرفته است و این برنامه به‌خوبی پیش می‌رود.

کمالوندی گفت: به همین منظور در چارچوب اقدامات اولیه، اطلاعات مرتبط با سؤالات مد نظر آژانس را تا پیش از موعد مقرر، یعنی 15 اوت ارائه کردیم که آژانس نیز با صدور بیانیه‌ای آن را اعلام کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز با انتشار گزارشی با ادعای دستیابی به سند محرمانه همکاری ایران و آژانس اعلام کرد: بر اساس این توافق به ایران اجازه داده شده تا از کارشناسان خود برای بازرسی از تأسیسات مشکوک استفاده کند.
گزارش مورد ادعای این خبرگزاری آمریکایی موجب واکنش نمایندگان کنگره آمریکا شده است و مخالفان توافق از جمله اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستند تا فقط بازرسان بین المللی اجازه بازرسی و نظارت بر تأسیسات هسته‌ای ایران را داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در پاسخ به سؤالی درباره این گزارش گفت: ما به طرحهای فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی ابعاد نظامی احتمالی فعالیت‌های گذشته ایران اطمینان داریم.

 اخبار  سیاست خارجی -  تسنیم