اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اشتون به خروج ایران از مذاکرات



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - اشتون خبر داد:

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در آینده بسیار نزدیک آغاز می‌شود

نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌یی با ایران گفت: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در آینده بسیار نزدیک آغاز می‌شود.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست شورای وزیران این اتحادیه با اشاره به دیدار و گفت‌وگویش با وزیر امور خارجه روسیه گفت: در این دیدار نه تنها روابط روسیه و اتحادیه اروپا بلکه درباره موضوعات مشترک مانند مساله هسته‌یی ایران گفت‌وگو کردیم. درباره این مساله با همتایان روسی خود همکاری نزدیکی داریم.

او با اشاره به آخرین تحولات در روند مساله هسته‌یی ایران گفت: مذاکرات کارشناسی بار دیگر آغاز می‌شود. همان گونه که می‌دانید بسیاری از جزییات در این مذاکرات حل شده است اما در یک یا دو حوزه نیاز است که درباره آ‌ن‌ها بیش‌تر گفت‌وگو و بررسی انجام گیرد تا تصمیم گرفته شود چگونه توافق در این حوزه‌ها اجرا شود.

اشتون اضافه کرد: دستیابی به توافق یک مساله است اما اجرای آن نیاز دارد که کارشناسان هر دو طرف بنشینند و کارهای لازم را انجام دهند.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به این که هیات کارشناسی ایران در آخرین دور مذاکرات کارشناسی با 1+5 مذاکرات را ترک کرد گفت: تیم ایرانی برای مشورت با پایتخت خود به تهران بازگشتند اما من با وزیر امور خارجه ایران در تماس هستم و طرف ایرانی نیز به تماس‌های خود به ما ادامه می‌دهد. ما انتظار داریم که در آینده بسیار نزدیک مذاکرات دوباره آغاز شود.

اشتون با اشاره به مساله سوریه گفت: هم‌چنین در این نشست (نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا) درباره مساله سوریه و تحولات پیش روی این بحران و درباره چگونگی برگزاری نشست مذاکرات "ژنو 2" در 22 ژانویه گفت‌وگو می‌کنیم. هم‌چنین باید این مساله مورد تاکید قرار گیرد که بحران انسانی در مساله سوریه بسیار شدید است و باید در این باره اقداماتی انجام بگیرد.

وی با اشاره به دشوارهای مردم سوریه به دلیل فرا رسیدن فصل زمستان گفت: یکی از موضوعات مورد بررسی در این نشست درباره وضعیت سوری‌های است که به طور کامل خانه‌های‌شان خراب شده است و آواره شد‌ه‌اند.

 

--------------------------------------------


ویلیام هیگ: مذاکرات دشواری با ایران داریم

وزیر خارجه انگلیس گفت: مذاکرات دشواری با ایران پیش‌رو است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس به هنگام شرکت در شورای وزیران اتحادیه اروپا گفت: به نظر می‌رسد مذاکرات دشواری با ایران در هفته‌های آینده در جهت اجرای توافق انجام شده در ماه گذشته پیش‌رو است. با این حال ما باید هوشیاری خود را نسبت به تحریم‌ها حفظ کنیم و تا زمانی که ایران انگیزه کافی برای انجام توافق نهایی از خود نشان نداده، تحریم‌ها پابرجا باقی بماند.

او ادامه داد: توافق اولیه انجام شده اما جزییات اجرای آن باقی مانده که باید مورد گفت‌وگو قرار گیرد. مسائل و سختی‌هایی در این باره وجود دارد.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: سفر عباس عراقچی به بروکسل و دیدار با کاترین اشتون در راستای گفت‌وگو درباره اجرای توافق انجام شده در ماه گذشته است.

عراقچی هم‌چنین علاوه بر دیدار با کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هلگا اشمیت، معاون اشتون دیدار و گفت‌وگو می‌کند. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
1392/08/30:مذاکرات ظریف با اشتون..ورود مذاکرات به جزئیات...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی اشتون و عراقچی به توقف مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار سیاست خارجی - در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 ؛
مایکل مان : مذاکرات کارشناسی با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود

سخنگوی "کاترین اشتون"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در وین اعلام کرد این گفتگوها پس از انجام مشورت های بیشتر در پایتخت‌های کشورها به زودی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، در حالی که  منابع خبری از متوقف شدن نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 در وین و بازگشت هئیت ایرانی به تهران خبر دادند، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  اعلام کرد این گفتگوها پس از انجام مشورت های بیشتر در پایتخت های کشورها به زودی از سر گرفته می شود.

مان در انتهای 4 روز مذاکره تیم کارشناسی کشورمان و کارشناسان گروه 1+5 در وین  اعلام کرد لازم است کار بیشتری انجام شود و در پایتخت کشورها مشورت‌هایی صورت گیرد تا گفتگوهای فنی به زودی از سر گرفته شود.


 ---------------------

 

عراقچی: اقدام آمریکا خلاف روح توافقنامه ژنو است/عکس‌العمل مناسب اتخاذ می‌کنیم

معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ایران این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و گفت: عکس‌العمل مناسب اتخاذ می‌کنیم.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضد ایرانی این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و گفت: در حال ارزیابی شرایط و اتخاذ عکس‌العمل مناسب هستیم.

به گزارش خبرنگار فارس، تیم مذاکره‌کننده ایرانی در نشست کارشناسی با 1+5 در وین، دیشب این مذاکرات را که قرار بود امروز نیز ادامه یابد، متوقف کرد و برای مشورت به تهران بازگشت.

این مذاکرات از روز دوشنبه به مدت 4 روز در وین برپا بود و حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل سیاسی وزارت خارجه ریاست هئیت ایران را برعهده داشت.

برخی کارشناسان بر این باورند که قطع این مذاکرات توسط هیئت ایرانی در واکنش به این اقدام آمریکا صورت گرفته است.

خبرگزاری رویتر نیز از طرح قریب‌الوقوع تحریم‌های جدید ضد ایرانی در سنای آمریکا خبر داده بود.
اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران،قارس