اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اسرائیل به نامه اوباما به رهبر انقلاب


یک روزنامه اسراییلی علاوه بر اینکه به نقل از یک مقام رژیم اسراییل مدعی شد که تل آویو پیش از افشای ارسال نامه اوباما به رهبر ایران از این اقدام مطلع شده است، درباره محتویات این نامه نیز ادعاهایی را مطرح ساخت.

عصر ایران: یک روزنامه اسراییلی علاوه بر اینکه به نقل از یک مقام رژیم اسراییل مدعی شد که تل آویو پیش از افشای ارسال نامه اوباما به رهبر ایران از این اقدام مطلع شده است، درباره محتویات این نامه نیز ادعاهایی را مطرح ساخت.

روزنامه اسراییلی هاآرتص که به چپ های اسراییل تمایل دارد به نقل از یک مقام آگاه اسراییلی نوشت دولت تل آویو پیش از اینکه روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا ادعای ارسال نامه اوباما به رهبر ایران را مطرح کند از این اقدام اوباما مطلع شده بود.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا هفته گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در میانه ماه گذشته میلادی نامه ای به رهبر ایران ارسال کرده است.

این ادعا به تایید رسمی مقامات واشنگتن نرسیده اما از سوی آنها تکذیب نیز نشده است و در روزهای گذشته برخی جمهوریخواهان مخالف اوباما به بهانه ارسال این نامه از رییس جمهور آمریکا انتقاد کرده اند.

حالا یک مقام اسراییلی مدعی شده است به فاصله اندکی از ارسال این نامه ، مقامات تل آویو از طریق کانال هایی از این موضوع مطلع شده اند.

این مقام اسراییلی در ادامه مدعی می شود محتوای این نامه درباره ضرورت حل و فصل مساله هسته ای و نیز اذعان به این نکته بوده است که هدف آمریکا از حمله هوایی به داعش در سوریه ساقط کردن حکومت بشار اسد نیست.

هاآرتص می نویسد بر اساس اطلاعاتی که اسراییل از نامه ارسالی اوباما دارد ، رییس جمهور آمریکا تلاش کرده است در این نامه نگرانی های رهبران ایران را از اقدامات و سیاست های آمریکا در منطقه و برنامه هسته ای پاسخ دهد.

هاآرتص می نویسد این نامه در حالی از سوی دولت اوباما مخفی نگه داشته شده که دو طرف آمریکایی و اسراییلی حدود 10 روز پیش در یک نشست امنیتی در واشنگتن در موضوع هسته ای ایران و مساله داعش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق این ادعا مقامات امنیتی اسراییل زمانی در آن نشست شرکت کرده اند که از ارسال نامه اوباما به رهبر ایران اطلاع داشته اند.


ویدیو مرتبط :
واکنش نوجوان انگلیسی به نامه رهبر معظم انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش اسرائیل به نامه اوباما به رهبر ایران



اخبار,اخباربین الملل,واکنش صهیونیست‌ها به نامه اوباما به رهبر ایران


 اخبار  سیاست خارجی - واکنش صهیونیست‌ها به نامه اوباما به رهبر انقلاب

بلافاصله پس از مخابره نامه محرمانه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با داعش، رسانه‌های اسرائیلی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

بلافاصله پس از مخابره نامه محرمانه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با داعش، رسانه‌های اسرائیلی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، به نقل از شبکه المیادین، در پی مخابره ارسال نامه محرمانه از سوی باراک اوباما به آیت الله خامنه‌ای، شبکه 10 اسرائیل خبر داد:  ارسال این نامه بدون اطلاع دولت تل آویو بوده است.

از سوی دیگر شبکه 7 اسرائیل نیز، طی تحلیل کوتاهی در این مورد نوشت: این نامه نشان دهنده این است که در موضوع هسته ای توافق سیاهی بین ایران و آمریکا انجام شده است.

در ادامه این شبکه خبر داد، وزیر امور استراتژیک اسرائیل در پی مخابره نامه اوباما به رهبر انقلاب، به پاریس پایتخت فرانسه سفر خواهد کرد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز پنج‌شنبه به نقل از منابع مطلع، مدعی شده است که «باراک اوباما» رئیس‌‌جمهور آمریکا ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به ایران، به تشریح منافع مشترک دو کشور در مبارزه با داعش پرداخته است


  اخبار  بین الملل  - فارس