اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اسرائیل به فروش S300 به ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, فروش اس سیصد به ایران

 

اسرائیل: فروش S300 به ایران یعنی شکست توافق هسته ای / با این سامانه تهران می تواند از تاسیسات خود در برابر حملات هوایی دفاع کند

یوال اشتاینیتز وزیر ارشد اسرائیلی می گوید ایران از توافقنامه، برای مسلح کردن خود استفاده می کند.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی فروش اس سیصد به ایران را نشانه ی شکست خوردن توافقنامه ی هسته ای دانست.

به گزارش  «انتخاب»، روزنامه ی یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل از فروش تسلیحات روسی به ایران به عنوان سند شکست توافقنامه ی هسته ای انتقاد کرد.

یوال اشتاینیتز وزیر ارشد اسرائیلی می گوید ایران از توافقنامه، برای مسلح کردن خود استفاده می کند.

وی اضافه کرد: به جای درخواست از ایران برای دست کشیدن از فعالیت های خود در خاورمیانه و سراسر جهان ، به این کشور اجازه داده می شود خود را با تسلیحات پیشرفته تجهیز کند و چنین چیزی تنها باعث افزایش تجاوز(!) ایران خواهد شد.

رسانه های محلی اسرائیل همچنین به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کردند تحویل این سامانه به ایران ممکن است کمک خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تاسیسات هسته ای خود در برابر حمله ای هوایی باشد.

این واکنش پس از آن صورت گرفته است که روسیه اعلام کرد در نظر دارد سیستم موشک های پیشرفته ی اس ــ سیصد را به ایران بفروشد. آمریکا نیز در خصوص انعقاد چنین توافقنامه ای بین ایران و روسیه ، اظهار نگرانی کرد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
لغو ممنوعیت فروش موشک های S300 به ایران توسط روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از منع فروش اس 300 به ایران جایزه اسرائیل به روسیه: می دهیم هواپیما مونتاژ کنید



 

 

پس از منع فروش اس 300 به ایران جایزه اسرائیل به روسیه: می دهیم هواپیما مونتاژ کنید

 

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شرکت دولتی صنایع فضائی اسرائیل و شرکت اسلحه سازی "اوبورونبروم" روسیه اعلام کردند مسکو هواپیماهای بدون سرنشین ساخت اسرائیل را براساس توافق دوجانبه خریداری می کند.

 

یک منبع اگاه در صنایع نظامی اسرائیل نیز گفت: براساس این توافق که در اسرائیل امضا شد، هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل در روسیه مونتاژ خواهند شد.

روسیه  در آوریل 2009 میلادی نیز قراردادی را برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین از اسرائیل امضا کرده بود که ارزش آن 50 میلیون دلار بود.

مسکو در قرار جدید خود تلاش می کند دومین مجموعه از هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین اسرائیلی را به ارزش 100 میلیون دلار خریداری کند.

این دو شرکت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: این قرارداد گام بزرگ و مهمی در راستای افزایش همکاری میان دو شرکت صنایع فضائی اسرائیل  و صنایع اسلحه سازی روسیه است . این توافقنامه روابط دو جانبه را نیز تقویت خواهد کرد.

تحلیلگران دفاعی در این باره گفته اند جنگ روسیه با گرجستان در سال 2008 باعث شد تا قدیمی بودن تسلیحات روسیه و نیاز ارتش این کشور به هواپیماهای بدون سرنشین ظاهر شود.

جالب آنجاست که گرجستان در این جنگ ، از هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی استفاده کرده بود اما روسیه از موشک های استراتژیک" تی یو 22 " برای شناسایی استفاده می کرد.

دمتری مدودف رئیس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی با صدور حکمی فروش سامانه های موشکی اس 300 و دیگر انواع سلاح ها را به ایران ممنوع اعلام کرد.../عصر ایران