اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش احمد پورنجاتی به یک تئاتر


احمد پورنجاتی پس از تماشای نمایش کمدی "جیجک علیشاه" متنی را منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: این مدیر سابق فرهنگی شب گذشته 5 مرداد ماه پس از تماشای نمایش کمدی "جیجک علیشاه" نوشته ذبیح بهروز و کار رحمت امینی نوشت:

" درودهای گرم؛

بامدادتان به نیکی و روشنی؛

دیشب را التزام موکب همایونی در تماشاخانه سنگلج به تماشای تیاتر «جیجک علیشاه» گذراندیم!

کلی خندیدیم و چه بسا به رغم میل کارگردان محترم، در بزنگاه‌هایی از اجرا، دچار تداعی با اوضاع زمانه‌ی خود نیز شدیم!

از بخت یاری من، دیشب بلافاصله پس از اجرای نمایش، به همت «کانون ملی منتقدان تاتر» و با حضور کارگردان "رحمت امینی" و برخی بازیگران و جناب ناصربخت، به نقد این اجرا پرداخته شد و نکته هایی از ضعف و قوت آن بیان شد.

این نمایش کمدی موزیکال، برگرفته از نوشته «ذبیح بهروز» متعلق به دوران نونهالی "نمایشنامه نویسی ایرانی پس از مشروطه" است. کتاب جیجک علیشاه را در سال‌ها پیش از دوران دبیرستان، خوانده بودم. نوعی روایت طنزگونه و حتی هجوانگیز از اوضاع ومناسبات مضحک دربار قاجار و متولیان حکومت.

از جناب کارگردان و همه بازیگران این نمایش، سپاسگزاری می کنم و البته برخی کاستی‌ها را چه در ادبیات متن بانویسی شده‌ی نمایش و چه روزآمد کردن آن و نیر میزانسن و ناپیوستگی‌ها در اجرای برخی بازیگران را به حساب "تازه دم بودن چای" و برخی ملاحظات و محدودیت‌ها و البته خودسانسوری‌ها می‌گذارم.

پیشنهاد می کنم به پاس "هنر نمایش ایرانی و تماشاخانه سنگلج" و برای دمی شکفتن گل لبخند، بروید تماشایش کنید!"

اسماعیل خلج، جواد انصافی، سیروس همتی، حسن وارسته، محمد خاتمی، سیدعظیم موسوی و ... از جمله هنرمندانی بودند که به تماشای این اثر نمایشی نشسته

اند.

بازیگران نمایش کمدی "جیجک علیشاه" "به ترتیب حروف الفبا" عبارتند از: ابوالفضل حاجی علی خانی٬‌ پویان درزی٬‌ مسعود شاکرمی٬‌ احمدصمیمی، رضاعموزاد٬ فرامرزقلیچ خانی٬ پیمان کرامت٬ امیرکربلایی زاده٬ فرزین محدث و مسعودمیرطاهری.

نمایش کمدی "جیجک علیشاه" همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه است.


ویدیو مرتبط :
واکنش احمد خاتمی به سخنرانی روحانی در روز دانشجو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت امور خارجه به گزارش احمد شهید



واکنش وزارت امور خارجه به گزارش احمد شهید

واکنش وزارت امور خارجه به گزارش احمد شهید

سخنگوی وزارت امورخارجه گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را جهت‌دار و دارای انگیزه‌های سیاسی دانست.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم گزارش درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای که از افراطی گری، خشونت و تروریسم رنج می‌برد، به عنوان محور ثبات منطقه و بر پایه مردسالاری دینی و اعتدال مسوولانه با جامعه بین‌المللی تعامل سازنده دارد و نمی‌پذیرد گزارش‌های مغرضانه ملاک قضاوت وضعیت حقوق بشر در ایران قرار گیرد.


وی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر را توهین به ملت بزرگ ایران دانسته و آن را به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: همان‌طور که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم سازوکار انتصاب گزارشگر کاملا سیاسی بوده و نتیجه یک روند گزینشی است که توسط معدودی کشورهای خاص در شورای حقوق بشر دنبال می‌شود و از این رو گزارش تهیه شده نیز با انگیزه‌های سیاسی و کاملا غیرمنصفانه به تشریح وضعیت حقوق بشر درایران پرداخته است.


وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی و خشونت‌طلب که دست‌شان به خون مردم بیگناه آلوده است عموما منابع تهیه این گزارش قرار گرفته‌اند و از این رو گزارش مذکور فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.


سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: تاثیرپذیری گزارشگر از برخی رویکردها و سیاست های مغرضانه مانع از درک عمیق و نگاه واقع‌بینانه و بیطرفانه به واقعیات و تحولات مترقی جمهوری اسلامی ایران شده است به طوری‌که مشارکت بالا و کم نظیر مردم در انتخابات مهم ریاست جمهوری درخردادماه سال جاری در این گزارش نادیده گرفته شده است./ایسنا