اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ابطحی و پورنجاتی به ندای بی موقع خرازی



اخبار,اخبارسیاسی,محمد علی ابطحی

    
 اخبارسیاسی - واکنش ابطحی و پورنجاتی به ندای بی موقع خرازی

محمد علی ابطحی و احمد پورنجاتی هر یک در یادداشتی کوتاه در فیس بود در مورد "ندا" (مخفف نام تشکلی در حال شکل گیری به نام «نسل دوم اصلاحات») اظهار نظر کرده و صادق خرازی به عنوان محوریت آن را به باد تمسخر و کنایه گرفتند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نوشته به این شرح است:

***محمد علی ابطحی رییس دفتر سیدمحمد خاتمی در زمان ریاست جمهوری نوشت:
آقای صادق خرازی برای نجات و نزدیک کردن اصلاحات با حاکمیت تشکیلاتی درست کرده است بنام ندا. مخفف نسل دوم اصلاحات!! در طول سالهای قبل هم چندین تشکل اصلاح طلبی برای جایگزینی اصلاحات درست شده بود. این هم یک تشکل جدید. فقط نمی دانم چرا آقا صادق خودش را با اینکه هم سن و سال ماهاست نسل دوم نامیده؟ شاید به خاطر اینکه دیر به اصلاحات پیوسته، خودش را نسل دوم معرفی می کند.

در هر حال ما که بخیل نیستیم، مبارک باشد. اما اصلاحات یک جریان عمیق تاریخی است که در بدنه جامعه شکل گرفته و اندیشه های آقای خاتمی هم مبنای اصلاحات معاصر بوده و خواهد بود و نجات بخشی هم لازم ندارد. برای همه تشکل ها و احزاب اگر بتوانند در حزبی شدن جامعه نقش ایفا کنند آرزوی توفیق داریم.


*** همچنین احمد پورنجاتی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم هم نوشت:
شنیده ام یک فقره "آقا صادق خرازی" ؛
به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح طلبی، یک تشکیلات درست کرده اند به نام " ندا": نسل دومی های اصلاحات!
مبارک است.!!
البته "ما ملت شریف و شهیدپرور و همیشه حاضر در صحنه"، بخیل نیستیم اما متاسفانه اندکی "دو هزاری" مان کژ و کوژ شده و متوجه نمی شویم که برخی عزیزان - که بنابر اخبار هدهد فضول- در انتخابات 92 عنایتشان شامل حال سردار قالیباف بود، همچین یهویی دچار "ویار اصلاحات پاستوریزه" شده اند و انشاالله برای مجلس آینده، "ندا"یشان در خواهد آمد؟!
این "نوه"ی نسل سومی "عمه جان" بنده هم قصد دارد تشکیلاتی درست کند به نام: "نسا":
نسل سومی های اصلاحات!

در این باره البته در مجال مناسب، بیشتر مزاحم خواهم شد.

 

 اخبار سیاسی - انصاف نیوز


ویدیو مرتبط :
استاد رائفی پور -واکنش به موقع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ابطحی به گزارش صد روزه رئیس جمهور



اخبار ,اخبار سیاسی,واکنش ابطحی به گزارش صد روزه رئیس جمهور


اخبار سیاسی - /گزارش 100 روزه/
ابطحی: بسیاری از تحریم‌ها بخاطر بی‌تدبیری بود/بهانه دادن به دشمن افتخاری برای یک دولت نیست

یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به گزارش اخیر رئیس‌جمهور از عملکرد صد روزه دولت گفت: به نظر من گزارشی که آقای روحانی ارائه دادند یک کیفرخواست علیه هشت سال مدیریت در هم ریخته دولت گذشته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با  ایسنا ، با بیان اینکه "لازم بود این کیفرخواست بالاخره یک روز مطرح شود و نخبگان بر روی این موضوع اجماع داشتند"، افزود: این کیفرخواستی بود که مدت‌ها مطرح نشده بود و اکنون از سوی تریبون رسمی اعلام شد و من فکر می‌کنم بخش‌های مهمی از این کیفرخواست به صورت پنهان در دل دولتمردان باقی مانده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "فکر می‌کنم ارائه گزارش از عملکرد هشت سال گذشته و بیان ارثی که از دولت گذشته به دولت فعلی رسیده مناسب و ضروری بود"، تصریح کرد: با ارائه این گزارش، وضعیت موجود کشور مشخص شد و از طرف دیگر نوع تلاش‌هایی که از سوی دولت فعلی برای حل این مشکلات صورت می‌گیرد نیز مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر این تلاش‌ها پیگیر و مستمر باشد و ما در واقع دولت خیلی موفقی هم داشته باشیم، ممکن است تازه به شرایط قبل از هشت سال گذشته برگردیم.

ابطحی با بیان اینکه "لازم است مردم بدانند که دولت، کشور را در چه شرایطی تحویل گرفته است"، گفت: این امر موجب می‌شود که انتظارات و توقعات از دولت نیز در سطح معقولی قرار بگیرد و توقعات و انتظارات، با توجه به شرایط کشور باشد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین در مورد بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برخی مشکلات کشور ناشی از بی‌تدبیری‌هاست نه فشارهای خارجی و تحریم‌ها، اظهار کرد: من بی‌تدبیری‌ها و تحریم‌ها را در یک مجموعه می‌بینم، چراکه بسیاری از تحریم‌ها به خاطر برخی از بی‌تدبیری‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه "منشاء بسیاری از تحریم‌ها به خاطر نوع سخن و گفتمان بی‌دلیلی بوده که در طول هشت سال گذشته از سوی دولت قبل بیان شده است"، تاکید کرد: برانگیختن دشمن و دادن بهانه به او، موضوع افتخارآمیزی برای هیچ رئیس‌جمهور و دولتی نیست و امیدوارم که این دولت بتواند با تلاش کشور را در مسیر ثابت و استواری در راستای پیشرفت هرچه بیشتر و حل مشکلات قرار دهد.
اخبار سیاسی - ایسنا