اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آیت الله هاشمی شاهرودی به خبر نامزدی‌اش برای ریاست خبرگان



اخبار,اخبار سیاسی,رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری

آیت الله هاشمی شاهرودی به اخبار مربوط به نامزد شدنش برای ریاست مجلس خبرگان رهبری واکنش نشان داد و به طور تلویحی اعلام کرد که هنوز هیچ چیز در این زمینه مشخص نیست.

به گزارش تیک ، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی صبح امروز در حاشیه حضورش در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی، مبنی بر اینکه برخی گمانه‌زنی‌ کرده‌اند که برای انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری، دوقطبی هاشمی رفسنجانی و هاشمی شاهرودی شکل می‌گیرد، گفت: خدا می‌داند.

وی در اجلاس گذشته خبرگان رهبری که پیش از درگذشت آیت الله مهدوی کنی برگزار شد، به عنوان نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، اداره جلسه را بر عهده داشت.

19 اسفند سال جاری، رئیس مجلس خبرگان رهبری، با رأی و انتخاب اعضای این مجلس، مشخص خواهد شد.


 اخبار سیاسی  -  تیک 


ویدیو مرتبط :
هشدار آیت الله هاشمی به خبرگان رهبری...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی موافق ریاست آیت الله شاهرودی بر مسند خبرگان است/هنوز باید آزادی را تمرین كنیم



اخبار,اخبار سیاسی,مجلس خبرگان

 

 اخبار سیاسی  - حجت‌الاسلام نواب :
آیت الله هاشمی موافق ریاست آیت الله شاهرودی بر مسند خبرگان است/هنوز باید آزادی را تمرین كنیم

بحث ریاست مجلس خبرگان از اهمیت چندانی برخوردار نیست چراکه کار اجرایی ندارد. برای آیت‌الله هاشمی هم٬ هاشمی بودن٬ بالاتر و مهم‌تر از ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برای آیت‌الله هاشمی نه تنها ریاست مجلس خبرگان بلکه ریاست مجمع نیز پست چندان با ارزشی نیست. هاشمی بودن برای آیت‌الله هاشمی٬ مهم‌تر از هر پستی است. معتقدم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی وارد انتخابات ریاست مجلس خبرگان می‌شود و در این صورت آیت‌الله هاشمی هم مشکلی با انتخاب وی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به بحث انتخابات ریاست مجلس خبرگان گفت: به نظر من بحث ریاست مجلس خبرگان از اهمیت چندانی برخوردار نیست چراکه کار اجرایی ندارد. برای آیت‌الله هاشمی هم٬ هاشمی بودن٬ بالاتر و مهم‌تر از ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه برای آیت الله هاشمی نه تنها ریاست مجلس خبرگان بلکه ریاست مجمع نیز پست چندان با ارزشی نیست، گفت: هاشمی بودن برای آیت‌الله مهم‌تر از هر پستی است. معتقدم که آیت‌الله هاشمی شاهرودی وارد انتخابات ریاست مجلس خبرگان می‌شود و در این صورت آیت الله هاشمی هم مشکلی با انتخاب وی نخواهد داشت.

وی در خصوص تحرکات سیاسی نزدیکان احمدی‌نژاد در فضای کنونی افزود: ما به شدت طرفدار حضور طیف احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات هستیم چراکه در این صورت بحث نقد نیز فعال خواهد شد ما باید هنوز 50 سال دیگر هم تمرین آزادی کنیم.

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به فعالیت‌های اخیر رسانه‌ای احمدی‌نژاد و اطرافیان او عنوان کرد: معتقد نیستم که جریان احمدی‌نژاد باید به طور کلی از عرصه سیاسی حذف شود یعنی آنها هم حق دارند که فعالیت‌های خود را داشته باشند. اگر ما واقعا شعار آزادی می‌دهیم باید به آن عمل کنیم. فعالیت طیف احمدی‌نژاد برای انتخابات موجب فعال شدن برخی گروه‌های کشور برای نقد این طیف می‌شود و این خوب است.

 

 اخبار سیاسی  - ایلنا