اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به فیلم القاعده درباره حمله به مجله شارلی ابدو



اخبار,اخباربین الملل,حمله به  مجله شارلی ابدو در پاریس


 اخبار بین الملل -   آمریکا صحت فیلم القاعده را تایید کرد

وزارت‌ خارجه آمریکا اعلام کرد: ویدئویی که القاعده با انتشار آن مسئولیت حملات مرگبار به مجله شارلی ابدو در پاریس را بر عهده گرفت، موثق است. اما مقامات آمریکایی هنوز نسبت به برعهده گرفتن مسئولیت حملات اخیر توسط القاعده محتاط و نامطمئن هستند.

به گزارش ایسنا، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به تایید صحت این ویدئو از سوی آژانس اطلاعاتی این کشور گفت، مقامات اطلاعاتی آمریکا هنوز در حال بررسی صحت این ادعا هستند.

وی در این باره افزود: ما هنوز در حال تکمیل تعهدات خود جهت شناسایی عوامل این حملات هستیم.

شاخه القاعده در شبه‌جزیره عرب روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی مسئولیت حمله به دفتر مجله شارلی ابدو را که در آن 12 نفر کشته شدند، بر عهده گرفت. در این ویدئو یکی از اعضای این شاخه القاعده اعلام کرد که طرح‌ریزی و تامین منابع مالی این حمله بر عهده این گروه بوده است. با این حال این گروه مسئولیت حمله روز جمعه در فرانسه را که در آن پنج تن دیگر کشته شدند، بر عهده نگرفته است.

شاخه اقاعده در شبه‌جزیره عرب یکی از فعال‌ترین گروه‌های القاعده است.


  اخبار  بین الملل  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
القاعده در یمن مسئولیت حمله به -شارلی ابدو- را پذیرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

القاعده رسماً مسؤولیت حمله به "شارلی ابدو" را برعهده گرفت




اخباربین الملل - القاعده رسماً مسؤولیت حمله به "شارلی ابدو" را برعهده گرفت

سخنگوی القاعده تاکید کرد حمله به مجله شارلی ابدو و قتل روزنامه نگاران آن با دستور شخص ایمن الظواهری رهبر فعلی القاعده و براساس وصیت بنیانگذار القاعده اسامه بن لادن انجام شد.

القاعده مسؤولیت حمله به دفتر مجله شارلی ابدو را برعهده گرفت.

به گزارش عصرایران به نقل از منابع خبری،‌ شاخه القاعده در "شبه جزیره عربستان" با انتشار فیلمی در اینترنت،‌ مسؤولیت حمله مسلحانه به مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو در پاریس را برعهده گرفت.

در این فیلم با عنوان " انتقام رسول خدا، پیامی درباره غزوه مبارک پاریس" در سایت های یوتیوپ و تویتر منتشر شده است.

در این بیانیه صوتی - تصویری تاکید شده است که حمله به مجله شارلی ابدو و قتل روزنامه نگاران آن با دستور شخص ایمن الظواهری رهبر فعلی القاعده و براساس وصیت بنیانگذار القاعده اسامه بن لادن انجام شد.

" ناصر بن علی الآنسی" سخنگوی القاعده در حال قرائت بیانیه برعهده گرفتن مسؤولیت حمله به شارلی

اخبار,اخباربین الملل,رهبر  القاعده


" ناصر بن علی الآنسی" سخنگوی القاعده در این پیام گفت:‌ ما در تشکیلات قاعده جهاد مسؤولیت این عملیات را برای انتقام گیری از پیامبرمان صلی الله علیه  و آله و سلم برعهده می گیریم.
 
"سعید کواشی" به همراه برادرش شریف هفته گذشته با حمله مسلحانه به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس،‌ 13 نفر از جمله 4 کاریکاتوریست این مجله را کُشت.

سعید کواشی در سال 2011 به یمن سفر کرد و ضمن دیدار با رهبران القاعده در اردوگاه های شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان سعودی دوره آموزشی مسلحانه را طی کرد.

 

 اخبار بین الملل - عصرایران